17 مورد از مزایای شغلی کارمندان در شرکت های بزرگ دنیا

به اشتراک گذاشتن مقاله

احتمالاً در مورد مزایای شغلی کارمندان برخی شرکت­ها شنیده اید، که بسیار خوب و مفید هستند. از غذای رایگان گرفته تا چندین ماه مرخصی با حقوق برای کسانی که به تازگی پدر یا مادر شده اند. در واقع می توان گفت که شرکت­ها در حال از بین بردن محدودیت­ها، با یک هدف خوب هستند.

شرکت­هایی که از کارمندان خود قدردانی می­کنند از نتایج اقتصادی بهتری برخوردار می­شوند و بقای بیشتری دارند. فکر می کنید کارمندان شما برای بهبود عملکرد، نیاز به مزایای بیشتری دارند؟ در اینجا 17 ایده خلاقانه برای شاداب نگه داشتن و بهره ­وری بیشتر کارکنان شما آورده شده است.

بهبود محل کار

از آنجایی که کارمندان، بیش از یک سوم زندگیشان را در محل کار خود می­گذرانند، فراهم کردن بهترین محل کار امری ضروری می باشد و لازم است که هر چند وقت یکبار تغییری در محل کار ایجاد کنید. این توصیه ها می­تواند به تازه سازی محل کار برای انجام فعالیت های روزانه کمک کند.

Improve the workplace

1. حوزه­های فرعی شرکت

چه اینکه کارمند فقط یک روز را خارج از محل اصلی شرکت و در محلی نزدیک به آن فعالیت کند، چه اینکه کل شرکت به مدت یک هفته به مکانی جدید انتقال داده شود، می تواند برای کارمندان باعث ایجاد آرامش شود و به آن­ها کمک کند با یکدیگر ارتباط بهتری برقرار کنند.

2. صندوق توسعه

سرمایه گذاری شما برای توسعه کارمندان خود، مورد استقبال آن­ها قرار می­گیرد و شرکت­ها نیز از افزایش دانش نیروی کار خود سود می­برند. در نظر گرفتن کمک ­هزینه برای شهریه تحصیل کارمندان و یا یک صندوق توسعه که کارمندان بتوانند برای شرکت در کنفرانس­ها، کلاس­ها یا حتی خرید کتاب از آن استفاده کنند، یک مزیت عالی و سودآور است.

3. کتابخانه محل کار

از جمله مزایای شغلی کارمندان، بودن کتابخانه در محل کار آن هاست. آیا کارمندان شما از خواندن یک کتاب خوب استقبال می­کنند؟ یک قفسه کتاب بیاورید و آن­ها را تشویق کنید که آن را با کتاب­های خوب پر کنند. اینکه کارمندان ساعت استراحت خود را صرف پیشرفت مهارت های شغلی خود کنند و یا

اینکه در تایم ناهار به دنیای خیالی خود فرار کنند، به شما کمک می­کند تا فرصت یادگیری کارمندان را بدون نیاز به صرف هزینه زیاد برای کتاب، گسترش دهید.

کتابخانه محل کار

4. از هرجایی که هستید کار کنید

کارمندان از امکان کار از راه دور قدردانی می­کنند. از مزایای شغلی کارمندان برخی از شرکت ­ها، این است که به کارمندان خود اجازه می­دهند در مواقع لزوم از خانه کار کنند.

گاهی بعضی شرکت ها این امکان را به سطح بالاتری می­برند و به کارمندان اجازه می­دهند که سالانه یک ماه، از هرجای دنیا کار کنند. امکان کار از راه دور یکی از مزایای کارمندان است که در حال تبدیل شدن به یک استاندارد در برخی صنایع است.

5. تنفس نیمروزی

بعضی از شرکت­ها تنفس نیمروزی را برای انجام یوگا در نظر می­گیرند و برخی دیگر، از کارمندان می­خواهند که به خود استراحتی بدهند. در هر صورت، داشتن امکان استراحت در وسط روز، مزیتی جالب است.

شما می­توانید در نزدیکی محل کار سالن­های بدنسازی یا کلاس­های تناسب اندام را جستجو کنید و خدمات آن را به کارمندان خود ارائه دهید.

6. معاشرت برنامه ­ریزی شده

گذراندن وقت با هم نیازی به جایگزین کردن ساعت ناهار ندارد. تیم ­ها می­توانند هفته­ای دو بار به مدت نیم ساعت، برای معاشرت با هم تیمی های خود، جمع شوند. تحقیقات نشان داده است که داشتن دوستان در محل کار حائز اهمیت است.

معاشرت برنامه ­ریزی شده

7. پاداش تعطیلات

در نظر بگیرید که به کارمندان خود یک تعطیلات جایزه بدهید تا در طول سال، یک سفر به مقصد انتخابی خود بروند. شما می­توانید هر مبلغی پیشنهاد دهید و کارمندان نیز می توانند هرکسی را که بخواهند با خود ببرند.

8. مرخصی مطالعاتی

با الگو برداری از دنیای آموزش، مرخصی ­های مطالعاتی محبوبیت روز افزونی میان کارمندان پیدا کرده اند. پس از گذشت زمان مشخصی، مرخصی طولانی مدتی به کارکنان تعلق می­گیرد.

9. کار داوطلبانه با حقوق

آیا می­خواهید تغییری در جامعه ایجاد کنید؟ کارمندان شما می­خواهند! بعضی کمپانی ها، کار داوطلبانه­ ی با حقوق را، برای هر کارمند خود در نظر می گیرند.

کار داوطلبانه با حقوق

10. رفت و آمد­های ادبی

آیا کارمندانی دارید که روزانه ساعت­ ها در ماشین هستند؟ برای جذاب کردن مسیر آن ­ها، اشتراکی برای فایل­های صوتی به آن­ها بدهید. شما همچنین می توانید یک دورهمی ماهانه، برای بحث در مورد آخرین کتاب های خوانده شده توسط کارمندان تنظیم کنید.

11. اشتراک دوچرخه

یک برنامه اشتراک دوچرخه را ارائه دهید تا کارمندانتان فقط به نزدیک­ترین رستوران نزدیک شرکت نروند و دیگر نگرانی در مورد پارکینگ یا ترافیک نداشته باشند. جنبه سلامت نیز یک سود جانبی است.

12. بهبود سنتی مزایا

مزایای سنتی ممکن است کارمندان را به سختی هیجان ­زده کنند. آن­ها دیگر راجع به بیمه درمانی خود خوشحال نمی شوند. اما روش­های خلاقانه­ای برای افزایش مزایای سنتی وجود دارد که برای کارمندان قابل توجه است.

بهبود سنتی مزایا

13. مسابقات سلامتی

 ایجاد انگیزه در سلامتی، می­تواند انگیزه و مسئولیت پذیری بیشتری را، برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی کارکنان ایجاد کند. یک سیستم پاداش موثر، ترکیبی از انگیزه ها را هم با چالش های فردی و هم با مسابقات گروهی فراهم می­کند.

ادغام انگیزه ­ها به کارمندان از هر نوع شخصیتی کمک می­کند تا انگیزه­ ی افزونی برای بهبود سلامتی خود پیدا کنند. می­توان چالش­های بلند مدت ورزشی علمی را نظر گرفت و برای گذراندن آن چالش­ها پاداشی ارائه داد.

14. روزهای سلامت روان

هر فردی، چند روز در سال، نمی­تواند سر کار بیاید؛ اضطراب، غم، افسردگی و سایر بیماری­های روانی می توانند باعث این مسئله باشند. بهتر است به جای اینکه کارمندان در چنین روزهایی از کوپن روزهای بیمار خود استفاده کنند، چند روز را به سلامت روان اختصاص دهید.

می­توانید چند محدودیت تعیین کنید و به کارمندان خود اجازه دهید در روزهایی که از خواب بیدار می­شوند و حال ناخوشی دارند از این روزها استفاده کنند.

15. کلینیک­های دندانپزشکی در محل

آیا چیزی بدتر از استفاده از وقت مرخصی برای رفتن به دندانپزشکی وجود دارد؟ آیا خوب نیست که کارمندان شما بتوانند کارهای دندانپزشکی خود را در محل کار انجام دهند و به سرعت  به کار خود برگردند؟ ببینید آیا ارائه ­دهنده خدمات دندانپزشکی که می­شناسید، خدمات خود را در محل کار نیز پشتیبانی می­کند؟ این می­تواند کلید کمک به کارمندان، برای شروع استفاده از مزایای دندانپزشکی باشد.

کلینیک­های دندانپزشکی در محل

16. کلاس­های اقتصاد

وقتی صحبت از تلاش برای ارائه خدمات برای ایجاد سلامتی می­شود، تفکیک سلامتی جسمی از سلامت اوضاع اقتصادی دشوار است. کمک به کارمندان در یادگیری اصول اقتصاد، می­تواند استرسی که مدیریت مالی ضعیف ایجاد می­کند را از بین ببرد، که به نوبه خود سلامت جسمی و روانی را بهبود می بخشد.

17. جلسات پرسش و پاسخ

آیا با مزایای دوران بازنشستگی خود آشنا هستید؟ بیمه درمانی چطور؟ اگر در بخش نیروی انسانی فعالیت می­کنید، پاسخ احتمالاً مثبت است. اما برای افراد دیگر در سازمان شما، به خاطر سپردن همه­ی جزئیات مزایا، دشوار است. برخی از کارمندان ممکن است سوالاتی داشته باشند، خصوصاً اگر درگیر اتفاقاتی در زندگی خود باشند که مربوط به مزیت خاصی است. با ارائه­دهندگان مزایای بازنشستگی و مزایای خدمات سلامتی خود، برای تعیین جلسات سه ماه یکبار پرسش و پاسخ همکاری کنید و کارمندان علاقه مند را برای شرکت در این جلسات دعوت کنید.

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عید نوروز 1403

ساعت کاری شرکت دینگ در تمامی روزهای غیر تعطیل در بازه 27 اسفند الی 13 فروردین

از ساعت 9 الی 13:30 می باشد.

 از لینک زیر دستگاه خود را با 300،000 تومان تخفیف تهیه کنید. 

کد تخفیف: ding1403