پیشرفت شغلی با منتورینگ همکاران

پیشرفت شغلی

به اشتراک گذاشتن مقاله

منتورینگ برای توسعه و پیشرفت شغلی بسیار مهم است و می تواند درس های ارزشمندی را برای همکاران ارائه دهد. منتورینگ سنتی تحت یک شکل معلم-دانش آموز کار می‌کنند، و مربی تجربه و خرد خود را در اختیار دانش‌آموز قرار می‌دهد. در منتورینگ همتا، نقش‌های مربی و دانش‌آموز به‌طور دقیق تعریف نمی‌شوند و هر دو طرف سود می‌برند. منتورینگ همتایان همیشه در محیط‌های آکادمیک، به ویژه در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها وجود داشته است. با این حال، بسیاری از محیط‌های کاری شروع به استفاده از منتورینگ همتایان به عنوان فرصتی برای کارمندان کرده‌اند تا از یکدیگر بیاموزند.

 

منتورینگ همتا چیست؟

 

راهنمایی همتایان یک روش راهنمایی است که پویایی را تشویق می‌کند. در آن دو کارمند به یکدیگر مشاوره می‌دهند، از یکدیگر یاد می‌گیرند و پیشرفت شغلی را تجربه می‌کنند.

 

در یک رابطه مربیگری، هر فرد درگیر می‌تواند هم معلم و هم دانش‌آموز باشد و هر دو طرف این اختیار را دارند که زمینه یادگیری خود را شکل دهند. حرفه ای‌ها حمایت مورد نیاز خود را برای پیشرفت شغلی از یک همتا دریافت می‌کنند.

 

در حالی که مربی همتای شما لزوماً نباید دقیقاً در سطح شغلی شما باشد، مربیگری و راهنمایی شدن توسط فردی با تقریباً همان تجربه‌ای که شما دارید، برای پیشرفت شغلی شما مناسب است.

 

منتورینگ همتا از روابط حرفه‌ای در محل کار مبتنی بر اعتماد توسعه می‌یابد. این اعتماد یک محیط باز ایجاد می‌کند که در آن همکاران احساس راحتی می‌کنند تا در مورد رفتار، نگرش یا عملکرد بازخورد ارائه دهند. به نوبه خود، دریافت‌کنندگان این بازخورد برای مشاوره بازتر هستند، زیرا می‌دانند که طرف مقابل واقعاً می‌خواهد موفقیت و پیشرفت شغلی آنها را ببیند. وقتی این پویایی رخ می‌دهد، تیم‌ها می‌توانند یک سیستم کنترل و تعادل بین فردی مستقل از رهبر گروه ایجاد کنند.

 

چگونه از راهنمایی همتایان بیشترین بهره را ببرید

 

3 مرحله مهم وجود دارد تا بهترین بهره را از راهنمایی همتایان ببرید: پیدا کردن مربی مناسب، همکاری با آنها برای ایجاد یک رابطه حرفه‌ای سالم و درخواست حمایت در صورت نیاز.

 

1. یک همکار پیدا کنید تا مربی شما باشد.

 

پیشرفت شغلی

 

پیدا کردن هم تیمی مناسب اولین قدم برای پیشرفت شغلی است. فردی را در نظر بگیرید که با تجربه کاری شما اشتراک داشته باشد، اما می‌تواند دیدگاهی منحصربه‌فرد در مورد چالش‌های روزمره و طولانی‌مدت شما ارائه دهد. البته، یافتن شخصی که دارای پیشینه و دیدگاه بسیار متمایز است مفید است، تا بیشتر در معرض تنوع افکار قرار بگیرید.

 

باید در نظر بگیرید که چگونه تجربیات شما مطابق یا متفاوت است و از آن به نفع خود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که این رابطه برای تحت فشار قرار دادن و پیشرفت شغلی شما است، بنابراین به دنبال کسی نباشید که تجارب زندگی یا شغلی مشابه با شما داشته باشد. شما همچنین باید به دنبال یک مربی صادق باشید. مربی شما و شما باید به یکدیگر اعتماد کنید و احساس راحتی کنید. داشتن اهداف شغلی مشابه نیز ضروری است. منتورینگ همتا باید از اعتماد، احترام و اهداف مشابه تشکیل شده باشد. از این اشتراکات به عنوان یک فعالیت سودمند متقابل استفاده کنید.

 

2. یک چشم انداز متقابل در رابطه مربیگری با همسالان خود ایجاد کنید.

 

توافق بر روی یک دیدگاه متقابل با مربی همسال خود به معنای پرداختن به مسائل خاص است:

 

اهداف شغلی را برای هر دو طرف تعیین کنید. هدف خود را از رابطه مربیگری همتایان تعریف کنید و اهداف پیشرفت شغلی قابل دستیابی را برای همسویی با اولویت‌های خود تعیین کنید. راهنمایی همتایان یک خیابان دو طرفه است که باید جاه طلبی‌ها و نیازهای هر دو طرف را منعکس کند. همتایان باید یک گام به عقب بردارند و دیدگاه کلی را در مورد اینکه چرا به یک مربی نیاز دارند، مشخص کنند. ایجاد چشم انداز آینده از آنچه می‌خواهید در 3 تا 5 سال آینده به انجام برسانید، اولین قدم است. اکنون زمان کمی فکر کردن نیست. در عوض، از نظر اینکه دوست دارید شغلتان چگونه باشد، بزرگ فکر کنید.

 

شکاف‌های دانش و تجربه را شناسایی کنید. سفر شغلی خود را برای شناسایی شکاف‌های دانش یا تجربه مرور کنید. ممکن است بخواهید فوراً برخی از این شکاف‌ها را حل کنید.

 

پارامترها و مرزها را تنظیم کنید. شرکت کنندگان باید اهدافی را در محدوده توانایی‌های هر مربی تعیین کنند. اهدافی را تعیین کنید که مرتبط با نگرانی‌های یادگیری یا پیشرفت شغلی شما باشند، اما همچنین محدوده‌ای که مربی واقعاً می‌تواند به شما کمک کند را در نظر بگیرید. تعیین مرزها در مراحل اولیه، پایه‌ای از اعتماد ایجاد می‌کند و هر دو هم تیمی را قادر می‌سازد بدون عبور از خطوط قرمز، یکدیگر را پشتیبانی کنند.

 

3. در رابطه با همتایان راهنمایی بخواهید.

 

مربی شما و شما باید هر زمان که چالش یا سوالاتی برایتان پیش می‌آید در کنار یکدیگر باشید. درخواست کمک برای برخی از افراد می‌تواند دشوار باشد، اما این امر زمانی که با درگیری‌های محل کار مواجه می‌شوید یا با تصمیمات سختی روبرو می‌شوید، ضروری است. با درخواست راهنمایی لازم از مربی خود، موفقیت و پیشرفت شغلی را تضمین می‌کنید. با حضور فعالانه در تمرینات نقش آفرینی به طور منظم به تقویت تجربه یادگیری خود کمک می‌کنید.

 

پیشرفت شغلی به تمایل به یادگیری بستگی دارد. از آنجایی که شما و مربی همسالتان احتمالاً در سطوح شغلی مشابهی هستید، ممکن است لازم باشد گاهی اوقات زمانی که مسائل شما از محدوده دانش و درک روابط همسالان شما فراتر می‌رود، با همکاران با تجربه‌تر مشورت کنید.

 

آیا راهنمایی همتا برای شما مناسب است؟

 

پیشرفت شغلی

 

راهنمایی همتایان فرصتی عالی برای یادگیری از دیگر متخصصان و در عین حال به اشتراک گذاشتن دانش خود است. به جای تمرکز صرفاً بر روی پیشرفت شغلی خود، می‌توانید رویاها و جاه طلبی‌های شغلی دیگران را نیز پرورش دهید. این رابطه می‌تواند انگیزه ایجاد کند، اعتماد به نفس شما را تقویت کند و به شما کمک کند درهای جدیدی را باز کنید. نتورینگ همتایان یک گزینه در دسترس برای حرفه‌ای‌ها است، اما همه از آن بهره نمی‌برند. به دنبال فرصت‌های منتورینگ از طریق شبکه یا کسب و کار خود باشید تا سفر پیشرفت شغلی خود را از امروز شروع کنید.

 

مقالات مرتبط: چگونه متوجه شویم چه زمانی بیشترین بهرهوری را داریم؟”

 

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *