چگونه کارمندان را تشویق به توسعه فردی کنیم

توسعه فردی

به اشتراک گذاشتن مقاله

زمانی که اعضای تیم متعهد به رشد مهارت‌های خود، گسترش دانش و استفاده از فرصت‌های یادگیری در داخل و خارج از محیط کار شوند، برای کارمندان و کارفرمایان سودمند است. به عنوان یک کارفرما، تشویق به توسعه فردی نه تنها به شما کمک می‌کند شکاف‌های مهارتی در محیط کار را پر کنید، بلکه از کارکنان خود حمایت کرده و موجب ارتقا آنها می‌شوید. این حمایت به معنای یک محیط کار شادتر با کارمندان وفادارتر است، بنابراین به نفع هر کارفرمایی است که در صورت امکان پیشرفت حرفه ای را تشویق کند. در این مقاله به شما در درک بهتر مفهوم توسعه فردی، مزایای ایجاد فرهنگ توسعه مداوم و نحوه اجرای برنامه های توسعه شغلی در محیط کار کمک می کنیم.

 

توسعه فردی چیست؟

 

توسعه فردی در محیط کار فرآیند مستمر بهبود مهارت‌ها و دانش برای انجام بهتر نقش خود یا دستیابی به مهارت‌های مورد نیاز برای انجام یک نقش جدید در سطح بالا است. این بخش مهمی از پیشرفت شغلی و کمک بیشتر به محیط کار و همچنین افزایش روحیه، بهره‌وری و رضایت است.

 

به گفته استیو هاوتر، معاون یادگیری و توسعه در The Learning Experience، توسعه فردی “آمادگی کارمند را برای مشارکت در کسب‌و‌کار به روش‌های جدید تضمین می‌کند، خواه شرکت استراتژی جدیدی اتخاذ کند، توسعه یابد یا نیاز به تغییر داشته باشد.”

برای همگام شدن با سرعت سریع تغییرات در دنیای کسب و کار، کارکنان باید تشویق و حمایت شوند تا به دنبال دوره‌های آموزشی جدید و پذیرش چالش‌های جدید باشند. این لزوماً به معنای آموزش رسمی نیست، بلکه می‌تواند به معنای آموزش در حین کار برای یک مهارت یا نقش جدید باشد. تا زمانی که کارکنان درگیر یادگیری و تکامل مستمر هستند، توسعه فردی در حال وقوع است.

 

آموزش در مقابل توسعه فردی

 

هنگام کار برای اجرای فرهنگ رشد مداوم در محیط کار، مهم است که آموزش و توسعه فردی را با هم اشتباه نگیرید. آموزش مرتبط با نقش فعلی یک کارمند است، در حالی که توسعه فردی جامع‌تر است و به حمایت از توانایی کارمند برای سازگاری با موقعیت‌های همیشه در حال تغییر در محیط کار کمک می‌کند.

هاوتر گفت: “آموزش یک شکاف را پر می‌کند، اما توسعه فردی به آینده و رشد شرکت و کارمند نگاه می کند.”

اکثر شرکت‌ها به استخدام‌کنندگان جدید آموزش می‌دهند. از این گذشته، کمک به آنها برای اجرای مؤثر نقش‌شان ضروری است. آموزش بر اساس نیازهای کسب‌و‌کار در آن زمان است، بنابراین برای اکثر کارفرمایان آسان است که آموزش را از ابتدا در اولویت قرار دهند. اما بسیاری از آنها فرصت‌های توسعه فردی را ارائه نمی‌کنند، که کارکنان را قادر می‌سازد فراتر از نقش خود به آینده کسب‌و‌کار و شغل خود فکر کنند. توسعه فردی ممکن است بسیار کمتر از آموزش فوری به نظر برسد، اما به همان اندازه مهم است.

 

چگونه می توانید کارمندان را به توسعه فردی تشویق کنید؟

 

به عنوان اعضای تیم، کارمندان شما می توانند هم به صورت فردی و هم با هم برای رسیدن به یک هدف مشترک کار کنند. توسعه فردی هر کارمند به موفقیت کل کسب‌و‌کار کمک می‌کند.

 

یک مطالعه نشان داد که نسل Z طرفدار تغییر شغل زیاد هستند. توانمندسازی کارمندان، به ویژه کارمندان جوانی که مستعد جهش شغلی هستند، برای موفقیت در نقش فعلی خود و در نهایت ارتقاء می‌تواند این گردش مالی را کاهش دهد. راه های متعددی برای پیشرفت شخصیتی کارمندان وجود دارد. این مراحل را دنبال کنید تا برنامه، یا ترکیبی از برنامه‌ها را پیدا کنید که برای تیم شما بهترین کارکرد را دارد:

 

1. در مورد نیازهای شخصیتی کارکنان با آنها مشورت کنید

 

رسیدگی به شکاف های مهارتی کارکنان برای مدیران کسب‌و‌کار ضروری است. باید به طور منظم با کارمندان خود جلسه بگذارید تا در مورد عملکرد شغلی هر یک و زمینه‌هایی که پیشرفت حرفه‌ای به نفع آن‌ها و شرکت است، بحث کنید. جلسه باید شامل پیشنهادهایی برای بهبود باشد و به کارکنان نشان دهد که شرکت به آنها و آینده آنها اهمیت می‌دهد.

 

2. با سایر شرکت ها در صنعت همکاری کنید

 

برای توسعه فردی، کسب و کارها باید به ایجاد شراکت یا آموزش در محیط کار، مانند کلاس‌های آنلاین و جلسات آموزشی داخلی فکر کنند. همچنین می توانید به پیشنهادات صنعت آنلاین روی بیاورید یا با متخصصان حوزه خود ارتباط برقرار کنند.

 

3. از فناوری به نفع خود استفاده کنید

 

در توسعه فردی، برای کارمندان بسیار مهم است که همگام با پیشرفت‌های اجتماعی و فناوری باشند. از آنجایی که پیشرفت‌های سریع فناوری بیشتر صنایع را تحت تأثیر قرار می‌دهد، متخصصان با مهارت‌ها و توانایی‌های متنوع، انعطاف‌پذیری و ارزش بیشتری را نسبت به کسانی که یادگیریشان راکد مانده است، ارائه می‌کنند.

 

4. یک برنامه مربیگری داخلی ایجاد کنید

 

توسعه فردی

کارفرمایان باید گروه‌های طوفان فکری یا برنامه‌های مربیگری ترتیب دهند تا به کارکنان کمک کنند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

 

5. مشارکت فعال را تشویق کنید

 

در حالی که برخی از کارکنان از فرصت‌های توسعه فردی استقبال می‌کنند، برخی دیگر ممکن است تمایلی نداشته باشند. به عنوان یک کارفرما، باید فعالیت های آموزشی را در داخل و خارج از محیط کار تشویق کنید. شما همچنین می توانید ابتکاراتی را برای ایده‌های جدید سازماندهی کنید.

 

مزایای برنامه های توسعه فردی

 

بسیاری از کارفرمایان از برنامه های توسعه فردی دوری می‌کنند و فکر می‌کنند که آنها غیر ضروری هستند. با این حال، راه های مختلفی وجود دارد که این برنامه ها می‌توانند نه تنها برای کارمندان، بلکه برای کسب و کار شما نیز مفید باشند.

 

دانش و پیشرفت کارکنان

 

فراتر از مزایای توسعه فردی برای شغل، این کار ارزش کارمند را افزایش می‌دهد و تضمین می‌کند که در زمینه شغلی خود می‌مانند.

 

رضایت شغلی کارکنان

 

بسیاری از افراد برای تقویت اعتماد به نفس خود در کاری که انجام می‌دهند، پیشرفت و توسعه حرفه‌ای را دنبال می‌کنند، که دلیل بزرگی برای ادامه پیشرفت خود است. این اطمینان می‌تواند به رضایت شغلی کلی بالاتر تبدیل شود که به نوبه خود عملکرد، بهره‌وری و روحیه کارمندان را افزایش می‌دهد.

 

حفظ کارمندان

 

کسب‌وکارهایی که فرصت‌های آموزشی برای کارمندان خود ارائه نمی‌دهند، نسبت به کسب‌وکاری که این منابع را فراهم می‌کند، شاهد استعفا کارمندان بیشتری هستند. بی‌علاقگی با رفتن کارمندان مرتبط است. اگر کارفرمایان روی توسعه فردی سرمایه‌گذاری نکنند، کارمندان خود را از دست خواهند داد.

 

توسعه فردی در محیط کار به نفع همه است

 

توسعه فردی هم برای کارفرمایان و هم برای کارمندان مفید است. کارفرمایان اعضای تیم متعهدتری را جذب می‌کنند و به طور مداوم مهارت‌های جدیدی را توسعه می‌دهند که برای کسب‌و‌کار شما مفید است. کارمندان هم دانش و توانایی‌هایی را کسب می‌کنند که به آنها کمک می‌کند مسئولیت حرفه‌های خود را بر عهده بگیرند و به جایی که می‌خواهند برسند.

 

همچنین دراین‌باره می‌توانید مقاله بهترین نقلقولهای مدیریت برای ایجاد انگیزه در محیط کار را مطالعه کنید.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *