سامانه حضور و غیاب تحت وب و کاهش هزینه های کسب و کارها

حضور و غیاب اثر انگشتی

به اشتراک گذاشتن مقاله

سامانه حضور و غیاب تحت وب وب یکی از تجهیزات مهم است که کسب و کارها و شرکت‌های مختلف برای اتوماتیک سازی بخشی از فعالیت‌های خود به فکر استفاده از آن هستند. برخی از شرکت‌ها نیز فکر می‌کنند با استفاده از روش‌های دستی و سنتی، در کاهش هزینه‌ها صرفه جویی می‌کنند؛ چرا که به صورت یکجا برای خرید دستگاه اقدام نمی‌کنند. این را هم باید در نظر گرفت که بسیاری از این دستگاه‌ها، قیمت بالایی دارند و برخی از شرکت‌ها به خصوص فروشگاه‌ها و کسب و کارهای کوچک، توانایی خرید آن‌ها را ندارند و هزینه‌های جانبی را هم باید به آن اضافه کرد.

در ادامه به بررسی انواع دستگاه‌های حضور و غیاب و کنترل تردد می‌پردازیم و می‌بینیم که آیا سامانه حضور و غیاب تحت وب می‌تواند به کاهش هزینه‌های کسب و کار شما کمک کند؟

انواع سیستم حضور و غیاب و رنج قیمت آن‌ها

دستگاه‌ها و نرم افزارهای مختلفی در بازار موجود است که با نام‌های مختلفی قابل خرید هستند. سه دستگاه شناخته شده، سیستم تشخیص اثر انگشت، دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و کارتی هستند که قیمت‌های متفاوتی دارند و عمدتا با قیمت‌های گران عرضه می‌شوند. نکته اصلی و مهم در مورد این نوع دستگاه‌ها، هزینه‌های جانبی و مکمل است که در صورت استفاده از آن‌ها ناچار به پرداخت هستید؛ در ادامه به توضیح این موضوع می‌پردازیم.

دستگاه تشخیص اثر انگشت

این دستگاه‌ها برای موارد امنیتی و همچنین ثبت تردد و حضور و غیاب در شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. دستگاه‌های تشخیص اثر انگشت اینگونه کار می‌کنند که کارکنان با ورود به سازمان، اثر انگشت خود را ثبت می‌کنند و در خروج نیز این کار را انجام می‌دهند و در این صورت ساعت ورود و خروج آن‌ها ثبت می‌شود. این دستگاه‌ها در قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند که عمدتا بالا است و کیفیت و امکانات متفاوتی نیز دارند. یعنی برای بودجه‌های متفاوت، دستگاه‌هایی با کیفیت و ویژگی‌های مختلف در دسترس است. اما باید در نظر گرفت که در کنار دستگاه باید نرم افزار جداگانه نصب شود و نکته دیگر، امکان خرابی سنسور در این دستگاه‌ها است که باید هزینه‌های تعمیر آن را نیز در نظر گرفت.

دستگاه‌های حضور و غیاب کارتی

دستگاه‌های کارتی نیز مشابه دستگاه‌های اثر انگشتی، قیمت‌های متفاوتی دارند و اکثر آن‌ها دارای قیمت‌های بالایی هستند. استفاده از این دستگاه‌ها به این صورت است که کارکنان باید برای ورود و خروج کارت خود را همراه خود داشته باشند. از آنجایی که امکان تقلب در استفاده از این دستگاه‌ها بالا است، در صورت بروز چنین اتفاقاتی، مجبور به پرداخت حقوق نابجا می‌شوید.

لوازم جانبی نیز از دیگر هزینه‌های این نوع دستگاه به حساب می‌آید. سامانه حضور و غیاب آنلاین می‌تواند گزینه خوبی برای جلوگیری از تقلب باشد که به لوازم جانبی خاصی نیز نیاز ندارد.

دستگاه‌های تشخیص چهره

حضور و غیاب آنلاین

دستگاه‌های تشخیص چهره دارای قیمت بالایی هستند که خرید آن برای هر شرکتی مناسب نیست و از طرفی ممکن است برای هر کسب و کاری توجیه خرید نداشته باشند؛ چرا که بیشتر برای موارد امنیتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مشکلات بزرگ این دستگاه‌ها، فضای ذخیره سازی تصاویر است که نیازمند هزینه زیادی است. راه حل پاسخ به این مشکل، استفاده از سیستم‌های مبتنی بر فضای ابری است.

سامانه حضور و غیاب تحت وب دینگ

 

سامانه حضور و غیاب تحت وب دینگ می‌تواند حضور و غیاب کارمندان را به صورت کاملاً هوشمند ثبت کند. تنها کافی است کارکنان از گوشی هوشمند خود در محدوده‌ای که سازمان مشخص می‌کند استفاده کند. امکان گزارش گیری لحظه‌ای ورود و خروج تمامی کارکنان در هر جایی که دسترسی به اینترنت داشته باشید، یکی از مهمترین مزایای این سامانه حضور و غیاب تحت وب است.

در مورد قیمت دستگاه حضور و غیاب دینگ کلیک کنید.

هزینه های سیستم حضور و غیاب سنتی

در ادامه به بررسی هزینه‌های جانبی استفاده از سیستم حضور و غیاب سنتی می‌پردازیم:

نیاز به استخدام افراد اضافی

مشکل پرهزینه‌ای که در رابطه با موارد بالا باید اشاره کرد، نیاز به استخدام افراد است تا به طور اختصاصی مدیریت و کنترل تردد کارکنان را بررسی کنند. این اتفاق در صورت استفاده از سیستم‌های دستی نیز می‌افتد. این امر برای بسیاری از کسب و کارها به صرفه و امکان پذیر نیست یا اینکه این امور باید توسط مدیریت منابع انسانی hrm صورت بگیرد که در این صورت بهره‌وری کاهش می‌یابد و وقت مدیر در جایی اشتباهی تلف می‌شود و این نیز خود منجر به هزینه می‌شود.

راهکاری که در این صورت می‌توان در نظر گرفت، استفاده از سامانه حضور و غیاب آنلاین است که به خاطر سادگی در انجام کار و اتوماسیون بهبود یافته، وقت گیر نیست و مدیر می‌تواند بدون کاهش کارایی و تلف کردن وقت، با نرم افزار تحت وب یا اپلیکیشن موبایل بر تردد نظارت داشته باشد.

دستگاه‌ها و تجهیزات جانبی

سیستم‌های پیچیده کنترل تردد، نیازمند ابزارهای جانبی برای راه اندازی هستند و نصب آن‌ها نیز هزینه‌بر است. در حالی‌که سیستم حضور و غیاب آنلاین دینگ بدون نیاز به ابزارهای جانبی و دانش خاصی، به سادگی قابل راه اندازی است.

فضای میزبانی اطلاعات

اطلاعات جمع آوری شده توسط دستگاه‌ها، چه در فضای ذخیره سازی رایانه و چه در سرورها، ملزم به پرداخت هزینه از سوی شرکت است. سامانه حضور و غیاب آنلاین از فضای ابری پشتیبانی می‌کند؛ به این معنی که اطلاعات در فضای ابری و آنلاین ذخیره می‌شوند و مجبور نیستید برای آن‌ها هزینه جداگانه بپردازید.

خطای انسانی و تقلب

در صورت بروز خطای انسانی و ثبت اشتباه در حضور و غیاب دستی و سنتی، مجبور به پرداخت حقوق اضافه هستید که با در نظر گرفتن امکان بروز خطا برای تعداد زیادی از کارکنان و در بازه زمانی طولانی، هزینه‌های گزافی برای شرکت شما در پی خواهد داشت. سامانه کنترل تردد آنلاین علاوه بر جلوگیری از این هزینه‌ها سبب می‌شود حقوق کارکنان نیز ضایع نشود. همچنین کسی امکان تقلب ندارد تا مثلا کارت خود را به کس دیگری بدهد تا حضورش را ثبت کند!

اشتباه در محاسبه زمان کاری

سامانه حضور و غیاب تحت وب به این صورت کار می‌کند که ساعت ورود کارمند با ورود به محیط کار و به واسطه گوشی هوشمند، ثبت می‌شود و برای خروج نیز به همین شیوه است. از این رو ساعت ورود و خروج با دقت بالایی ثبت شده و امکان گزارش گیری و مشاهده ساعات کار بر اساس زمان تعیین شده نیز وجود دارد. به همین خاطر تاخیر و خروج زودهنگام کارمندان ثبت می‌گردد و این کار از پرداخت هزینه اضافه جلوگیری می‌کند و حقوق به طور دقیق و بر اساس ساعت کار واقعی پرداخت می‌شود.

جمع بندی و نتیجه گیری

شرکت‌های هوشمند به دنبال راهی می‌گردند تا با روی آوردن به ابزارهای جدید و حذف موارد اضافه و دست و پاگیر در سازمان، هزینه‌های خود را کاهش دهند. سامانه حضور و غیاب تحت وب دینگ راهکاری هوشمندانه است که همه این‌ها را در کنار هم دارد.

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *