مواردی که باید در استعفانامه به دلایل شخصی بنویسیم

به اشتراک گذاشتن مقاله

دلایل زیادی وجود دارد تا یک کارمند تصمیم به استعفا بگیرد. گاهی اوقات استعفا دادن ممکن است به دلایل شخصی باشد. اگر می خواهید به دلایل شخصی از سمت فعلی خود استعفا دهید، ممکن است از خود بپرسید که چه چیزی را در استعفانامه خود بنویسید. در این مقاله، اهمیت نوشتن استعفانامه به دلایل شخصی را مورد بحث قرار می‌دهیم، مواردی را که باید ذکر شود را توضیح می‌دهیم و یک الگو و یک مثال می گذاریم تا به شما در نوشتن استعفانامه کمک کند.

 

اهمیت نوشتن استعفانامه به دلایل شخصی

استعفانامه به دلایل شخصی یک اطلاعیه رسمی و کتبی به شرکت است که بیان می کند که می خواهید به دلیل شرایط شخصی به کار خود با آن ها خاتمه دهید. نوشتن یک استعفانامه خوب مهم است، زیرا ممکن است در آینده هنگام جستجوی شغل به مرجعی از کارفرمای قبلی خود نیاز داشته باشید. بنابراین حرفه ای بودن ضروری است و بخش مهمی از این امر شامل ارائه استعفانامه کتبی است که آخرین روز کاری شما را مشخص می کند.

 

در حالی که کارفرمای شما ممکن است از شما بخواهد، ولی شما نیازی به بیان دلایل ترک خود ندارید. اما اگر در گفتن آن احساس راحتی می کنید می توانید این کار را انجام دهید. اگر تصمیم به ترک شغل خود به دلایل شخصی دارید، سعی کنید حتما اطلاع دهید و دلایل خود را به یک یا دو جمله محدود کنید.

 

چه مواردی باید در استعفانامه لحاظ شوند؟

نکات کلیدی که باید در استعفانامه خود لحاظ کنید عبارتند از:

 

دلیل استعفا

استعفانامه خود را بلافاصله با بیان اینکه می خواهید استعفا دهید شروع کنید و سعی کنید نامه را تا حد امکان مختصر بنویسید. هنگامی که به دلایل شخصی استعفا می دهید، لزومی برای وارد شدن به جزئیات نیست، به خصوص اگر شرایط حساس باشد. در عوض فقط می توانید اظهار کنید که به دلایل شخصی می خواهید شغل خود را ترک کنید. سپس، اگر احساس راحتی می کنید، می توانید این دلایل را با جزئیات بیشتری با مدیر خود در یک جلسه حضوری در میان بگذارید.

 

آخرین روز کاری

 

استعفا

 

هنگام نوشتن هر نوع استعفانامه ای، بسیار مهم است که آخرین روز کاری خود را به کارفرما اطلاع دهید. اگر به دلایل شخصی استعفا می دهید، این ممکن است شامل مدت زمان کمتری از مدتی باشد که در قرارداد شما ذکر شده است. سازمان‌های مختلف رویکردهای متفاوتی دارند، بنابراین مهم است که در اسرع وقت درباره آن صحبت کنید. این به مدیر امکان می‌دهد تا به سرعت برنامه‌ای را برای جایگزینی شما تنظیم کند تا احتمال هر گونه اختلال در کار شرکت را کاهش دهد.

 

دوره انتقال به شغل جدید

در حالی که این اختیاری است، اما می تواند به کارمندان کمک کند تا در دوره انتقال به کارفرمای خود کمک کنند. این ممکن است شامل آموزش یا استخدام فرد جایگزین باشد و می تواند به شما کمک کند تا با شرایط خوب و رضایت کارفرما شرکت را ترک کنید. این همچنین استراتژی خوبی است که از کارفرمای خود به خاطر فرصتی که برای کار کردن به شما داده است تشکر کنید، به خصوص اگر مهارت های مفیدی را در طول دوره کاری خود یاد گرفته اید.

 

الگو برای استعفانامه به دلایل شخصی

در زیر یک الگوی استعفانامه به دلایل شخصی را آورده ایم  که می‌توانید از آن برای نوشتن استعفانامه خود استفاده کنید:

 

[نام و نام خانوادگی شما]

[اطلاعات تماس شما]

[تاریخ]

[نام مدیر/سرپرست و موقعیت آن ها]

[نام سازمان]

[اطلاعات تماس آن ها]

[نام مدیر یا سرپرست] عزیز،

 

این نامه به منظور اعلام رسمی استعفای من به عنوان [عنوان شغل] در [نام شرکت] است. به دلایل شخصی که خارج از کنترل من است، تصمیم گرفتم از سمت خود کناره گیری کنم. آخرین روز کاری من [تاریخ آخرین روز کاری] خواهد بود.

 

اینجانب تمام تلاشم را می‌کنم تا اطمینان حاصل کنم که انتقال من با کمترین مشکل انجام شود و آماده ام تا در یافتن و آموزش جانشین خود کمک کنم. علاوه بر این، اینجانب همه  وظایف و مسئولیت های خود را به طور کامل به فرد جایگزین واگذار خواهم کرد.

 

من این موضوع را با دقت بررسی کرده ام و شخصاً احساس می کنم که این کار در این زمان درست است. من می خواهم از [نام شرکت] برای همه فرصت ها و حمایت ها در طول سال های کاری ام تشکر کنم. برای شما بهترین ها را آرزو می کنم.

 

با تشکر

[نام کامل و امضای شما در صورت نیاز]

 

نمونه یک استعفانامه به دلایل شخصی

در زیر می توانید نمونه استعفانامه به دلایل شخصی را ببینید. بعد از نوشتن اطلاعاتی که در الگو نام برده شد می توانید اینگونه نامه خود را بنویسید:

 

این نامه به منظور اعلام رسمی استعفای من از سمت ……. در …….  می باشد. من از مدت زمان کاری ام در این شرکت بسیار لذت بردم و از همه حمایت ها و پیشرفت شغلی که دریافت کردم بسیار سپاسگزارم. به دلیل مسائل شخصی خانوادگی تصمیم گرفتم در این مقطع فعلی از سمت خود استعفا دهم. طبق قرارداد من، مدت اخطار من چهار هفته است، یعنی آخرین روز کاری من ……. خواهد بود.

 

من از شما و سایر اعضای تیم بخاطر حمایت هایتان در این مدت تشکر می کنم و هر کاری از دستم بر می آید انجام می دهم تا رفتن من  تا حد امکان مشکلی ایجاد نکند. لطفاً اگر نکته خاصی هست به من اطلاع دهید.

 

مجدداً از شما و سایر اعضای تیم در ……. تشکر می کنم.

درباره شرایط کلی استعفادادن می توانید مقاله “استعفا دادن چگونه است؟” را مطالعه کنید.

 

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عید نوروز 1403

ساعت کاری شرکت دینگ در تمامی روزهای غیر تعطیل در بازه 27 اسفند الی 13 فروردین

از ساعت 9 الی 13:30 می باشد.

 از لینک زیر دستگاه خود را با 300،000 تومان تخفیف تهیه کنید. 

کد تخفیف: ding1403