چگونه یک فرهنگ دورکاری مثبت ایجاد کنیم؟

به اشتراک گذاشتن مقاله

 

بسیاری از شرکت‌ها به کارمندان این فرصت را می‌دهند که دورکاری کنند. این کار امکان دسترسی به نیروی کار ماهر از همه نقاط جهان را فراهم می کند. اگر عضوی از یک تیم دورکار هستید یا یک تیم را مدیریت می کنید، توصیه می کنیم که فرهنگ دورکاری را برای تیم خود ایجاد کنید. بررسی استراتژی‌ها برای حفظ یک محیط کاری مثبت ممکن است به افزایش بهره‌وری و کارایی تیم شما کمک کند. قبلا در باره مدیریت صحیح پرسنل در شرایط دورکاری صحبت کردیم. در این مقاله، راه‌های ایجاد یک فرهنگ دورکاری مثبت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فرهنگ دورکاری چیست؟

فرهنگ دورکاری مجموعه ای از نگرش ها، باورها و رفتارهایی است که فضای درون تیمی را می سازد که به ندرت یا هرگز با هم در یک مکان فیزیکی کار نمی کنند. اگرچه ممکن است برخی از این نگرش ها در هر دو گروه حضوری و دورکار یکسان باشد، مدیرانی که مسئول ایجاد یک فرهنگ شرکتی مثبت با تیم دورکار هستند ممکن است به گونه ای متفاوت با آن برخورد کنند. به عنوان مثال، ممکن است از ترکیب ابزارهای دیجیتالی استفاده کنند تا اعضای تیم با یکدیگر آشنا شوند و زمان با کیفیتی را خارج از ساعات کاری باهم سپری کنند.

چگونه یک فرهنگ شرکتی مثبت برای یک تیم دورکار ایجاد کنیم؟

اگر شما مسئول ایجاد یک فرهنگ شرکتی مثبت برای یک تیم دورکار هستید، سازگاری با این محیط کاری غیر سنتی ممکن است به زمان نیاز داشته باشد. داشتن ذهنیت باز و آگاهی از تأثیراتی که دورکاری بر بهره وری دارد، ممکن است به شما کمک کند راه حل ها و رویکردهای جدید را به آرامی اجرا کنید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که ممکن است برای تسهیل انتقال ارزش های شرکت به محیط دورکاری انجام دهید:

1. فواید دورکاری را بشناسید

به عنوان یک رهبر یا مدیر تیم، شناخت مزایای دورکاری به شما این امکان را می دهد که این محیط و نحوه کار در آن را درک کنید. شرکت‌هایی که دورکاری را اتخاذ کرده‌اند، احتمالاً رضایت بیشتری از کارکنان، بهره‌وری تیمی و فردی دارند. همچنین ایجاد تیم های متنوع برای آنها آسان تر است. کارفرمایان ممکن است کارکنان خود را تشویق کنند که تعادل بین کار و زندگی خود را حفظ کنند. افرادی که دورکاری می کنند هزینه های زندگی شان کاهش می یابد چراکه زمان کمتری را صرف رفت و آمد به محل کار خود می کنند.

همچنین می توانید مقاله مزایای دورکاری و راه حل های مفید برای شرکت ها جهت دورکاری بخوانید.

2. از محدودیت های دورکاری آگاه باشید

با وجود مزایای فراوان، دورکاری ممکن است چالش برانگیز باشد و محدودیت های مختلفی برای شما ایجاد کند که باید بر آنها غلبه کنید. برای مثال، اعضای تیم جدید ممکن است به زمان بیشتری برای سازگاری نیاز داشته باشند تا یاد بگیرند که از عواملی که باعث حواس پرتی در خانه می شوند جلوگیری کنند. شناسایی محدودیت‌های تیم و چالش هایش شما را برای حفظ فرهنگ مثبت آماده می کند.

می توانید در مقاله مهمترین چالش های دورکاری و چگونگی غلبه بر آن ها بیشتر در این باره بخوانید.

3. قوانین و ارزش های شرکت را با دورکاری تطبیق دهید

حفظ ارزش های شرکت یکی از عناصر کلیدی ایجاد یک محیط کاری مثبت است. اگرچه ارزش ها چه هنگام کار از دفتر یا دورکاری یکسان می مانند، اما زمانی که به ندرت اعضای تیم خود را می بینید، ممکن است بخواهید متفاوت با آنها ارتباط برقرار کنید. برای مثال، یک رویکرد مؤثر این است که ارزش‌ها را به بخش اصلی جلسات تبدیل کنید یا روش‌های ارزیابی را آشکارا انجام دهید.

4. برنامه زمانی خود را به تیم ارائه دهید

زمان های در دسترس بودن تان را به تیم تان اطلاع دهید تا در صورت داشتن هر گونه سؤال، پیشنهاد یا نگرانی بتوانند با شما در تماس باشند. به عنوان یک مدیر، این کار به شما این امکان را می دهد تا خود را به عنوان یک رهبر قابل اعتماد و حامی نشان دهید که به نظر هر یک از اعضای تیم احترام می گذارد و راحتی آنها را در اولویت قرار می دهد. همچنین با این کار ممکن است اعضای گروه تشویق شوند تا هنگام دورکاری به شما کمک کنند محیطی مثبت با مرزهای مشخص ایجاد کنید.

5. ارتباطات روزانه را تشویق کنید

دورکاری

جلسات روزانه به شما کمک می کند تا ارتباطات را در یک تیم دورکار بهبود ببخشید، به خصوص اگر پروژه های فعلی شما به کار مشترک زیادی نیاز دارد. معمولاً یک تماس ویدیویی 15 دقیقه ای روزانه برای تبادل نظرات و به روز رسانی اعضای تیم کافی است. همچنین گاهی لازم است تا زمان بیشتری را صرف بحث در مورد مسائل شخصی کنید، مانند سرگرمی ها. به این ترتیب، همکاران دورکار نه تنها اطلاعات کلیدی کار را دریافت می کنند، بلکه این فرصت را دارند که یکدیگر را بهتر بشناسند.

6. از اعضای جدید در حضور اعضای تیم استقبال کنید

برای برخی از افراد، پیوستن به یک تیم دورکار ممکن است استرس زا باشد، زیرا مطمئن نیستند که برای سوالات شان با چه کسی باید در تماس باشند. به محض اینکه فرد جدیدی به تیم ملحق شد، یک تایمی از جلسه را به معرفی از آن شخص اختصاص دهید. و سلسله مراتب تیم را توضیح دهید و مشخص کنید چه کسی مسئول نظارت بر وظایف و پیشرفت عضو جدید است.

7. به طور منظم بازخورد بگیرید

برای سنجش نتایج کار یک تیم دورکار، می توانید جلسات فردی را در برنامه ماهانه خود بگنجانید. به این ترتیب، شما این فرصت را دارید که با هر یک از اعضای تیم صحبت کنید، بازخورد خود را با آنها در میان بگذارید و بپرسید که چگونه کار خود را ارزیابی می کنند. هنگام درخواست بازخورد، ممکن است از ابزارهایی برای ایجاد فضای امن استفاده کنید که به اعضای تیم اجازه می دهد افکار خود را به صورت ناشناس به اشتراک بگذارند. با این کار شما داشتن صداقت را تشویق می کنید. پس از بررسی اطلاعاتی که دریافت کرده اید، به سرعت به هر مشکلی رسیدگی کنید و یا اگر نیاز بود به کسی  پاداش بدهید.

ابزارهای مفید برای مدیریت یک تیم از راه دور

علاوه بر موارد گفته شده استفاده از ابزارهای استاندارد برای مدیریت یک تیم  بسیار مهم است. در مقاله “8 ابزاری که در زمان دورکاری به آنها نیاز خواهید داشت  نمونه‌هایی از ابزارهای خوبی که برای دورکاری مفید هستند را نام برده ایم.

 

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *