مزایا و معایب داشتن یک کسب‌و‌کار تک نفره

کسب‌و‌کار

مالکیت انفرادی یک نوع کسب و کار رایج است که بسیاری از صاحبان کسب و کار هنگام راه اندازی یک شرکت انتخاب می‌کنند. زمانی که شغل آزاد دارید یا رئیس خود می‌شوید و می‌خواهید نام و ساختار کسب و کار خود را داشته باشید، این یک انتخاب عالی است. راه‌اندازی یک شرکت تک‌نفره یک فرآیند ساده است و باید تنها چند قدم کوتاه برای شروع به کار بردارد. در این مقاله چیزهایی  که برای راه اندازی یک شرکت تک نفره باید بدانید را بررسی کرده‌ایم.

 

شرکت تک نفره چیست؟

مالکیت انحصاری یک ساختار قانونی تجاری است. این طبقه‌بندی خودکار خدمات درآمد داخلی برای افرادی است که یک کسب و کار را راه‌اندازی می‌کنند. مالکیت انحصاری به این معنی است که شما و کسب و کارتان یک هویت مشترک دارید. کسب و کار یک شخص حقوقی جداگانه نیست. به عنوان مالک، اگر کسب و کار شما مورد شکایت قرار گیرد یا با مشکلات مالی مواجه شود، تمام مسئولیت‌های قانونی بر عهده شما قرار می‌گیرد. این بزرگترین ریسک یک شرکت تک نفره است.

 

نمونه‌هایی از شرکت‌های انفرادی

در اینجا چند نمونه از کسب و کارها آمده است که می‌توانند تک نفره باشند:

 

  • سرآشپزها
  • حسابداران
  • نویسندگان
  • مربیان شخصی
  • ویراستاران

 

 

انواع دیگر مالکیت کسب و کار

به غیر از مالکیت انحصاری کسب و کار، چندین نوع دیگر از نهادهای تجاری ممکن است برای شرکت شما مناسب‌تر باشند. این نهادها مسئولیت محدودی را ارائه می‌دهند، به این معنی که دارایی‌های کسب و کار شما جدا از دارایی‌های شخصی شما در نظر گرفته می‌شود، بنابراین از دارایی‌های شخصی شما در صورت جریمه یا دعوی قضایی محافظت می‌شود.

 

  • کسب و کار با مسئولیت محدود. برخلاف یک شرکت انفرادی، ساختار تجاری یک شرکت با مسئولیت محدود از دارایی‌های شخصی شما در برابر مشکلات قانونی شرکت محافظت می‌کند.

 

  • شراکت. شراکت زمانی است که دو یا چند نفر مالکیت کسب و کار را به اشتراک می‌گذارند و یک قرارداد مشارکت ایجاد می‌کنند.

 

  • کسب و کاری که نهادهای مجزایی از صاحبانشان در نظر گرفته می‌شوند، که انواع مختلفی دارند و هر نوع شرکت دارای الزامات متفاوتی در مورد ساختار و مالیات است.

 

مزایای شرکت تک نفره چیست؟

بسیاری از کسب‌وکارها به‌عنوان مالکیت تک نفره شروع می‌شوند و دلیل خوبی هم دارد: ایجاد و راه‌اندازی

شرکت‌های تک نفره ساده و ارزان هستند.

شرکت‌های تک نفره مشکلات مدیریتی کمی دارند. راه‌اندازی شرکت‌های تک نفره آسان است و دردسرهای مدیریتی کمی دارند. مت جنسن، حسابدار رسمی در کوک مارتین پولسون، گفت: سازماندهی هیچ هزینه‌ای ندارد و نیازی نیست که نهاد تجاری خود را سالانه تمدید کنید.

کسب و کار تک نفره تشریفات تجاری کمتری داند. شرکت‌های تک نفره نیازی به اساسنامه یا سازمان ندارد. شما موظف به جمع کردن و ملاقات منظم با هیئت مدیره نیستید و همچنین نباید یک نماینده را تعیین کنید. علاوه بر این، هیچ الزامی برای جلسات سالانه مالک یا پرونده‌های دولتی وجود ندارد.

مالیات بر مالکیت انفرادی کسب و کار ساده است. مالیات بر مالکیت انفرادی بسیار ساده‌تر از مالیات شرکت‌ها است. از آنجایی که شما خوداشتغال هستید، اغلب شبیه پرداخت مالیات بر درآمد شخصی معمولی شماست و در عین حال از کسر مالیات بیشتر بهره می‌برید.

کسب و کار انفرادی قابل کنترل است. به عنوان یک مالک انحصاری، تمام تصمیم‌گیری‌های تجاری و کنترل مالی به طور کامل به شما بستگی دارد. شما آزادی کامل خواهید داشت با تمام مزایای گفتن اینکه برای یک شرکت بزرگ کار می‌کنید، شرکت خودتان.

 

معایب شرکت تک‌نفره چیست؟

کسب و کار تک نفره دارای مزایای بسیاری هستند، اما دارای معایبی نیز هستند.

 

کسب‌و‌کار تک‌نفره مسئولیت بزرگی را بر عهده صاحبان مشاغل می‌گذارد. اگرچه یک شرکت تک‌نفره یکی از نهادهای تجاری ساده‌تر است، اما مسئولیت زیادی را بر عهده صاحبان مشاغل می‌گذارد. از دارایی‌های شخصی شما محافظت قانونی ارائه نمی‌دهد و فقط یک مالک می‌تواند وجود داشته باشد. اگر از یک صاحب کسب و کار شکایت شود، مالکان می‌توانند به معنای واقعی کلمه ماشین شخصی و خانه شخصی خود را به دلیل مسئولیت تجاری از دست بدهند.

 

کسب و کار تک‌نفره خطرات امنیتی دارد. یک مشکل دیگر این است که وقتی یک شماره شناسایی کسب‌وکار مورد نیاز است، مالک باید شماره خود را اعلام کند، که احتمال تقلب در هویت را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

مالکان انحصاری واجد شرایط برخی معافیت های مالیاتی نیستند. با این حال، آنها می‌توانند واجد شرایط کسر مالیات خاصی باشند که برای افراد خوداشتغال در نظر گرفته شده است.

 

حرکت تک‌نفره در دنیای تجارت

 

کسب‌و‌کار

 

بسیاری از صاحبان مشاغل و کسب و کار پشت شرکت‌های بزرگ قبلاً مالکان انحصاری بودند. این صاحبان کسب و کار بین راه اندازی عملیات خود و ادغام شرکت‌های خود، تنها برای خود کار می‌کردند. این بدان معناست که آنها در اولین سال‌های فعالیت تجاری خود مالکان انحصاری بودند. اگر آنها می‌توانند از حرکت تک نفره در زمینه خود رشد کنند، شما نیز می‌توانید، و ایجاد مالکیت تک نفره شما یک مکان عالی برای شروع است.

 

همچنین در این زمینه می‌توانید مقاله “اهمیت درآمد و حقوق خالص و ناخالص برای کسب‌و‌کارها” را مطالعه کنید.

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.