جلوگیری از کرونا در محل کار ؛ چگونه در محل کار کرونا نگیریم؟

به اشتراک گذاشتن مقاله

با وجود وضعیت همه گیری ویروس کرونا که کل دنیا را تحت تأثیر قرار داده است، همه ما در معرض ابتلا به این بیماری هستیم و تمام سطوح منبع احتمالی آلودگی هستند، بنابراین مهم است که راهکارهای جلوگیری از ویرویس کرونا در محل کار را بدانیم.

بسیاری از کارکنان با وجود احتمال مبتلا به کرونا مجبورند به کار خود ادامه دهند تا بتوانند کسب درآمد داشته باشند. اگر این موضوع، دغدغه شما نیز هست، این فهرست که در رابطه با بهترین اقدامات جهت جلوگیری از کرونا در محل کار می باشد را دنبال کنید. البته توجه کنید که خود استرس می‌تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند، بنابراین قبل از مطالعه این راهکارها، سعی کنید غلبه بر استرس کاری خود داشته باشید!

جلوگیری از ابتلا به کرونا در مسیر کار

جلوگیری از ابتلا به کرونا در مسیر کار

از کجا می دانید که همسایه ی طبقه سوم ساختما شما نیز به اندازه شما مراقب است؟ حفاظت در برابر ویروس کرونا حتی پیش از آنکه ساختمان را ترک کنید، شروع می شود. و اگر از سرویس شرکت استفاده می کنید، باید بیشتر مراقب باشید:

_ نکته اول

مواظب باشید برای لمس دستگیره ها از دستمال کاغذی استفاده کنید و در صورت زندگی در آپارتمان، همین کار را به هنگام فشار دادن دکمه های آسانسور انجام دهید.

_ نکته دوم

اگر از حمل و نقل عمومی برای رسیدن به محل کار استفاده می کنید، از لمس کردن دستگیره های داخل اتوبوس خودداری کنید. در صورت امکان، سعی کنید فاصله ی ایمن 1.5 متری را از دیگران حفظ کنید.

_ نکته سوم

اگر با ماشین شرکت رانندگی می کنید که منحصرا برای استفاده ی شما نیست، پاک کردن فرمان، دنده، سوییچ، رادیو و صندلی راننده با مواد ضدعفونی کننده، حرکتی هوشمندانه است (ماشین همیشه باید با دستمال مرطوب تمیز شود، هرگز آن را خشک نکنید، اگر دستمال مرطوب ندارید، از یک پارچه ی مرطوب شده با الکل 70% استفاده کنید).

توجه کنید که از سیستم تهویه هوای ماشین استفاده نکنید و پنجره را مقداری باز کنید تا هوای تازه وارد ماشین وارد شود.

_ نکته چهارم

در مورد افرادی که با همدیگر سفر می کنند، توصیه می شود که در وسیله نقلیه کنار هم ننشینند. برای مثال، در یک وسیله نقلیه، با ظرفیت 5 نفر، راننده باید به تنهایی در جلو و یک نفر در صندلی عقب بنشیند.

چگونه در محل کار کرونا نگیریم؟

چگونه در محل کار کرونا نگیریم

پیش از شروع کار، تمام راههای برقراری تماس تصویری و از راه دور را امتحان کنید. هنگامی که به کمک در محل کار نیاز داشته باشید، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از کرونا در محل کار وجود دارند که شما می توانید آنها را انجام دهید:

۱- سلام و احوال پرسی

هیچ ایرادی ندارد که در احوالپرسی صمیمیت کمتری به خرج دهید و از دست دادن و روبوسی خودداری کنید.

۲- حفظ فاصله اجتماعی

فاصله ی حداقل 1.5 متری را از همکاران حفظ کنید. فاصله ی ایده آل، به ویژه در مکان هایی که سیستم تهویه می تواند باعث پراکنده شدن ذرات هوا شود، 3 تا 4 متر می باشد. درصورت لزوم، روز قبل با مسئول مربوطه تماس بگیرید تا به آنها یادآوری کنید که محیط باید تمیز یا خالی از سکنه شود.

۳- استفاده از دستکش

برای اجتناب از ارتباط برقرار کردن و آلوده شدن، به هنگام انجام تعمیرات، دستکش نیتریل بپوشید. هرگز از دستکشی بزرگتر از سایز خودتان استفاده نکنید، چرا که گشادی دستکش در ناحیه مچ می تواند ایمنی شما را به خطر بیاندازد.

۴- ضدعفونی کردن ابزارها

اگر در اطراف خود، مواد تمیزکننده دارید، هر ابزاری را که در تماس با نقاط عفونت احتمالی بوده است، پیش از مرتب کردن ضدعفونی کنید (نقاط مشکوک احتمالی، بالابرها، کنترل ها، دستگیره ها، پایانه های پرداخت اتوماتیک، کیبورد و ماوس و سوئیچ ها و … به خاطر داشته باشید.)

۵- دستکش‌یک‌بار مصرف

دستکشها باید یک بار مصرف باشند و در پایان به طور ایمن از دست خارج شوند و آنها را در یک سطل مخصوص مواد خطرناک بیولوژیکی یا آلوده دور بریزید.

اگر چنین سطلی موجود نباشد، آن را در یک کیسه پلاستیکی در بسته قرار دهید و سپس کیسه را درون سطل زباله بیاندازید. سپس، به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، دستان خود را با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه بشویید.

۶- ماسک

برای جلوگیری از کرونا در محل کار ،‌ به ویژه، اگر قصد کار با دستگاه های استخراج هوا، واحدهای بازیافت گرما یا تجهیزات چرخش مجدد هوا را دارید، از ماسک استفاده کنید، چرا که آنها ممکن است حاوی ذرات ویروسی باشند.

۷- استفاده از سرویس بهداشتی

هنگام استفاده از توالت، برای جلوگیری از پاشیده شدن ذرات هوای ویروسی ، ابتدا آن را به صورت در-بسته بشویید. به علاوه برای لمس توالت و یا شیر آب، از دستمال توالت استفاده کنید.

۸- ظروف

اگر نهار را به محل کار می برید، کارد و چنگال نیز همراه خود داشته باشید. تنها در صورتی می توانید از ظروف مشترک استفاده کنید که شرکت یک دستگاه ظرفشویی با برنامه شست و شو در دمای 60 سانتی گراد داشته باشد.

۹- اسناد و مدارک

برای جلوگیری از کرونا در محل کار کار خود را بدون تماس انجام دهید. تا جایی که امکان دارد، اسناد کاغذی را با اسناد دیجیتالی جایگزین کنید.

از تمام ابزاری که در دسترس شماست برای جلوگیری از تماس نزدیک با همکاران و مشتریان استفاده کنید (برای مثال، توصیف کامل نقص یک دستگاه، مانع از این می شود که فرد بخواهد به صورت حضوری آن دستگاه را به شما نشان دهد).

۱۰- هنگام خروج از محل کار

وقتی که محل کار را ترک می کنید، همیشه قبل از رانندگی، دستان خود را دوباره ضدعفونی کنید. این احتیاطات را در تمام زورهای کاری تکرار کنید.

جلوگیری از کرونا در زمان بازگشت از محل کار

جلوگیری از کرونا در زمان بازگشت از محل کار

در پایان روز، فرض کنید هر چیزی که به آن دست زده اید آلوده بوده است و بسیار مراقب باشید که ویروس کرونا را به خانه نبرید:

– هنگام ورود به خانه

 در قسمت ورودی خانه “یک فضای ضدعفونی” ایجاد کنید. کفش های خود را کنار در بگذارید. لباس های کار خود را در یک سبد یا لگن قرار دهید (اگر دوست ندارید با پای برهنه راه بروید، دمپایی “ضدعفونی شده ای” را در قسمت تعویض لباس قرار دهید).

– ضدعفونی کردن وسایل

ضدعفونی کردن وسایل استفاده شده در محل کار

سپس دستان خود را دوباره با آب و صابون بشویید و وسایلی را که در طول روز از آنها استفاده کرده اید ضدعفونی کنید. – یعنی موبایل و کلیدهای خود را با محلول 70% ضدعفونی کنید.

– شستن لباس‌ها

 لباس ها و یونیفرم هایی که همیشه در سبد ورودی در هستند، به طور مجزا در بالاترین دمایی که پارچه می تواند تحمل کند، بشویید (در صورت امکان 60°C). سعی کنید یونیفرم ها را هر روز بشورید و تعویض کنید، چرا که ویروس می تواند پس از تماس با صندلی، دیوارها و دیگر سطوح آلوده، روی پارچه زنده بماند.

– دوش گرفتن

4. اگر شما با چندین نفر در تماس بوده اید یا دستان شما در معرض آلوده شدن قرار گرفته، دوش بگیرید. آب جاری برای از بین بردن ویروس از روی پوست شما کافی است. روز بعد همین روتین را برای جلوگیزی از کرونا در محل کار رعایت کنید.

سامانه حضور و غیاب آنلاین دینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *