استخدام آنلاین، مزایای و معایب آن

به اشتراک گذاشتن مقاله

با ورود تکنولوژی به همه جنبه های زندگی، شیوه های استخدام هم به کلی تغییر کرده است. با افزایش استفاده از ابزارهای دیجیتال، کسب و کارها از روش های سنتی خود برای چاپ آگهی های شغلی در نشریات به استفاده از روش های استخدام الکترونیکی و استخدام آنلاین تغییر روش داده اند. در این مقاله قصد داریم استخدام آنلاین را توضیح دهیم و مزایا و معایب آن را نام ببریم.

استخدام آنلاین چیست؟

استخدام آنلاین یک روش مبتنی بر وب است که به کسب و کارها در روند استخدام کمک می کند. 

روش های استخدام آنلاین

پیدا کردن منابع مناسب

به منظور پیدا کردن بهترین کاندیداها، مهم است که بدانیم مجموعه افراد مناسب برای شغل مورد نظر ما کجا هستند. به همین دلیل است که استفاده از شبکه های اجتماعی برای یافتن منابع درست و جذب افراد بالقوه یکی از رایج ترین روش های مورد استفاده برای استخدام آنلاین است. رسانه های اجتماعی ابزاری موثر برای ساخت برند و استخدام نیروی مناسب هستند. از مهمترین منابع برای این کار می توان از لینکدین و اینستاگرام نام برد.

آگهی های شغلی

وب سایت های کاریابی از منابع خوب برای ثبت آگهی و پیدا کردن نیروی کار مناسب است. در مقابل، جویندگان کار هم می توانند از آگهی های شغلی برای جستجوی فرصت های شغلی جدید در حرفه خود استفاده کنند. در این سایت ها فیلترهایی وجود دارد که هم کارفرمایان و هم کارجویان می توانند با استفاده از آن ها کار یا نیروی کار مورد علاقه خود را پیدا کنند. وب سایت هایی مثل جابینجا و ایران تلنت از این دست وب سایت ها هستند.

مصاحبه آنلاین با متقاضیان

به لطف حضور اینترنت، دیگر به مصاحبه شغلی حضوری نیازی نیست. در استخدام آنلاین با استفاده از ابزارهای ویدئویی مصاحبه مانند اسکایپ، گوگل میت، زوم و غیره، می توانید بصورت آنلاین با متقاضیان واجد شرایط مصاحبه کنید. امروزه اکثر شرکت ها از مصاحبه آنلاین استفاده می کنند چرا که بسیار کاربردی است و در وقت صرفه جویی می کند.

مزایای استخدام آنلاین

صرفه جویی در زمان

اگر به استخدام در روش سنتی نگاه کنیم، مدت زمانی که مدیران منابع انسانی برای انتشار آگهی‌های شغلی و یافتن افراد جویای کار صرف می کردند، استخدام را به یک کار پیچیده و زمان بر تبدیل می کرد. با استخدام آنلاین می توان داوطلبان واجد شرایط را پیدا کرد و یک لیست از جویندگان کار ایجاد کرد. این امکانات موجب شده است تا فرآیند استخدام ساده‌تر شود.

کاهش هزینه استخدام

هزینه های استخدام معمولاً از نظر تبلیغات، هزینه های سفر، هزینه های استخدام و غیره زیاد است. به همین دلیل است که فرآیند استخدام معمولاً زمان زیادی را می گیرد و هزینه آن هم متعاقباً افزایش می یابد. با این حال، با استفاده از روش‌های استخدام آنلاین، این هزینه ها را می توان به حداقل رساند. جویندگان کار و کارفرمایان می توانند فرصت‌های شغلی رایگان را در چندین پلتفرم اجتماعی تنها با یک کلیک ارسال کنند.

افزایش دامنه انتخاب

با استفاده از ابزارهای دیجیتال و وب سایت ها، استخدام کنندگان می توانند دامنه کاندیداها را نیز افزایش دهند. هنگامی که برای یک فرصت شغلی پست می گذارید، تعداد افراد بیشتری آگهی را می بینند و برای آن اقدام می کنند. در نتیجه، شما می توانید گزینه های مناسب را هم در سطح شهر خودتان و هم در سطح بین المللی انتخاب کنید.

قابلیت فیلتر بر اساس معیارها

 

استخدام آنلاین

 

 

وب سایت های استخدام آنلاین دارای ابزارهای فیلتر هستند تا به استخدام‌کنندگان در یافتن کاندیداهای ایده‌آل با شایستگی‌های متناسب با موقعیت شغلی کمک کنند. ابزارهای ارائه شده توسط وب سایت های استخدام آنلاین، کارجویان را بر اساس تجربه، تحصیلات، شایستگی ها و بسیاری از معیارهای دیگر مرتب سازی می کند که باعث می شود در مدت زمان کوتاهی بتوانید نیروی کار مناسب خود را پیدا کنید.

معایب استخدام آنلاین

رقابتی بودن

یکی از معایب استخدام آنلاین این است که مجموعه ای از کارفرمایان در انتظار استخدام فرد مناسب برای موقعیت شغلی خود هستند. در نتیجه، آگهی استخدام شما ممکن است به سرعت در زیر کوهی از پیشنهادهای شغلی دیگر مدفون شود، و مدیر منابع انسانی را مجبور کند که برای قرار گرفتن در صدر تقاضاها هزینه بیشتری بپردازد. وقتی صحبت از رسانه های اجتماعی می شود، الگوریتم پلتفرم ها  نیز طبق چیزی است که مدیران پلتفرم می خواهند.

مسائل فنی

در طول مصاحبه های آنلاین ممکن است با نقص فنی مواجه شوید. مسائلی مانند مشکلات اینترنت یا قطعی برق می توانند دردسرساز شوند. 

استخدام افراد نامناسب

آسان شدن فرآیند استخدام آنلاین، به این معنی است که افراد فاقد صلاحیت و کلاهبردار هم ممکن است برای موقعیت شغلی درخواست دهند. با وجود صدها متقاضی، بسیاری از آنها برای این موقعیت مناسب نخواهند بود و ممکن است شما به اشتباه آن ها را استخدام کنید.

درصورتیکه کارجو هستید و به دنبال شغل مقاله “12 نکته کارآمد برای استخدام شدن” به شما کمک می کند که در شغل دلخواهتان استخدام شوید.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *