بهترین روش برای توسعه اهداف شغلی

به اشتراک گذاشتن مقاله

داشتن یک ایده روشن از اهداف شغلی بلند مدت هنگام انتخاب یا توسعه شغل مهم است. مسیر شغلی یک برنامه است که شما را در حرفه تان هدایت می‌کند. در مقاله نحوه ایجاد یک مسیر شغلی حرفه ای درباره مسیر شغلی صحبت کردیم. درک چگونگی ایجاد یک نقشه شغلی موثر می تواند به شما کمک کند تا در شغل و اهداف خود موفق باشید. در این مقاله، قصد داریم نحوه ایجاد اهداف شغلی و مسیر شغلی را بررسی کنیم.

 

مزایای بلند مدتی که می توانید از کار هدفمند به دست آورید تا حد زیادی به شما و نحوه برنامه ریزی شما برای آن ها بستگی دارد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد تعیین اهداف شغلی را مفید می دانند. این ها می توانند به شما اجازه دهند تا میزان رشد خود را در محل کار به حداکثر برسانید. در این مقاله، اهداف شغلی و چگونگی تنظیم آن ها را توضیح می دهیم.

 

اهداف توسعه شغلی چیست؟

اهداف شغلی اهدافی هستند که برای بهبود قابلیت ها و مهارت های خود تعیین می کنید. با تعیین اهداف توسعه شغلی برای خود، می توانید میزان رشد خود را اندازه گیری کنید. این همچنین می تواند به شما کمک کند تا برنامه ای برای دستیابی به این اهداف تهیه کنید، که راهی عالی برای حفظ انگیزه و ایجاد حس هدفمندی و موفقیت در شما است.

 

چگونه برای خود اهداف شغلی تعیین کنیم؟

 

اگر بتوانید مجموعه ای موثر از اهداف شغلی ایجاد کنید، این به شما کمک می کند تا میزان پیشرفت خود را اندازه گیری کنید. برای توسعه اهداف خود، مراحل زیر را در نظر بگیرید:

 

1. یک چشم انداز ایجاد کنید

 

کمی وقت بگذارید و به این فکر کنید که در آینده خود را کجا می بینید . می توانید یک چشم انداز بلند مدت از خود، توانایی ها، موقعیت یا حتی وضعیت مالی خود ایجاد کنید. ممکن است مدتی طول بکشد تا این اهداف توسعه یابند. به انگیزه های خود فکر کنید، چه چیزی به آن ها جهت می دهد،  آیا افراد موفقی هستند که الگوی شما باشند. همه این ها می تواند به شما کمک کند تا برای خود یک چشم انداز ایجاد کنید.

 

2. یک برنامه گام به گام تهیه کنید

 

هنگامی که در مورد یک هدف و چشم‌انداز بلندمدت تصمیم گرفتید، می‌توانید فرآیند را به مراحل عملی و نقاط عطف کوچک‌تر تقسیم کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که آنچه را که باید انجام دهید، فهرست کنید. سپس می توانید مراحل انجام آن را مشخص کنید. به عنوان مثال، اگر هدف شما رسیدن به یک موقعیت بالاتر در یک شرکت است، ممکن است به تجربه، مهارت های جدید یا حتی کسب دانش جدید نیاز داشته باشید.

 

در نظر بگیرید که این کار چقدر طول می کشد. تعیین ددلاین معقول می تواند به شما انرژی و انگیزه بیشتری بدهد.

 

3. یک فرآیند ایجاد کنید

 

هنگامی که یک برنامه برای اهداف شغلی ایجاد می کنید، مهم است که راهی برای کنترل پیشرفت خود داشته باشید. هر بار که یک برنامه را به پایان می رسانید و از لیست خط می زنید بسیار انگیزه دهنده است. برای مثال، اگر 3 ددلاین را پشت سر هم انجام دادید، نشان می دهد که پیشرفت قابل‌توجهی داشته‌اید.

 

راه های مختلفی برای پیگیری پیشرفت در اهداف شغلی وجود دارد. یک روش ساده می تواند استفاده از یک تقویم باشد. همچنین می‌توانید از یک اپلیکیشن استفاده کنید. ایده خوبی است که به دنبال برنامه ها و ابزارهایی بگردید که در شما انگیزه ایجاد کند.

 

4. برنامه خود را به صورت دوره ای بازبینی کنید

 

موثرترین برنامه ها ممکن است آن هایی باشند که سازگاری بیشتری داشته باشند. همانطور که در مراحل از پیش تعیین شده خود در اهداف شغلی پیشرفت می کنید، ممکن است چیزهای جدیدی یاد بگیرید که دیدگاه شما را تغییر دهند.  زمان های خاصی را برای بررسی برنامه خود تعیین کنید. این بسته به نیازهای شما می تواند ماهانه، سه ماهه یا حتی هفتگی باشد. در این مواقع، آنچه را که به دست آورده اید و آموخته اید در نظر بگیرید و به این فکر کنید که این چگونه می تواند برنامه های شما را تغییر دهد. در برخی موارد، ممکن است نیازی به تغییر نباشد، اما معمولاً ایده خوبی است که حداقل هر از گاهی آن را در نظر بگیرید.

 

5. دستیابی به اهداف را جشن بگیرید

 

یک برنامه خوب معمولاً شامل مجموعه ای از اهداف کوچکتر است که در مسیر پیشرفت به سمت اهداف شغلی بلندمدت شما قرار دارد. هر بار که به یکی از این اهداف رسیدید، فرصت خوبی برای جشن گرفتن است. این می تواند یک چیز ساده مانند بیرون رفتن برای شام در رستوران مورد علاقه تان باشد. با این کار می توانید انگیزه خود را به میزان زیادی افزایش دهید.

 

مزایای داشتن اهداف شغلی چیست؟

 

مزایای شغلی

داشتن اهداف شغلی مزایای زیادی دارد که برخی از آن ها برای شما و برخی برای دیگران مفید است. برخی از مزایای مهم آن به شرح زیر است:

 

بهره وری بیشتر

 

یک فرد با انگیزه، اغلب سازنده تر است. اگر برای اهداف شغلی بلندمدت تلاش می کنید، احتمالاً عضو بسیار مؤثرتری در تیم خود هستید. این می تواند منجر به بهره وری بیشتر شود که برای کسب و کاری که برای آن کار می کنید خوب است. علاوه بر این، این ممکن است شانس پیشرفت شما را افزایش دهد، زیرا کارفرمای شما احتمالاً از مشارکت و تلاش شما آگاه است و ممکن است تصمیم بگیرد که بر اساس آن شما را ارتقا دهد یا به شما پاداش دهد.

 

روابط بهتر با همکاران

روابط خوب در محل کار می تواند برای بهره وری و انگیزه بیشتر بسیار مفید باشد. این به این دلیل است که بخش زیادی از کارها تا حدی مشارکتی است. با تعیین اهداف شغلی برای خود، ممکن است ارزشی را که دیگران به ارمغان می آورند را ببینید و برای بهبود روابط خود با آن ها تلاش کنید. این می تواند به هماهنگی بیشتر در محل کار، انسجام و روحیه تیمی منجر شود.

 

 

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *