چگونه در فرآیند استخدام بهبود ایجاد کنیم؟

استخدام

به اشتراک گذاشتن مقاله

استخدام استعدادهای جدید بخشی اجتناب ناپذیر از یک کسب و کار است، و پیچیده تر از بررسی رزومه کاری و انجام مصاحبه است. اشتباهات استخدامی، مانند شرح شغل نامناسب یا عدم ارتباط در مورد برنامه ها، می تواند یک نامزد واجد شرایط را از فرستادن درخواست برای شما باز دارد. با انجام درست فرآیند استخدام و استخدام مناسب، قادر خواهید بود بهترین نامزدها را جذب و استخدام کنید.

 

فرآیند استخدام چیست؟

 

فرآیند استخدام یک روش گام به گام برای یافتن، جذب و استخدام کارمندان جدید است. یک فرآیند جذب نیروی خوب به شما کمک می کند تا کارمندان با کیفیتی را جذب و حفظ کنید. عناصر خاص فرآیند استخدام برای هر شرکتی منحصر به فرد است، اما مراحل کلی وجود دارد که هر کسب و کاری می تواند برای جذب و استخدام نامزدهای واجد شرایط دنبال کند.

 

در فرآیند استخدام چه مراحلی وجود دارد؟

 

اگرچه فرآیند استخدام باید متناسب با شرکت شما باشد، اکثر فرآیندهای جدب نیرو شامل 10 مرحله اساسی هستند.

 

1. شرح شغلی بنویسید که دقیقاً نیازهای استخدامی شما را منعکس کند.

 

شرح شغل اولین مواجهه فرد جویای کار با نیاز کاری شما است. اطمینان حاصل کنید که شرح شغل خوبی می نویسید که دقیقاً نشان دهنده برند شما و نقشی است که برای آن استخدام می کنید.

 

2. برای موقعیت استخدام آگهی دهید.

 

گام بعدی این است که تبلیغ کنید و برای موقعیت خالی فرد مناسب را جذب کنید. آن را در مکان های مختلف ارسال کنید. کارکنان خود را تشویق کنید تا از شبکه خود برای تبلیغ استخدام استفاده کنند.

 

3. رزومه ها، نامه های پوششی و برنامه های کاربردی نامزدها را تجزیه و تحلیل کنید.

 

مرحله بعد ایجاد یک فرآیند برای بررسی درخواست های به کار گیری است. می‌توانید یک یا چند نفر را برای بررسی درخواست‌ها و محدود کردن نامزدها اختصاص دهید.

 

4. برای غربالگری اولیه مصاحبه تلفنی انجام دهید.

 

پس از محدود کردن تعداد متقاضیان، یک مصاحبه تلفنی با هر یک از نامزدهای برتر انجام دهید. مصاحبه تلفنی استخدام یک غربالگری اولیه مختصر است که حدود 15 تا 30 دقیقه طول می کشد. چند سوال اساسی برای آشنایی بپرسید، همچنین در مورد مهارت ها، تجربه و علاقه آن ها به شرکت و موقعیت آن ها سؤال کنید. این مصاحبه باید به شما بگوید که آن شخص کیست و چه مهارت های نرمی دارد.

 

5. مصاحبه های دور آخر را انجام دهید.

 

استخدام

 

مصاحبه های تلفنی شما باید تعداد نامزدهای شما را محدود کند. با داوطلبان باقیمانده مصاحبه حضوری یا آنلاین انجام دهید. این مصاحبه ها عمیق تر هستند و به شما کمک می کنند تا نامزدهای برتر را برای استخدام انتخاب کنید. از چند نفر بخواهید در این مصاحبه ها شرکت کنند تا دید وسیع تری از اینکه هر کاندیدا چقدر برای سازمان و نقش متناسب است، به دست آورید.

 

6. متقاضیان را ارزیابی کنید.

 

بسته به نقشی که برای آن استخدام می کنید، ممکن است بخواهید که متقاضیان کار ارزیابی های قابل اجرا را انجام دهند. به عنوان مثال، اگر برای یک شغل با وظیفه ویرایش متون فردی را استخدام می کنید، می توانید از متقاضی بخواهید یک تست ویرایش انجام دهد. ارزیابی ها همیشه ضروری نیستند، اما آن ها نشان می دهند که آیا متقاضیان می توانند مسئولیت های خود را به خوبی انجام دهند یا خیر.

 

7. تماس با مراجع.

 

تماس با مراجع و بررسی سوابق قبل از استخدام بخش مهمی از فرآیند استخدام است که اغلب به عنوان یکی از آخرین مراحل انجام می شود. هدف از بررسی سوابق این است که اطمینان حاصل شود که فرد از نظر قانونی برای این موقعیت مناسب است.

 

8. برایجذب نیروی جدید تصمیم بگیرید.

 

از آگاهی که در مورد نامزدهای شغلی خود به دست آورده اید در طول فرآیند استخدام برای تصمیم گیری نهایی استفاده کنید. صلاحیت ها و تناسب فرهنگی را در نظر بگیرید، اما بر اساس تعصب یا تبعیض تصمیم نگیرید.

 

 

9. پیشنهاد شغلی را ارائه دهید.

 

کاندیداهای واجد شرایط معمولاً برای مدت طولانی در دسترس نیستند، بنابراین زمانی که تصمیم گرفتید چه کسی را استخدام کنید، پیشنهاد کار را به سرعت ارسال کنید. اطلاعات مربوط به حقوق و مزایا را درج کنید و در این مدت برای مذاکره آماده باشید.

 

10. کارمند جدید را استخدام کنید.

 

فرآیند به کارگیری می تواند تفاوت بزرگی در میزان موفقیت استخدام جدید شما در سازمان ایجاد کند. سپس تمام آموزش‌ها و موارد مورد نیاز را فراهم کنید. این نه تنها کارمند را برای موفقیت آماده می کند، بلکه می تواند حفظ کارمندان را نیز بهبود بخشد.

 

چگونه فرآیند استخدام خود را بهبود بدهیم؟

 

در اینجا 8 نکته برای بهبود فرآیند جذب نیرو آورده شده است:

 

1. یک برند قوی بسازید.

 

ایجاد یک برند کارفرمای قوی نه تنها استعفای کارکنان را کاهش می دهد، بلکه نامزدهای منفعل را برای به کارگیری در شرکت شما جذب می کند.

 

2. به سوالات متداول نامزدها پاسخ دهید.

 

یکی دیگر از استراتژی های عالیجذب نیرو این است که یک صفحه یا بخش در وب سایت خود ایجاد کنید که به سؤالاتی که اغلب نامزدها می پرسند پاسخ می دهد.

 

3. تا حد امکان سریع و کارآمد باشید.

 

بهترین نامزدها خیلی زود استخدام می شوند. به سرعت عمل کنید، پیگیری کنید و در مورد جزئیات بیشتر موقعیت صحبت کنید تا به هر گونه سؤال یا نگرانی فوراً پاسخ دهید.

 

4. شرح وظایف بهتری بنویسید.

 

مهم است تا برای استخدام بر دو رویکرد متفاوت تأکید کنید: رویکرد بر نیازمندی‌ها، که بر آنچه شرکت می‌تواند برای نامزد انجام دهد تمرکز دارد، و رویکرد تقاضاها، توانایی‌ها، که بر آنچه شرکت انتظار دارد تمرکز می‌کند.

 

5. از شبکه های اجتماعی برای جذب نیرو استفاده کنید.

 

جذب نیرو از طریق شبکه های اجتماعی یک استراتژی عالی برای اطمینان از دستیابی به مخاطبان مناسب و جذب استعدادها است.

 

6. از ارجاعات کارمندان استفاده کنید.

 

یکی از بهترین راه‌ها برای استخدام نامزدهای باکیفیت، ارجاع کارمندان فعلی یا افراد شبکه شما است.

 

7. اهمیت به شخصیت متقاضیان.

 

اگرچه مجموعه مهارت های مناسب ممکن است به نظر مهم ترین عامل در استخدام یک فرد باشد، حقیقت این است که مهارت ها را می توان به دست آورد، اما شخصیت را نمی توان.

 

8. مصاحبه های خود را بهبود بدهید.

 

شکست در به کارگیری نیروی جدید ممکن است ناشی از فرآیندهای مصاحبه ناقص باشد. این به این دلیل است که فرآیند مصاحبه شغلی بر حصول اطمینان از شایستگی فنی تمرکز دارد، در حالی که سایر عواملی که به همان اندازه برای موفقیت کارکنان مهم هستند، مانند هوش هیجانی، خلق و خو و انگیزه اغلب نادیده گرفته می‌شوند.

 

همچنین دراین باره می توانید مقاله استخدام خلاقانه: تعریف و نحوه عملی کردن آن را مطالعه کنید.

 

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *