استخدام و نکاتی برای ایجاد یک رزومه عالی

نوشتن صحیح رزومه

به اشتراک گذاشتن مقاله

کارفرمایان می خواهند بهترین کارمندان را برای هر موقعیت پیدا کرده و استخدام کنند و رزومه اولین قدم در این جستجو است. از استراتژی های زیر استفاده کنید تا رزومه خود را برجسته کنید و نشان دهید که بهترین نامزد برای استخدام هستید.

 

چگونه یک رزومه عالی بسازیم؟

در اینجا چند نکته برای ایجاد یک رزومه چشمگیر آورده شده است:

 

1. تاریخچه شغلی و مهارت های خود را جمع آوری کنید.

 

اولین قدم در ایجاد رزومه باید شامل سابقه شغلی و استخدام مرتبط، تجربه و مهارت های کاربردی شما باشد. در حالی که ممکن است وسوسه شوید هر مکانی را که تا به حال در آن کار کرده اید اضافه کنید، آن را محدود کنید و فقط نقش ها یا تجربیات مرتبط را فهرست کنید. این کار رزومه شما را مختصر و مفید نگه می دارد. با این حال، این ممکن است به معنای ایجاد چندین رزومه و متناسب کردن آن با شغل یا شرکت خاصی باشد که برای آن درخواست می دهید.

 

2. از یک الگوی رزومه اصلی استفاده کنید.

 

داشتن یک الگوی رزومه حرفه ای مفید است، اما در این زمینه انعطاف داشته باشید. الگوها باید راهنمای شروع کار باشند، اما باید آن را گسترش دهید تا فرمت خود را پیدا کنید. تخصص خود را به شیوه ای جذاب و چشم نواز به نمایش بگذارید تا از سایر متقاضیان متمایز شوید. از رزومه خود برای بیان داستان شغلی و استخدام خود استفاده کنید.

 

3. همه بخش ها را پر کنید.

 

برای ترسیم مسئولیت ها و دستاوردهای شغلی خود برای هر شغلی که در رزومه خود ذکر کرده اید، از نقاط مهم یا خطوط کوتاه استفاده کنید. این به استخدام‌کنندگان و مدیران استخدام‌ کمک می‌کند تا تجربیات شما و اینکه چگونه به رشد آن شرکت کمک کرده‌اید را بهتر درک کنند.

 

4. نوع فایل را انتخاب کنید.

 

اکثر مدیران استخدام رزومه را با فرمت DOC یا فایل های PDF ترجیح می دهند. اسناد مایکروسافت ورد سنتی‌ترین و پذیرفته‌شده‌ترین انواع فایل برای رزومه‌ها هستند، اما فایل‌های PDF تضمین می‌کنند که قالب‌بندی پس از ارسال، خراب نمی‌شود.

 

5. پیش نویس را تصحیح کنید.

 

قبل از اینکه رزومه خود را به هر جایی ارسال کنید، خودتان آن را تصحیح کنید و از یک دوست قابل اعتماد یا شخص حرفه ای بخواهید همین کار را انجام دهد. یک اشتباه جزئی یا خطای گرامری می تواند منجر به رد شما شود. رزومه شما اولین شانس شما برای تحت تاثیر قرار دادن یک مدیر استخدام است.

 

مهم ترین نکات رزومه نویسی

 

1. رزومه خود را کوتاه و مستقیم نگه دارید.

 

قانون شماره 1 نوشتن رزومه این است که آن را کوتاه و دقیق نگه دارید. قانون کلی بیش از یک صفحه نیست، مگر اینکه دلیل موجهی برای طولانی‌تر بودن آن داشته باشید، مانند یک شغل گسترده یا تجربه استخدام و کاری بسیار کاربردی. همیشه لازم نیست تمام جزئیات را از کل تاریخ شغلی خود بنویسید. اکثر کارشناسان توصیه می کنند که مشاغل مربوط به 10 یا 15 سال گذشته را در نظر بگیرید، اگرچه اگر تازه وارد کار شده باشید، ممکن است این بازه زمانی کوتاه تر باشد. گنجاندن بسیاری از تجربیات کاری نامرتبط می تواند رزومه شما را بسیار شلوغ جلوه دهد. رزومه شما باید متمرکز، واضح و مختصر باشد.

 

2. مهارت ها و تجربیات مرتبط را برجسته کنید.

 

استفاده از رزومه یکسان برای هر شغلی که برای آن درخواست می دهید بهترین روش نیست. در عوض، رزومه شما باید شغل خاصی را که برای آن درخواست می دهید هدف قرار دهد. مهارت‌ها، صلاحیت‌ها و تجربیاتی را که برای شغلی که می‌خواهید استخدام شوید مرتبط است، ذکر کنید.

 

3. نتایج را با اعداد و معیارها نشان دهید.

 

وقتی در مورد تجربه کاری قبلی خود می نویسید، همیشه ایده خوبی است که موفقیت های خود را با اعداد و ارقام ذکر کنید. معیارها می توانند دستاوردهای شما را برجسته کنند و به مدیر استخدام یا استخدام کننده درک روشنی از نحوه تأثیرگذاری شما بر محل کار قبلی خود بدهند.

 

4. متن خود را بهینه کنید.

 

یک نکته مفید این است که از کلمات کلیدی پست استخدام در رزومه خود قرار دهید. همچنین می‌توانید یک بخش حوزه‌های تخصصی در رزومه خود ایجاد کنید تا همه مهارت‌های سخت و نرم خود را فهرست کنید.

 

5. فراتر از وظایف شغلی خود فکر کنید.

 

مدیران استخدام نمی خواهند فهرستی از وظایف شغلی شما را بخوانند. آن ها نمونه های ملموسی از دستاوردهای شما در موقعیت های قبلی می خواهند که نشان دهد چگونه می توانید در این موقعیت جدید تفاوت ایجاد کنید. بهترین رزومه ها کارها و نتایج را برجسته می کند. کارفرمایان کارمندانی می خواهند که از کاری که انجام می دهند لذت ببرند. رزومه شما به جای فهرستی از مدارک تحصیلی شما باید نشان دهنده دستاوردها و اشتیاق شما باشد.

 

6. از زبان مناسب برای برجسته شدن استفاده کنید.

 

توصیفات پیش پا افتاده و کم رنگ از وظایف و دستاوردهای شغلی شما هیچ کمکی به استخدام شما نمی کند. مطمئن شوید که از کلمات قوی مانند «به‌دست‌آمده»، «طراحی‌شده» و «پیشرفت» برای توصیف نقش‌ها و پروژه‌های خود استفاده می‌کنید.

 

7. پروفایل شبکه های اجتماعی خود را فهرست کنید.

 

تاثیر سوشال مدیا در استخدام

 

امروزه بسیاری از مدیران استخدام، حضور افراد را در شبکه های اجتماعی بررسی می کنند. پیوندهای نمایه خود را در رزومه اضافه کنید. پروفایل های شبکه های اجتماعی شما می تواند ابزار قدرتمندی برای استخدام شما باشد، اما تنها در صورتی که به درستی از آن ها استفاده کنید.

 

پیشنهاد خواندن این مطلب :  تاثیرات شبکه های اجتماعی بر زندگی کاری و حرفه ای

اهمیت یک رزومه عالی

 

رزومه شما مهمترین سندی است که در جستجوی شغل برای استخدام ارسال می کنید. می توان گفت این اولین سلاح شما است، زیرا اولین فرصت شما برای معرفی خود به یک کارفرما است. اگر نکات بالا را دنبال کنید، شانس خود را برای رفتن به مرحله مصاحبه در فرآیند استخدام و رسیدن به شغل مورد نظرتان را افزایش خواهید داد.

 

همچنین دراین باره می توانید مقاله چگونه در رزومه خود نشان دهیم که در کار تیمی خوب هستیم؟” را مطالعه کنید.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *