فرق دورکاری با کار از خانه

اگر در نظر دارید برای یک شغل جدید درخواست دهید، ممکن است تصمیم بگیرید که انواع مشاغل جدید، از جمله دورکاری یا کار از خانه را امتحان کنید. اگرچه برخی افراد از این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده می کنند، اما تفاوت های کلیدی بین این دو نوع کار کردن وجود دارد. درک این تفاوت ها ممکن است به شما کمک کند فرصت های کاری را انتخاب کنید که با انتظارات و برنامه های شما همسو باشد. در این مقاله، دورکاری را با کار از خانه مقایسه می کنیم و مزایای آن را می گوییم.

برای آشنایی با انواع دورکاری می توانید مقاله “انواع دورکاری چیست و چه تفاوتی دارند؟” را مطالعه کنید.

دورکاری چیست؟

دورکاری یک ترتیب کاری است که به کارمندان اجازه می دهد از مکان هایی به جز شرکت کار کنند. هنگام استخدام برای موقعیت‌های کاملاً از راه دور، کارفرمایان ممکن است از کارکنان خود بخواهند که فقط یک اینترنت قابل اعتماد و فضایی آرام داشته باشند که به آنها اجازه دهد در جلسات تیم شرکت کنند. تا زمانی که کارکنان این الزامات را برآورده کنند، آزادند که از هر کجا که می خواهند کار کنند. به عنوان مثال، برخی از کارمندان دورکار ممکن است سبک زندگی جهانگردی داشته باشند و در حالی که تمام وقت برای یک کارفرما کار می کنند، به سراسر جهان سفر کنند.

کار از خانه چیست؟

کار از خانه نوعی از دورکاری است که کارکنان را ملزم می کند وظایف کاری خود را در خانه انجام دهند. بسته به نوع زندگی، کارمندان ممکن است از اتاق نشیمن، اتاق خواب یا یک اتاق کار، کار کنند. کارفرمایانی که به کارمندان اجازه می دهند از خانه کار کنند، ممکن است بودجه ای به آن ها بدهند تا از آن برای ایجاد یک محیط کاری مناسب در آپارتمان یا خانه خود استفاده کنند. برای مثال، ممکن است تصمیم بگیرند با آن پول یک میز ایستاده بخرند. البته در بسیاری از موارد، شرکت‌ها یک رایانه‌ در اختیار کارمندان قرار می‌دهند.

مقایسه دورکاری و کار از خانه

اغلب این دو اصطلاح به عنوان مترادف بکار می روند، اما برخی از کارفرمایان بین دورکاری و کار از خانه تفاوت قائل اند. درک این تفاوت ها به شما کمک می کند تا مطمئن شوید شغلی که می خواهید برای آن درخواست دهید مطابق با انتظارات شما است و الزامات کارفرما را برآورده می کند. در اینجا چند نکته در این مورد را بررسی می کنیم:

 

مکان

وقتی برای یک شغل دورکاری درخواست می دهید، به این معنی است که کارفرما از شما انتظار دارد خارج از محل شرکت کار کنید. در عین حال، کارفرما مشخص نمی کند که در ساعات کاری خود کجا باشید. به عنوان مثال، ممکن است تصمیم بگیرید که یک روز در اتاق نشیمن خود کار کنید و روز دیگر، در یک کافه.

برخی از شرکت ها ممکن است از شما انتظار داشته باشند تا در ساعات کاری یا هنگام انجام وظایف خود در خانه باشید. سازمان‌ها ممکن است به دلایل مختلف کار از خانه را بر دورکاری ترجیح دهند، مثل زمانی که کارمندان اسناد بسیار محرمانه را مدیریت می‌کنند.

نوع اشتغال

بسیاری از کارمندان کار از خانه به صورت تمام وقت کار می کنند وظایفی را انجام می دهند و درجلساتی شرکت می کنند که مشابه کارمندان حضوری است. این بدان معناست که باید همان مزایا و حقوق را هم دریافت کنند. البته یک فرد با موقعیت شغلی دورکاری هم می تواند تمام وقت یا پاره وقت کار کند.

بهترین مشاغل مناسب دورکاری را می توانید در مقاله “بهترین مشاغل دورکاری برای کارمندان دورکار در سال 2020”بخوانید.

محیط کار

 

 

دورکاری

 

کارمندان دورکار و کار از خانه معمولاً با همکاران و سرپرستان خود به صورت دیجیتالی ارتباط برقرار می کنند. آنها اغلب از ارتباطات آنلاین، خدمات ذخیره سازی ابری و نرم افزار کنفرانس ویدیویی برای شرکت در جلسات یا اشتراک گذاری اسناد استفاده می کنند. تفاوت اصلی این دو این است که کارمندان دورکاری ممکن است محیط فیزیکی خود را بیشتر تغییر دهند، در حالی که کارمندانی که از خانه کار می کنند همیشه روزهای کاری خود را در خانه می گذرانند.

مزایای دورکاری برای کسب و کارها

هنگامی که افراد دورکاری می کنند، تمرکز برای آنها آسان تر است. دورکاری همچنین ممکن است اعتماد، کارایی و مسئولیت پذیری را افزایش دهد، زیرا کارکنان دورکار ممکن است بر انجام وظایف خود تمرکز کنند تا زمان آزاد بیشتری در طول روز داشته باشند. در نتیجه، بهره وری فردی و تیمی افزایش می یابد و این امکان را برای کسب و کار فراهم می کند که پروژه های بزرگتری را دنبال کند یا با مشتریان بیشتری کار کند.

هزینه های کمتر

کسب و کارهایی که پرسنل را تشویق به دورکاری می‌کنند، اغلب میزان هزینه‌ها را به حداقل می‌رسانند. زیرا هزینه کمتری برای اجاره دفتر یا قبض آب و برق پرداخت می کنند. در عوض، پس‌انداز خود را افزایش می‌دهند، که می توانند از آن برای پیشرفت کسب و کار و کارکنان هزینه کنند و همچنین رضایت کارکنان را افزایش دهند.

جذب استعدادهای بزرگتر

شرکت‌های دورکار این امکان را دارند تا از سراسر جهان نیرو استخدام کنند. این امکان کیفیت کارکنان را افزایش می دهد. دسترسی به نیروی کار گسترده به ویژه در صنایع بسیار تخصصی که به دنبال کاندیداهایی با مهارت های خاص هستند مفید است.

مزایای دورکاری برای کارمندان

اگر رفت و آمد کاری شما طولانی است یا کار در محیط اداری را غیرمولد می‌دانید، دورکاری ممکن است راه‌حل مناسبی برای شما باشد. در اینجا برخی از مزایای آن را نام برده ایم:

 

انعطاف پذیری مکانی

هنگامی که تصمیم می گیرید یک فرصت شغلی دورکاری را قبول کنید، ممکن است این فرصت را داشته باشید که از هر کجا که می خواهید کار کنید. این انعطاف پذیری موقعیت مکانی به شما این امکان را می دهد که سفر کنید یا به شهر دیگری مهاجرت کنید. در صورتی که فرزند داشته باشید یا تعهداتی که شما را ملزم به ماندن در خانه می کند، داشتن گزینه دورکاری می تواند برای شما کارآمد باشد.

بازده زمانی

کار از خانه از نظر زمان نیز کارآمد است، زیرا نیازی به رفت و آمد روزانه به محل کار را ندارید. به جای گذراندن 45 دقیقه یا 1 ساعت در مترو، اتوبوس یا رانندگی، می توانید یک روتین صبحگاهی جدید داشته باشید یا اوقات فراغت بیشتری را با دوستان و خانواده خود بگذرانید. دورکاری ممکن است به شما زمان بیشتری برای پیگیری علایقتان نیز بدهد.

 

فرهنگ شرکتی متنوع

با بررسی امکاناتی که دورکاری برای شما ایجاد می‌کند، ممکن است فرصتی برای پیوستن به یک سازمان بین‌المللی که فرهنگ شرکتی بسیار متنوعی دارد را داشته باشید. به عنوان مثال، ممکن است با افرادی از نقاط مختلف جهان یا با عقاید مختلف کار کنید. وقتی اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که پیشینه و سبک زندگی آنها بسیار متفاوت با شماست، به شما کمک کند ذهنی باز داشته باشید و درباره هر فرهنگی که با آن روبرو می شوید بیشتر بدانید.

 

کاهش هزینه ها

درست همانطور که دورکاری در وقت شما صرفه جویی می کند، اغلب بسیار مقرون به صرفه نیز می باشد. علاوه بر عدم پرداخت هزینه حمل و نقل عمومی یا سوخت، افرادی که در خانه کار می کنند این امکان را دارند تا به جای خرید ناهار، وعده های غذایی را خودشان آماده کنند.

 

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.