چگونه تغییر شغل دهیم؟

به اشتراک گذاشتن مقاله

اگر در حال حاضر به فکر تغییر شغل هستید، تنها نیستید. تغییر شغل معمولاً شامل تحقیق در مورد مسیرهای شغلی جدید، ارزیابی مهارت های فعلی شما و یافتن فرصت هایی است که به خوبی با سبک زندگی شما مطابقت دارد. در این مقاله، چندین مرحله برای تغییر شغل را بیان خواهیم کرد.

 

تصمیم گیری برای تغییر شغل

همانطور که به تغییر شغل فکر می کنید، بازاندیشی در مورد چیزهایی که در موقعیت های شغلی قبلی خود دوست داشتید یا دوست نداشتید می تواند مفید باشد. با ایجاد دو لیست شروع کنید: یکی برای آنچه در شغل فعلی خود دوست ندارید و دیگری برای آنچه در یک موقعیت جدید می خواهید.

 

به عنوان مثال، دو لیست شما ممکن است شبیه به این باشند:

 

پیشنهاد مطلب: آشنایی با 9 مهارت لازم و مفید برای مهاجرت

شغل فعلی

ساعات کاری طولانی و حقوق کم

فرصت های محدود برای پیشرفت و آموزش

 

حرفه جدید

انعطاف پذیری

حقوق بالا، مزایای خوب

فرصت برای پیشرفت شغلی

بازار کار در حال رشد

فرصت برای سفر کردن

 

همانطور که لیست های خود را تهیه می کنید، به خاطر داشته باشید که چه ویژگی هایی در لیست «شغل جدید» شما برای سبک زندگی و اهداف بلندمدت شما مهم است. در حالی که ممکن است نتوانید به همه موارد موجود در لیست خود برسید، این امکان را دارید تا فرصت های متعددی پیدا کنید.

 

تجربه و مهارت های خود را ارزیابی کنید

 

اکنون که می دانید چرا می‌خواهید تغییر شغل دهید و در یک شغل جدید به دنبال چه چیزی هستید، در نظر بگیرید که در حال حاضر چه مهارت‌هایی دارید که شما را به یک گزینه قوی تبدیل می‌کند. در حالی که ممکن است شغل جدید شما دقیقاً با تجربه ای که دارید مطابقت نداشته باشد، احتمالاً چندین مهارت مرتبط و با ارزش دارید.

تغییر شغل

برای سازماندهی افکار خود، فهرست دیگری از مهارت های سخت و نرم خود ایجاد کنید. مهارت های سخت اغلب از طریق آموزش و تمرین به دست می آیند، مانند دانش نرم افزار خاص یا دانش زبان خارجی. مهارت های نرم معمولاً شامل مهارت های بین فردی شما می شود و شامل مواردی مانند خلاقیت و توانایی کار به عنوان بخشی از یک تیم است.

 

اگر به دنبال تغییر شغل در حرفه خدمات مشتری هستید، فهرست مهارت های سخت و نرم شما ممکن است اینگونه باشد:

 

مهارت های نرم

وقت شناس بودن

کنار آمدن با چالش ها

سازگاری با فرآیندهای جدید

ارتباط خوب با مشتریان

 

مهارت های سخت

دانش درباره محصول

آشنایی با پایتون و HTML

مهارت های پیشرفته وردپرس

مهارت های نوشتاری عالی

 

گاهی اوقات فکر کردن به دستاوردهای خاص در شغل یا زندگی شخصی و اینکه چه ویژگی‌ها و مهارت‌هایی به شما در دستیابی به آن‌ها کمک کرده‌اند، می‌تواند مفید باشد. به یاد داشته باشید که هنگام فهرست کردن مهارت های خود صادق باشید.

 

در مورد مشاغل جدید تحقیق کنید

 

 

اکنون که می‌دانید درتغییر شغل و حرفه جدید به دنبال چه هستید و مهارت‌های سخت و نرم مرتبطی که در حال حاضر دارید چیست، زمان آن رسیده است که بدانید چه گزینه‌های شغلی در دسترس شما هستند.

 

هدف تحقیق شغلی شما شامل سه بخش است:

 

مشاغلی که به دانش یا آموزش جدیدی نیاز ندارند

 

مشاغلی که ممکن است به مقدار کمی دانش یا آموزش اضافی نیاز داشته باشند. در واقع این مشاغل می توانند مرتبط با شغل قبلی شما باشند. در نتیجه این نوع تغییر شغل می تواند چالش کمتری داشته باشد.

 

مشاغلی که ممکن است به مقدار متوسط یا قابل توجهی از آموزش جدید نیاز داشته باشند

 

برای این مرحله، سه بخش مجزا برای گزینه‌های شغلی مختلف داشته باشید و بنویسید که کدام یک از مهارت‌های سخت شما در آن مشاغل به کار می آیند و کدام یک از اهداف شغلی مورد نظر شما برآورده می شوند.

 

مهارت‌های نرم معمولاً در اکثر شغل ها  به کار می آیند. در نظر بگیرید که می خواهید از کدام مهارت های نرم در حرفه بعدی خود استفاده کنید. مهمترین آن ها می توانند بخشی از معیارهای انتخاب شما شوند.

 

یک روش خوب برای یافتن فرصت‌های شغلی جدید، استفاده از ابزارهای آنلاین و شبکه های اجتماعی است. در جستجوی شغلی خود خلاق و دقیق باشید. به یاد داشته باشید که در حال حاضر، لزوماً به دنبال شغل خاصی نیستید، بلکه به دنبال تغییر شغل هستید.

 

برای استخدام شدن و پیدا کردن شغل جدید باید مراحلی را طی کنید، مراحل و نکات آن را می توانید در مقاله اخراج شدن و پیدا کردن شغل جدید بخوانید.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *