دستگاه حضور و غیاب لمسی برای رستورانها

به اشتراک گذاشتن مقاله

پس از آنکه در مقالات قبلی در مورد دستگاه حضور و غیاب و دلایل و چگونگی ورود آن به سازمانها و ادارات توضیح داده شد، اکنون در مورد یکی از انواع این دستگاهها، به نام دستگاه حضور و غیاب لمسی سخن می­گوییم. دستگاه حضور و غیاب لمسی یا اثر انگشت، از رایجترین دستگاههای ثبت ورود و خروج است که در میان اکثر کسب و کارهای دنیا مورد استفاده قرار گرفته است.

در خصوص اینکه کسب و کار شما به چه نوع دستگاهی برای ثبت تردد نیاز دارد، می­توانید با مشاورین و کارشناسان فروش این دستگاهها مشورت کنید. یکی از مراکزی که کار فروش و پشتیبانی انواع دستگاههای حضور و غیاب را با خدمات پس از فروش و کارشناسان فروش حرفه­ای انجام می­دهد سامانه دینگ است. شما می­توانید با مشاوره این مراکز خرید متناسب با نوع کسب و کارتان را داشته باشید.

کاربرد دستگاه حضور و غیاب لمسی برای کافه ها و رستورانها

یکی از کسب و کارهایی که دستگاه حضور و غیاب لمسی می­تواند برای آنها بسیار مفید باشد، رستوران­ها و کافه­ها هستند؛ که تعداد پرسنل نسبتاً بالایی دارند و در شیفت­های متعدد خدمات ارائه می­دهند. این مراکز به راحتی می­توانند از این دستگاه استفاده کرده و نگران تخلیه اطلاعات ثبت شده در دستگاه نباشند.

مزیتی که این دستگاه برای رستورانها و کافه ­ها دارد، این است که میتوان با استفاده از آن، انواع گزارشات را تهیه کرد؛ مانند گزارش تعداد فیشهای صادر شده در روز یا قابلیت رزرو غذا که بسیار به سهولت کار پرسنل کمک می­کند. می­بینیم که این دستگاه تا چه اندازه میتواند امورات مهم یک کسب و کار را با سهولت بیشتری اداره کند.

کاربرد دستگاه حضور و غیاب لمسی برای کافه ها و رستورانها

مزایای دستگاه حضور و غیاب لمسی یا اثر انگشت

از آنجایی که ویژگیهای اثر انگشت در هر فردی، منحصر در آن فرد است؛ لذا این روش به عنوان یک روش با امنیت بالا شناخته شده و با این روش اطمینان حاصل می­کنید که خود شخص در محل حضور دارد.

بنابراین یکی از ویژگی­های برجسته این دستگاه این است که هیچ کس نمی­تواند به جای شخص دیگری اثر انگشت ثبت کند. اما در روش کارتی به راحتی میتوان کارت کارمندی را که غیبت کرده هنگام ورود و خروج ثبت کنند. از دیگر مزایای استفاده از حضور و غیاب اثر انگشت می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل و نظارت بر کارمندان از راه دور، به این صورت که این دستگاهها می­توانند با نرم­افزارهای حضور و غیاب تحت وب یا تلفن همراه ادغام شوند.
  • بهبود رضایت شغلی کارکنان. هنگامی که کارکنان زمان اضافی را بدون هیچ امتیاز اضافه در محل کار بودند، باعث نارضایتی و بی­ انگیزگی در آنان می­شد. با ثبت ورود و خروج این زمان اضافه برای آنان به عنوان اضافه­کاری محاسبه می­شود.
  • اختصاص زمان کمتر به محاسبه حقوق و دستمزد و احتمال وقوع خطای کمتر در زمان محاسبه کارکرد.
  • امکان گزارش گیری و هرگونه تجزیه و تحلیل اطلاعات و دسترسی فوری به اطلاعات.

مزایای دستگاه حضور و غیاب لمسی

علاوه بر مواد ذکر شده، دستگاههای حضور و غیاب لمسی در انواع مختلف، قابلیت ثبت چندین و چندصد هزار ثبت اثر انگشت را دارند. این ویژگی برای اصناف و کسب و کارهایی که تعداد کارمندان آنها زیاد است بسیار رضایت بخش بوده و مورد استقبال قرار گرفته است.

یکی از نتایج مثبت استفاده از دستگاه حضور و غیاب لمسی، سرعت ثبت ورود و خروج و جلوگیری از هدر رفت زمان است. همچنین از آنجا که دستگاه حضور و غیاب یک سند حسابرسی مشخص برای حضور و غیاب ایجاد می­کند و کارکنان باید در مورد نحوه مدیریت زمان کاری خودشان پاسخگو باشند، لذا این روش باعث مسئولیت پذیری بیشتر پرسنل در مدیریت زمان خودشان می­شود.

همچنین بخوانید:

دستگاه ساعت زنی چیست؟

مشخصات ویژه دستگاه های حضور و غیاب لمسی

از بارزترین مشخصات این دستگاهها دارا بودن حسگر بسیار دقیق و ضد خش اثر انگشت است. با فعال شدن حسگر خودکار اثر انگشت، می­تواند اثر انگشت انسان زنده را تشخیص دهد. بنابراین اثر انگشتهای تقلبی که با لایه ­های سلیکونی، پلاستیکی، کاغذی و … ساخته می­شوند برای این دستگاه قابل شناسایی نیست.

مشخصات ویژه دستگاه های حضور و غیاب لمسی

صفحه نمایش این دستگاه مجهز به چندین کلید لمسی است که توسط آنها میتوان اطلاعات پرسنل را وارد کرده و در دستگاه ذخیره کرد. همچنین بر روی صفحه کلید امکان تعریف انواع تردد مانند مرخصی ساعتی، ماموریت ساعتی و حتی زمان تاخیر سرویس کارمندان وجود دارد.

سامانه حضورو غیاب آنلاین دینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *