دستگاه کنترل تردد برای مدیریت حضور کارکنان در شرکت

به اشتراک گذاشتن مقاله

اطلاعات حضور و غیاب برای افراد زیادی مانند مدیران، کارمندان، سرپرستان و حسابداران اهمیت ویژه ای دارد. همچنین این اطلاعات، برای مراکز آموزشی مانند مدرسه ها نیز اهمیت دارد. در این مطلب، به مزایا و ویژگی های دستگاه کنترل تردد می پردازیم.

2 دلیل اصلی اهمیت وجود دستگاه کنترل تردد در سازمان ها

1- دستگاه کنترل تردد میزان غیبت را کاهش می دهد – زمانی که حضور شما در محل کار پیگیری می شود، مسلماً سعی می کنید غیبت های غیرموجه خود را به حداقل برسانید.

2- سیستم ردیابی حضورغیاب، داده هایی را فراهم می کند که میزان بهره وری شما را نشان می دهد – زمانی که حضور شما درمحل کار ردیابی می شود، شما می توانید مجموع روزهای کاری خود را در سیستم مشاهده کنید.

منظور از کنترل تردد چیست؟

هر راه حلی که به نظارت بر زمان حضور کارمند در اداره کمک می کند، سیستم مدیریت حضور و غیاب یا کنترل تردد نامیده می شود. جالب است بدانید که این سیستم در گذشته توسط ابزارهای دیجیتالی انجام نمی شد. دفتر ثبت کاغذی، ساعت های زمان و نرم افزار اکسل، از نمونه های قدیمیِ سیستم کنترل تردد هستند. اما با پیشرفت تکنولوژی و نیاز شرکت ها به جذب نیروی کار زیاد و پراکنده، ابزارهای ثبت حضور و غیاب نیز باید همراستا با تکنولوژی توسعه پیدا کنند.

این امر موجب تولید نرم افزارهای اختصاصی  برای ردیابی حضور و غیاب کارمندان شده است که از سیستم های محلی گرفته تا ابزارهای مبتنی بر رایانش ابری متفاوت اند و دارای قابلیت های تجزیه و تحلیل پیشرفته و پیکر بندی خودکار هستند. یک دستگاه کنترل تردد مبتنی بر رایانش ابری، از مزایایی مانند انعطاف پذیری، بهینه سازی هزینه و سهولت دسترسی به دستگاهها و پایگاههای اطلاعاتی برخوردار است. این ابزارها، ویژگی های منحصر به فردی دارند که استفاده از آنها را برای سازمان های مدرن ضروری می سازد.

دستگاه کنترل تردد اثر انگشتی

دستگاه کنترل تردد اثر انگشتی یکی از انواع دستگاه های حضور و غیاب است. تاکنون استفاده از اطلاعات بیومتریک مانند اثر انگشت و یا تشخیص چهره برای ثبت زمان ورود کارمندان و حضور و غیاب آنها، دقیق ترین و مقرون به صرفه ترین راه حل بوده است. دستگاه های اثر انگشت، درحال حاضر معروف ترین دستگاه بیومتریک برای ثبت زمان ورود و حضور و غیاب هستند.

مزایای دستگاه های کنترل تردد اثر انگشتی

  • سند مالکیت و یا اجاره نامه محلی که در آن فرد مشغول فعالیت است
  • کارمندان نمی توانند به همکاران خود بگویند از طرف آنها ساعت ورود یا خروج بزنند.
  • پس از استقرار سیستم، به هیچ هزینه ی دیگری نیاز نیست.

دستگاه کنترل تردد اثر انگشتی

ویژگی های برجسته نرم افزارهای کنترل تردد

نرم افزارهای مختلف دستگاه های کنترل تردد، قابلیت های متفاوتی دارند. برخی از این قابلیت ها عبارتند از:

ساده، امن، دقیق

استفاده از نرم افزار ردیابی حضور و غیاب بسیار آسان است. این نرم افزار فقط نیاز به وارد شدن، انتخاب فعالیت و درج زمان ورود دارد. شما می توانید با قفل کردن آدرس IP، امنیت سیستم حضور و غیاب را بالا ببرید. علاوه بر این، اطلاعات حضور و غیاب ارائه شده توسط نرم افزار، معتبر هستند و احتمال خطا تقریباً صفر می باشد.

علامت گذاری حضور و غیاب

کارمندان به صورتهای مختلفی می توانند ساعت حضور خود را علامت بزنند. آنها می توانند ساعت ورود بزنند، فعالیت خود را انجام دهند و سپس ساعت خروج بزنند. آنها همچنین می توانند وقفه های کاری، زمان استراحت و غیره را ثبت کنند. سرپرستان تیم می توانند داده های ساعت ورود و خروج کارمندان را ثبت کنند و زمان تعطیلات را در سیستم تعیین کنند.

نرم افزارهای کنترل تردد

سیاست های حضور و غیاب

بسیاری از نرم افزارهای حضور و غیاب، به شما این امکان را می دهند که سیاست های حضور و غیاب مناسب برای تیم خود را شخصی سازی کنید. سپس این سیاست ها، برای اجرا در سیستم حضور و غیاب تنظیم می شوند.

مدیریت مرخصی

برای مدیریت درخواست های مرخصی کارکنان، شما باید گزینه اجازه مدیریت یا تأیید اتوماتیک را در دستگاه کنترل تردد فعال کنید. همچنین می توانید نوع مرخصی کارمند را ثبت کنید.

مدیریت غیبت ها

مدیران، با مشاهده ی داشبورد مدیریتی خود، به راحتی می توانند غایبین را شناسایی کنند. داشبورد نشان می دهد کدام یک از کارکنان، بدون کسب اجازه مرخصی، غیبت داشته اند.

یکی از مهمترین مواردی که هر کسب و کاری به آن نیاز دارد، دستگاه حضور و غیابی است که بتواند با کمترین هزینه، ورود و خروج پرسنل خود را به آسانی کنترل کند.

دستگاه حضور و غیاب ارزان بدون نیاز به راه اندازی

تقویم

از طریق همگام سازی تقویم دستگاه کنترل تردد با تقویم گوگل می توانید حضور و غیاب کارکنان را چک کنید. در تقویم های دیجیتال، میزان خطا در تاریخ و ساعت تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

یادآوری ها و رویدادها

شما می توانید یادآوری ها، زنگ هشدار ها و اعلان های مسائل مهم را فعال کنید. اعضای تیم شما، فوراً این اعلان ها را دریافت می کنند. زمانی که رویداد مهمی در کار پیش می آید، این قابلیت می تواند بسیار مفید باشد.

همگام سازی اطلاعات بیومتریک

نرم افزار ثبت حضور و غیاب، قابلیت همگام سازی با دستگاه های کنترل تردد تشخیص چهره و اثر انگشت را دارد و سپس داده های حضور و غیاب را ارائه می کند.

کنترل تردد

ردیابی زمان

تمام اعضای تیم باید در شروع روز ساعت ورود بزنند و در انتهای روز ساعت خروج بزنند. اگر زمان شروع کار 9 صبح باشد و یکی از اعضای تیم ساعت ورود خود را در 9:15 دقیقه صبح ثبت کند، سرپرست تیم ایمیلی دریافت می کند که یکی از کارمندان 15دقیقه دیرتر در محل کار حاضر شده است. شما همچنین می توانید مدت زمان تأخیر را با کمک نرم افزار محاسبه کنید.

کنترل کارکنان از راه دور

سرپرست تیم، می تواند از داشبورد نرم افزار، وضعیت هر یک از اعضای تیم را مشاهده کند.

گزارش دهی دقیق

محاسبه ی خودکار ساعات کاری و صورت حسابهای پرداختی، بهترین مؤلفه ی یک نرم افزار گزارش دهی حضور و غیاب کارمندان می باشد. شما می توانید ساعاتی را که یک کارمند در هر روز، هر سال یا هرماه باید برای کارفرمای خود کار کند را با مقدار عملکرد واقعی آنها مقایسه کنید. همچنین به راحتی می توانید روند حضور و غیاب کارمندان را از طریق گزارش های دقیق نرم افزار، تجزیه و تحلیل کنید.

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عید نوروز 1403

ساعت کاری شرکت دینگ در تمامی روزهای غیر تعطیل در بازه 27 اسفند الی 13 فروردین

از ساعت 9 الی 13:30 می باشد.

 از لینک زیر دستگاه خود را با 300،000 تومان تخفیف تهیه کنید. 

کد تخفیف: ding1403