7 نکته برای داشتن یک فضای کار اشتراکی موفق

فضای کار اشتراکی

به اشتراک گذاشتن مقاله

امروزه فضاهای کار مشترک را می توان در همه شهرهای بزرگ یافت. اکنون بیش از هزار فضای کار مشترک در شهرهای سراسر جهان ایجاد شده است. اگرچه بیشتر فضاهای همکاری جدید در ابتدا مورد توجه مشتریان بالقوه قرار می گیرند، اما به طور خودکار همه فضاها پر نمی شوند. پس رازهای یک فضای کار مشترک موفق چیست؟

 

البته که مهمترین معیار برای جذب افراد جدید، قیمت پایین ورودی است. باید بسیار کمتر از هزینه یک دفتر مبله سنتی باشد. قیمت به دنبال موقعیت مکانی، شرایط اجاره انعطاف پذیر، امکانات اولیه خوب و فضای کار اشتراکی دلپذیر است. و در آخر، افراد دوست دارند بتوانند در شکل دادن به محیط کاری خود دخیل باشند.

 

موقعیت

 

به دلیل دسترسی مناسب، بسیاری از فضاهای کار اشتراکی مکان‌هایی را انتخاب می‌کنند که به خوبی به سیستم حمل‌و‌نقل عمومی شهر متصل هستند، عمدتاً در مناطق مرکزی شهر که مدرن و همچنین ارزان هستند، دقیقاً نزدیک به محل زندگی گروه هدف آنها. برای پایین نگه داشتن اجاره بها، تعداد بسیار کمی از آنها مستقیماً در خیابان پشت ویترین بزرگ مغازه قرار دارند. بیشتر اوقات، از یک حیاط یا در پشتی عبور می کنید و فضای کاری در سطوح بالای یک ساختمان اداری یا کارخانه قدیمی وجود دارد. در جایی که توسعه شهری بر خودروها و صاحبان خانه متمرکز است، بسیاری از فضاهای کار اشتراکی در حومه شهر و با تعداد زیادی پارکینگ یافت می‌شوند.

 

اما هر جا که یک کسب‌وکار را برنامه‌ریزی می‌کنید، هرچه بخشی از فضای شما بیشتر به سمت خیابان باشد، مشتریان بالقوه فضای کار اشتراکی شما کمتر می‌شود. دسترسی باز یا یک منطقه کافه‌ای که به هم متصل می‌شوند، دریافت یک نمای کلی سریع از مکان را برای آنها بسیار آسان‌تر می‌کند.

 

هنگامی که یک مکان مناسب پیدا شد، مذاکرات طولانی‌تر قرارداد می‌تواند آغاز شود. قوانین عرضه و تقاضا به تعیین قیمت کمک می‌کند. علاوه بر سپرده امنیتی، مالک همچنین علاقه‌مند به دیدن یک مفهوم تجاری ثابت و پایدار است.

 

تجهیزات

 

برای پایین نگه داشتن هزینه‌ها، بیشتر فضاهای کار اشتراکی با هزینه کم راه‌اندازی می‌شوند. سرمایه اولیه معمولاً برای ایده‌های ساده یا حتی بیشتر اوقات برای کارهای دستی که خودتان انجام دهید هستند.

 

با این حال، بیشتر فضاهای کاری اشتراکی WIFI، میز و کتری را ارائه می‌دهند. البته که جذب بیشتر مخاطب به شبکه‌های داخلی، سرگرمی و رویدادهای مشاوره‌ای که برای اعضا سازماندهی شده است بستگی دارد.

 

قیمت‌ها

 

علاوه بر قیمت‌های پایین، بسیاری از فضاهای کاری اشتراکی محبوب، هزینه‌های خود را بصورت پک عرضه می‌کنند، نه اینکه هزینه هر سرویس را جداگانه دریافت کنند. این به آنها کمک می‌کند تا از سیاست‌های قیمت‌گذاری غیر شفاف متمایز شوند.

 

از آنجایی که بسیاری از افراد فریلنس نمی‌توانند (یا نمی‌خواهند) متعهد شوند که هر روز در یک مکان باشند، اکثر فضاهای کار اشتراکی بسته‌های مختلفی را ارائه می‌دهند که از نظر طول زمانی و توانایی دسترسی متفاوت هستند. بسته‌های کامل ممکن است شامل میز ثابت و دسترسی شبانه روزی باشد. بسته‌های ارزان‌تر ممکن است میزهای مشترک انعطاف‌پذیری را ارائه دهند که دسترسی به دوره‌های زمانی معین در آن کاهش می‌یابد.

 

مانند بسیاری از مشاغل، فضاهای کار اشتراکی داشتن مشتریان بلندمدت را ترجیح می‌دهند، اما اکثر مشتریان در پروژه‌های کوتاه‌مدت از این فضاها استفاده می‌کنند و نمی‌دانند تا سه ماه دیگر چه خواهد شد.

 

طراحی فضا

 

فضای کار اشتراکی

 

طراحی فضاهای کار اشتراکی بسته به اینکه برای یک گروه هدف گسترده یا خاص جذاب باشد بسیار متفاوت هستند. اگر می‌خواهید تعامل بین مشتریان را ارتقا دهید، از اتاق‌های بزرگ و  نصب عناصر جداکننده فضا خودداری کنید. برخی از فضاهای کار اشتراکی، بسته به روحیه و نیازهای کاربران، که ممکن است بخواهند به صورت گروهی یا به تنهایی کار کنند، ترکیبی از فضاهای تعاملی و خصوصی را فراهم می‌کنند.

 

نام تجاری

 

در عصر بهینه‌سازی موتورهای جستجو، بسیاری از استارتاپ‌ها نام خود را بر اساس خدمات و محصولی که ارائه می‌دهند، انتخاب می‌کنند. این اصل برای فضا کار اشتراکی نیز متفاوت نیست.

 

در متداول‌ترین و در عین حال خسته‌کننده‌ترین نوع آن کلمه “اشتراکی” را با نام شهر ترکیب می کند. چنین ترکیبی ممکن است به عنوان زیرنویس یا عنوان کاری برای یک پروژه راه اندازی مناسب باشد. اما هیچ فاکتور تشخیصی ندارد و ممکن است توسط دیگرانی که وارد بازار فضای کار اشتراکی می شوند به چالش کشیده شود. چنین نام عمومی ممکن است برای بازاریابی سخت باشد، اما برای نتایج موتورهای جستجو خوب خواهد بود.

 

نام‌های نوع دوم، ترکیب‌های کلمه‌ای را انتخاب می‌کنند که به مکانی با دیدگاهی جدید در مفهوم کار، بدون نیاز به ایده‌آل گرایی اشاره می‌کنند. به عنوان مثال می توان به IndyHall، Citizen Space، The Hive یا Betahouse اشاره کرد. آنها اغلب قبل از اینکه اصطلاح “فضای کار اشتراکی” را بدانند، جای خود را باز کردند. با این حال، چنین نام‌هایی می‌توانند خاطره‌انگیز باشند و یک اخلاق کاری جدید را توضیح دهند، و زمانی که فضاهای بیشتری وارد بازار می‌شوند، محافظت از آنها آسان‌تر است. اما جالب اینجاست که حتی برخی از زنجیره‌های بزرگ‌تر نیز نمی‌توانند اقدامات لازم را برای محافظت از علائم تجاری خود انجام دهند. بنابراین به نظر نمی‌رسد که هنوز موضوعی با اولویت بالا باشد.

 

نوع سوم نام  فضای کار اشتراکی شامل عناصری از نام خیابان، شماره خانه یا تاریخچه ساختمان یا منطقه است. برخی از توصیه‌ها این است که آن را ساده، جذاب، مرتبط با مفهوم فضای کار مشترک، و چیزی که توسط مکان‌های مشابه دیگر استفاده نمی‌شود، نگه دارید.

 

آغاز به کار

 

بزرگ‌ترین اشتباه این است که انتظار داشته باشید مشتریان پس از باز شدن درب وارد شوند. باز کردن یک فضای کار اشتراکی به ندرت اولین قدم برای ایجاد یک فضای کار مشترک است، اولین قدم ساختن جامعه مشتری است.

 

اگر ساختن یک جامعه برای فضای کار اشتراکی بیش از حد طول بکشد، اگر افتتاحیه با رویدادی همراه باشد که بر بازار هدف متمرکز است، کمک‌کننده است. میزبانی کارگاه‌ها و جلسات برای صنایعی که شامل بسیاری از فریلنسرها می‌شود، مفید است.

 

روابط عمومی نقش بزرگی در افتتاحیه ایفا می‌کند، بنابراین مهم است که هر چه زودتر به این موضوع پرداخته شود. هر چه فضاهای کار اشتراکی بیشتر باشد، علاقه رسانه‌ها کمتر می‌شود. به عنوان یکی از اولین فضاهای کار اشتراکی در شهر خود، باید بتوانید مقالات زیادی در روزنامه‌ها منتشر کنید. به عنوان اولین فضای کار اشتراکی در شهر خود، می‌توانید از مطبوعات محلی استفاده کنید. با گذشت زمان، فضاهای کار اشتراکی جدید باید هوشمندانه‌تر و اصیل‌تر باشند.

 

مشخصات شغلی

 

یک فضای کار اشتراکی نباید به عنوان یک پروژه جانبی اداره شود، بلکه باید به عنوان یک تجارت تمام وقت با یک یا دو کارمند دائمی، یا با یک گروه بزرگ مدیریت شود.

 

با این حال، بسیاری از صاحبان فضای کار اشتراکی چند شغل دارند. اگر شما نیز اینگونه هستید، مطمئن شوید که فضای کار اشتراکی با مشخصات شغلی شما مطابقت دارد.

 

بدون آگاهی از الزامات بازار هدف یا تماس منظم با مشتریان، حفظ فضای کار اشتراکی غیرممکن است.

 

همچنین دراین‌باره می‌توانید مقاله “11 کاری که قبل از شروع یک کسبوکار باید انجام دهید” را مطالعه کنید.

 

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *