نحوه برخورد با زیردستان چگونه باید باشد؟

به اشتراک گذاشتن مقاله

فارغ از اینکه چه شغلی دارید و یا کجا کار می کنید، دانستن نحوه برخورد با زیردستان برای موفقیت ضروری است. برخورد موفق با زیردستان می تواند رضایت شغلی  شما را افزایش دهد و شما را فرد موفق‌تری در کار کند.

موفقیت در نحوه برخورد صحیح با زیردستان مهمترین عامل در تعیین میزان تأثیرگذاری شما در محل کار برای انجام وظایف و مسئولیت‌های کاری است. برخورد موثر با دیگران مهارتی است که می توانید یاد بگیرید. در این مقاله چگونگی موفقیت در برخورد با افراد در محل کار را خواهید آموخت.

به زیردستان احترام کنید

از هرکسی در محل کار خود بپرسید که بیشتر به چه نوع رفتاری در محل کارنیاز دارند، احتمالا در صدر لیستشان برخورد محترمانه و با وقار قرار خواهد داشت. شما می توانید احترام را با اقدامات ساده و در عین حال قدرتمند نشان دهید.

نشان دادن احترام مهمترین تعاملی است که می توانید با افرادی که به صورت روزمره می بینید و یا با آن ها کار می کنید، داشته باشید. احترام گذاشتن از اصول اولیه رفتار در محیط کار است.

اعتماد کنید و قابل اعتماد باشید

احترام به همکاران

اعتماد، سنگ بنای اصلی در نحوه برخورد با زیردستان در محل کار است. اعتماد، پایه و اساس ارتباط موثر بین مدیر و کارمند، روابط بین فردی مثبت  است و باعث ایجاد انگیزه در کارکنان و تشویق کارکنان برای انجام موفقیت آمیز وظایف است.

وقتی اعتماد در یک سازمان یا رابطه وجود داشته باشد، دستیابی به تقریباً همه موارد دیگر ساده تر و راحت تر است و مشکلات محیط کار راحت‌تر مرتفع می‌شود. در برخورد با زیردستان ایجاد اعتماد برای حفظ روابط حمایتی که موفقیت ها و پیشرفت ها را امکان پذیر می کند، حیاتی است.

جلوگیری از کرونا در محل کار
با وجود وضعیت همه گیری ویروس کرونا که کل دنیا را تحت تأثیر قرار داده است، همه ما در معرض ابتلا به این بیماری هستیم و تمام سطوح منبع احتمالی آلودگی هستند، بنابراین مهم است که راهکارهای جلوگیری از ویرویس کرونا در محل کار را بدانیم.

چگونه در محل کار کرونا نگیریم؟

بازخورد موثر بدهید

بازخورد موثر می‌تواند باعث بهبود عملکرد کارکنان شود. با رفتار و اقداماتی که برای نشان دادن بازخوردتان انتخاب می کنید، کاری کنید که بازخوردهایتان تاثیر مناسبی داشته باشد.

در برخورد روزمره با افراد، با جلوگیری از پاسخ دفاعی، می توانید بازخورد متفاوتی ارائه دهید. تفاوت بین روابط کاری موثر با تعارض و احساسات سخت، نحوه ارائه بازخورد در مواجهه با زیردستان است.

با آغوش باز، بازخورد دیگران را دریافت کنید

آیا علاقه دارید که بدانید دیگران درمورد کار شما چطور فکر می کنند؟ گفتن را برای آنها آسان کنید. اگر آنها فکر کنند که شما با قدردانی از بازخورد آنها استقبال و به آن فکر می کنید، موارد بسیار بیشتری دریافت خواهید کرد. و این واقعاً خوب است.

در برخورد با زیردستان ، بازخورد هدفمند افرادی که به شما اهمیت می دهند، می تواند باعث پیشرفت مداوم شما گردد یا تأیید کننده این نکته باشد که در مسیر درست قرار دارید.

بازخورد به شما این امکان را می دهد که مسیر و جهت خود را در برخورد با موقعیت ها، افراد و چالش های محل کار تنظیم کنید. هدف از برقراری ارتباط با زیردستان و دریافت بازخورد آن ها کسب اطلاعات بیشتر برای بهتر انجام دادن کار است.

چگونه یک رییس خوب باشم؟
در این مقاله به بررسی ۷ راهکار ساده اما کارآمد برای مدیریت کارمندان می پردازیم. راهکارهایی که می توانند شما را در جهت تبدیل شدن به یک مدیر خوب کمک کنند.

۷ نکته درباره مدیریت کارمندان

از زیردستان قدردانی کنید

هنگام برخورد با زیردستان، می توانید هر روز قدردانی خود را نشان دهید. در هر روز از سال می توانید به همکاران و کارمندان خود بگویید که چقدر برای آن ها و سهم آن ها در کار ارزش قائلید. به این واقعیت اعتماد کنید. نیازی نیست این کار را برای مناسبت خاصی انجام دهید. در حقیقت، نشان دادن گاه و بیگاه قدردانی در طول سال و به صورت سورپرایز های کوچک باعث می شود افرادی که در زندگی کاری شما قرار دارند، در تمام طول سال احساس ارزشمند بودن داشته باشند.

نشان دادن قدردانی در برخورد روزمره با افراد، راهی قدرتمند برای تعامل و نشانه اهمیت دادن شما به آن هاست. همکاران شما هنگامی که با آن ها روبرو شده، واقعاً بهشان اهمیت داده و از آن ها قدردانی می کنید، احساس گرامی بودن می کنند. ستایش دروغین شما را به اینجا نمی رساند.

برای ایجاد روابط موثر با دیگران خوب رفتار کنید

شما می توانید از طریق روابطی که در محل کار ایجاد می کنید شغل و حرفه خود را خراب کنید. فارغ از تحصیلات، تجربه یا سمت شما، اگر نتوانید با دیگران خوب رفتار کنید، موفق نخواهید شد.

روابط موثر، موفقیت و رضایت شغلی ایجاد می کند. درباره هفت مورد ضروری برای رابطه کاری موثر بیشتر بیاموزید. آموختن چگونگی برخورد با افراد سخت، از الزامات کار است.

بر ترس خود از مقابله و درگیری غلبه کنید

برنامه کاری نامنظم

مقابله هدفمند هرگز آسان نیست و می‌تواند منجر به استرس کاری شود، اما اگر بخواهید حقوق خود را درمحل کار حفظ کنید، مقابله اغلب امری ضروری است. خواه این تقابل بر سر نوعی اعتبار مشترک باشد، یا عادات آزاردهنده یکی از همکاران، رویکردهای متفاوت، یا حتی در مورد چگونگی ادامه یک پروژه، گاهی اوقات باید با همکار خود درگیر شوید.

خبر خوب این است که اگرچه تقابل تقریباً هرگز اولین انتخاب شما نیست، اما شما می توانید برای برخورد درست با زیردستان ، درگیری ضروری را بهتر و راحت تر بپذیرید و انجام دهید.

با افراد بهانه گیر مکالمه داشته باشید

مدیریت کارمندان سخت - رعایت نظم کارمندان

آیا تاکنون با افراد بهانه گیر در محل کار خود روبرو شده اید؟ مدیریت کارکنان بدقلق  نیاز به بازخورد مسئولانه از جانب شما دارند.

وقتی افراد به بازخوردی حرفه ای نیاز دارند، انجام این مراحل به شما کمک می کند مکالمه های دشوار را انجام دهید. انجام یک مکالمه دشوار می تواند مثبت باشد.

آگاهانه هنجارهای تیم را ایجاد کنید

مدیر هر تیم، گروه یا گروه کاری به مرور زمان روش های خاصی را برای تعامل و برخورد درست با کارمند ایجاد می‌کند. ارتباط ِبین ِفردی موثر بین اعضا و ارتباط موفق با مدیران و کارمندان خارج از تیم از اجزای مهم عملکرد تیمی است.

اینکه تیم چگونه تصمیم می گیرد، کار ها را تقسیم می کند و اعضا را مسئول می داند، موفقیت تیم را تعیین می نماید. با وجود قدرت ذاتی تأثیر این تعاملات بر موفقیت تیم، چرا تعامل اعضای تیم را به شانس واگذار می کنیم؟

در مواجهه با یک تیم موفق، باید برای اطمینان از موفقیت آن و افزایش کیفیت کار کارمندان، هنجار ها و دستورالعمل های گروهی را هرچه سریعتر ایجاد کنید.

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عید نوروز 1403

ساعت کاری شرکت دینگ در تمامی روزهای غیر تعطیل در بازه 27 اسفند الی 13 فروردین

از ساعت 9 الی 13:30 می باشد.

 از لینک زیر دستگاه خود را با 300،000 تومان تخفیف تهیه کنید. 

کد تخفیف: ding1403