در استخدام کدام مهم تر است؟مهارت های نرم یا سخت

استخدام

به اشتراک گذاشتن مقاله

هنگام استخدام، معمولاً می دانیم به دنبال چه مهارت هایی در کاندیداها هستیم. با این حال، ما اغلب به شدت روی مهارت‌های سخت تمرکز می‌کنیم. یک کارمند با مهارت های فنی خوب لزوماً در یک شغل موفق نخواهد بود، مگر اینکه مهارت های نرم و کار تیمی را داشته باشد.

 

تفاوت بین مهارت های سخت و مهارت های نرم چیست؟

 

مهارت‌های سخت به کارمندان در انجام وظایف خود کمک می‌کنند، در حالی که مهارت‌های نرم، کیفیت یا ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند عملکرد افراد و فرهنگ شرکت را بهبود بخشند و از اعضای تیم حمایت کنند. هر دو مهارت مهم هستند، زیرا استخدام فردی که هم مهارت های سخت لازم برای ایفای نقش خود را دارد و هم مهارت های نرم مناسب، برای تکمیل تیم شما کلیدی است.

 

مهارت های سخت

 

مهارت های سخت معمولاً قابل اندازه گیری هستند. شما به طور کلی می توانید هنگام استخدام با سنجش محصول مهارت های سخت را اندازه گیری کنید.

 

این چند نمونه از مهارت های سخت است:

 

  • امکان تایپ تعداد معینی کلمه در دقیقه
  • داشتن مهارت در یک برنامه کامپیوتری یا در فناوری اطلاعات
  • تسلط به یک زبان
  • توانایی صدور گواهینامه و اجرای ماشین یا سیستمی که نیاز به اپراتور دارد
  • تحلیل داده ها
  • امکان کپی رایت یا ویرایش اسناد
  • مدرک خاص، گواهینامه ها و مجوزها

 

مهارت های نرم

 

مهارت‌های نرم توانایی‌های بین فردی یا ویژگی‌های شخصیتی هستند. کارمندی که در زمینه خود متخصص است، اما فاقد مهارت های نرم برای همکاری با دیگران است، احتمالاً به اندازه فردی که دارای این ویژگی ها است، برای استخدام مناسب نخواهد بود.

 

مهارت‌های نرم  از مهارت‌های سخت متنوع‌تر هستند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

 

  • مهارت های برقراری ارتباط موثر
  • ابراز همدردی با مشکلات همکاران
  • خودآگاهی
  • توانایی کار تیمی خوب
  • انعطاف پذیری برای انجام وظایف و پذیرش تغییرات در برنامه ها
  • ویژگی های رهبری
  • توانایی مدیریت کارآمد زمان، مانند رسیدن به ضرب الاجل ها و اهداف پروژه
  • داشتن اخلاق کاری حرفه ای
  • توجه به جزئیات

 

چگونه از مهارت های سخت و نرم برای ایجاد تیم استفاده می شود؟

 

تحقیقات نشان می دهد که 54 درصد از سازمان ها بر این باورند که شکاف های مهارتی قابل توجهی هستند که به طور مستقیم بر عملکرد کلی کسب و کار تأثیر می گذارد. مدیریت فعال تیم برای ایجاد تعادل بین مهارت های سخت و نرم برای رسیدن به اهداف ضروری است. بسیاری از سازمان‌ها، اعم از بزرگ و کوچک، از ابزارهای مختلف ارزیابی مهارت استفاده می‌کنند تا اطلاعات دقیقی از توانایی‌ها و مجموعه مهارت‌های فردی به هنگام استخدام اعضای جدید تیم دریافت کنند.

 

اندازه گیری مهارت های سخت: داده های قابل سنجش

 

اندازه‌گیری مهارت‌های سخت ساده‌تر است، زیرا می‌توانید به داده‌ها مانند نمرات آزمون، موفقیت در انجام پروژه یا نرخ خطای ورود داده نگاه کنید. مهارت‌های سخت ملموس و دوتایی هستند، یک فرد این مهارت را دارد یا ندارد. اکثر مدیران همیشه بدون اینکه بدانند بسیاری از مجموعه مهارت های سخت تیم را ارزیابی یا پیگیری می کنند و یا هنگام استخدام نیروی جدید آن ها را می سنجند.

 

اندازه گیری مهارت های نرم: مشاهده و تجزیه و تحلیل

 

مهارت های نرم

 

اندازه‌گیری مهارت‌های نرم در یک تیم یا هنگام استخدام چالش‌برانگیزتر است. یک ارزیابی کلی و بررسی مهارت های نرم برای برآورده کردن نیازهای تیم، ضروری است. شما می توانید عملکرد رهبران تیم را با پیگیری ضرب الاجل ها، مشاهده میزان وقت شناس بودن اعضای تیم و پرسیدن اینکه کارکنان چقدر خوشحال هستند، ارزیابی کنید.

 

در هنگام استخدام، علاوه بر اهمیت رزومه، سؤالاتی برای شناسایی مهارت‌ها و سایر ویژگی‌های افراد استفاده کنید. کارفرمایان اغلب از ارزیابی مهارت‌ها برای سنجش توانایی‌ها و مهارت‌های کارکنان فعلی استفاده می‌کنند.

 

 

مصاحبه ها و ارزیابی ها: مهارت های سخت

 

مطمئن ترین راه برای ارزیابی مهارت های سخت استفاده از یک آزمون ارزیابی مهارت است که به وظایف خاص شغلی می پردازد. ارزیابی این مجموعه مهارت ها به صورت دو گزینه ای آسان تر است. این ها چند آزمون رایج ارزیابی مهارت های سخت برای استخدام هستند:

 

  • ارزیابی مهارت های کامپیوتری
  • آزمون نمونه کار
  • تست توانایی شناختی
  • ارزیابی ریاضی یا نوشتاری

 

مصاحبه و ارزیابی: مهارت های نرم

 

بهترین مرحله ارزیابی مهارت ها برای استخدام در طول فرآیند مصاحبه است. سوالاتی را بپرسید که به شما امکان می دهد اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید. می توانید نمونه سوالات مصاحبه آنلاین را پیدا کنید تا به شما در ارزیابی مهارت ها و مهارت های نرم کاندیداهای شغلی کمک کند. تکنیک مصاحبه STAR می تواند مناسب باشد.

 

تیم خود را با مهارت های مکمل بسازید

 

هنگام استخدام، تشخیص اینکه آیا افراد مهارت های سخت مورد نیاز برای انجام کار را دارند یا خیر، آسان است، اما همچنین مهم است که در نظر بگیرید که چگونه مهارت های نرم آن ها می تواند تیم شما را تکمیل کند. استخدام افراد با ترکیبی مناسب از مهارت های سخت و مهارت های نرم می تواند به ارتقای سطح کسب و کار شما از نظر بهره وری و فرهنگ کمک کند. هنگام جذب و استخدام نامزدها، ارزیابی مهارت‌های سخت و مهارت‌های نرم آنها در چارچوب تیم می‌تواند به شما در انتخاب بهترین فرد ممکن کمک کند.

 

همچنین در این باره می توانید مقاله “7 مهارت نرم که کارفرمایان در استخدام به دنبال آن هستند را مطالعه کنید.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *