مهم ترین اصول افزایش کیفیت کار کارمندان

کیفیت کار

به اشتراک گذاشتن مقاله

راهکارهای افزایش کیفیت کار کارمندان

 یکی از عواملی که کیفیت کار کارمندان را بالا می برد، نظم و انضباط در محیط کاری می باشد. وقتی ورود و خروج کارمندان منظم باشد و با استفاده از سامانه های حضور و غیاب آنلاین (دستگاه حضور و غیاب دینگ + اپلیکیشن حضور و غیاب دینگ) این ورود و خروج کنترل و نظارت شود، به مرور بر کیفیت کار کارمندان نیز تاثیر گذاشته و این نظم در ورودبه محل کار و خروج از آن مفید واقع خواهد شد. از دیگر راهکارهای پیشنهادی برای افزایش کیفیت کار کارمندان، موارد ذیل می باشد:

 فراهم نمودن محیط کار صمیمی و حمایتگر از کارمندان 

کارمندان باید به مدیران خود اعتماد کرده و به این باور برسند که آن ها به رفاه زندگی آنان اهمیت می‌دهند. کارکنان می‌خواهند اطمینان داشته باشند که امنیت شغلی دارند، خطری موقعیت شغلی آن‌ها را تهدید نمی‌کند و شرکت از آن‌ها مراقبت و با آن‌ها به‌خوبی برخورد می‌کند. آن ها می خواهند اعتماد داشته باشند شرکت نه‌تنها حقوق مناسبی به آن ها می‌دهد بلکه آن ها را در سودی که حاصل تلاش‌های سازنده آن‌هاست، سهیم می‌ نماید.

بالاتر از همه مدیران نباید کارمندان را با تهدید به تنبیه یا وعده‌ی پاداش‌هایی که ورای پرداخت معمول هستند، تحت‌فشار قرار دهند. تا زمانی که در محیط کار فشار و اجبار وجود داشته باشد و بین کارمندان و مدیران یا در بین خود کارمندان، خصومت و دشمنی وجود داشته باشد، نمی‌توان به کیفیت بالا دست‌یافت. پاداش‌هایی که به همه کارکنان تعلق نگیرد باعث بروز چنددستگی بین آن ها می‌شود و دشمنی و خصومتی ایجاد می‌کند که دستیابی به کیفیت مطلوب را به‌شدت به مخاطره می‌اندازد.

 

 

 

کیفیت

مدیران باید نهایت تلاش خود را نموده تا همکاری و دوستی را بین مدیران و کارمندان و همچنین در بین خود کارکنان تبلیغ نمایند و تحکیم بخشند و به عبارتی مدیری خوب باشند.

?مطلب مرتبط: برای آشنایی با 7 نکته درباره مدیریت کارمندان برروی لینک زیر کلیک کنید.

هر مشکلی که در رابطه با کار پیش می‌آید، باید به‌منظور دریافت راه‌حل‌های پیشنهادی با کارکنان مطرح شود و این کار نباید صرفا جنبه نمایشی داشته باشد؛ بلکه باید به شکلی صورت گیرد که کارکنان بدانند اگر پیشنهادی ارائه می‌کنند،‌ با جدیت به آن توجه می‌شود.

 

تشویق کارمندان توسط مدیران 

به دلیل اینکه توجه به کیفیت همیشه مفید می باشد؛ مدیران باید از ابزار تشویق استفاده نمایند تا سبب افزایش کیفیت کار کارمندان گردند.مدیران هرگز نباید از کارکنان بخواهند چیزی که مفید نیست را انجام دهند و همچنین نباید انتظار داشته باشند که نتیجه کار خیلی سریع بروز یابد. به‌هرحال، این وظیفه مدیر است تا کار را به‌گونه‌ای توضیح دهد که کارکنان بتوانند سودمندی آن را در زمان معقولی ببینند. یک مدیر، کارکنانش را تشویق می‌کند تا در مورد سودمندی کاری که انجام می‌دهند سؤال کنند و نظرشان را در خصوص پیشرفت در کار ارائه دهند.

تقاضای انجام بهترین کیفیت کار از کارمندان 

کیفیت بالا، نتیجه‌ی بهترین تلاش‌های کارمندان و مدیران است و اگر شرایط قبلی محقق باشند، اکثر کارمندان بسیار مایل خواهند بود بیشترین سعی خود را برای ارائه بهترین کار کیفی خود انجام دهند.

 

ارزیابی مداوم کار کارمندان توسط مدیران

از زمانی که نیروی کار جذب می شود، مدیران راهبر در ارزیابی همیشگی کارشان، به آن ها کمک نموده، سپس بر اساس همین ارزیابی شخصی (خودارزیابی)، آن ها را تشویق می نمایند تا کیفیت کارشان را بالا ببرند. برای مدیران این اصل، دشوارترین بخش اجرایی است.

مدیران به‌قدری به تعیین معیارها و ارزیابی پیشرفت کارمندان بر اساس آن معیارها عادت کرده اند، که درخواست چنین تغییر نگرشی از آنان خواسته‌ی بسیار بزرگی است. ولی باید بدانیم که کار باکیفیت کارمندان، نتیجه خودارزیابی به موقع و با دقت آن هاست. این نظریه که کیفیت با استانداردها و معیارها هم‌سویی دارد، فقط در صورتی صحیح است که کارمندان، خود در تعیین این معیارها نقش مؤثر داشته باشند و همچنین تشویق شوند معیارها را ثابت و دائمی تلقی نکنند تا امکان ارتقا و بهبودشان وجود داشته باشد.

البته مدیران نباید به‌سرعت به این نتیجه برسند که بهبودی کالا و خدمات در سودآوری مؤثر نیست. زیرا ازنقطه‌نظر بالا، جایگاه کالا و خدمات شرکت در سهم بازار می‌تواند بسیار سودمند باشد. کیفیت، کلید به دست آوردن سهم بازار و سهم بازار کلید رسیدن به موفقیت بلندمدت است.

 

 

کیفیت کار کارمندان

 

القای حس خوب به کارمندان بخاطر انجام کار با کیفیت بالا

این یک اصل غیر اجرایی است. یعنی وقتی یک مدیر چهار اصل اول را در روش‌های مدیریتی خود به کار گیرد، برای تحقق اصل پنجم به انجام کاری نیاز ندارد. وقتی کارمندان، کیفیت کار را بالا می‌برند، هم آنان و هم مدیران احساسات خوب و مثبتی را تجربه خواهند کرد. وجود احساس خوب برای کارمندان، انگیزه‌ای می‌شود تا آن را دوباره تجربه کنند و انجام کار باکیفیت بالاتر را ادامه دهند.

?مطلب مرتبط: برای آشنایی با راههای ایجاد انگیزه بین کارکنان برروی لینک زیر کلیک کنید.

وقتی کیفیت و ارائه کار کیفی به‌صورت قاعده درمی‌آید، مدیران نیز احساسات خیلی خوبی خواهند داشت و انگیزه‌مند خواهند بود تا شرایط موردنیاز کیفیت و کار کیفی را در مجموعه خود فراهم کنند.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *