بهترین شغل ها برای افراد درونگرا

به اشتراک گذاشتن مقاله

همه انسان ها ویژگی های ارتباطی یکسانی ندارند. با این حال، درونگراها دارای مزایای مشخصی هستند. به عنوان مثال، اگر فردی درونگرا هستید، احتمالاً مستقل، کم هزینه، زیرک، خلاق و شنونده ای عالی با توانایی منحصر به فرد برای تمرکز بر روی شغل تان هستید. این ویژگی‌ها می‌تواند افراد درون‌گرا را به افرادی عالی تبدیل کند، به‌ویژه اگر در شغل مناسب خودشان باشند. اگر درون گرا هستید، در اینجا 14 شغل مناسب روحیات شما را معرفی کرده ایم.

 

1. صنایع دستی و هنر

 

اگر خلاق هستید و استعداد هنری دارید، هنرمند شدن را به عنوان شغل در نظر بگیرید. شما می توانید سفال، ظروف شیشه ای، منسوجات و غیره بسازید و درآمد خوبی داشته باشید. این صنعت برای افراد مستقل و خلاق که مایل به اشتراک گذاری هنر خود هستند مناسب است.

 

2. علوم قضایی

 

بسیاری از درونگراها به دلیل ذهن باز و توجه به جزئیات، کارآگاهان خوبی خواهند شد. اگر ترجیح می دهید پشت صحنه کار کنید، شغل تکنسین علوم پزشکی قانونی بودن ایده خوبی است. تکنسین های پزشکی قانونی، اغلب در یک محیط آزمایشگاهی، شواهد را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کنند.

 

3. عکاسی

درونگراها معمولا دنیا را متفاوت از دیگران می بینند. زاویه دید منحصر به فرد آن ها می تواند از آن ها عکاس های فوق العاده ای بسازد. با داشتن شغل عکاسی، می‌توانید به‌طور مستقل یا برای یک شرکت بزرگ‌تر، مانند یک عکاس فریلنسر یا عکاس خبری کار کنید.

 

4. کار در طبیعت و جنگلبانی

 

به عنوان یک دانشمند یا جنگلبان، می توانید روز کاری خود را در آرامش در فضای باز، مدیریت جنگل ها، پارک ها، مراتع و موارد دیگر بگذرانید. با داشتن این شغل سر و کار شما با گیاهان و حیوانات خواهد بود.

 

5. نویسندگی

 

درونگراها تمایل به تنهایی و سکوت دارند، به این معنی که به دنبال فرصت هایی هستند تا با افکار خود خلوت کنند. این نوید خوبی برای شغل نویسندگی است، چرا که تخیل دروازه موفقیت آن است. می توانید افکارتان را برای نوشتن یک داستان منحصر به فرد هدایت کنید و آن را منتشر کنید.

 

6. تدوینگر فیلم و ویدئو

 

گاهی اوقات تدوینگری شغل “پرکار” صنعت فیلم در نظر گرفته می شود، اما برای افرادی که ترجیح می دهند با سرعت خودشان کار کنند، این شغل ایده آل است. شما فیلم خام را دریافت می‌کنید و می‌توانید کارهای خلاقانه‌ روی آن انجام دهید، اغلب در راحتی دفتر یا اتاق خود.

 

7. دستیار حقوقی

 

یک دستیار حقوقی معمولاً برای یک شرکت حقوقی یا بخش حقوقی شرکت کار می کند. برخلاف وکلا، شغل شما، انجام تحقیقات حقوقی و پیش نویس اسناد است.

 

8. طراح گرافیک

طراح

 

طراحی گرافیک شغل مناسبی برای افراد درونگرا و خلاق است. شما می توانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و دقیقاً آنچه را که آن ها می خواهند ارائه دهید. با این حال، کار طراحی خود را به طور مستقل انجام دهید. این امر به ویژه در مورد طراحان فریلنسر که اغلب می‌توانند از خانه کار کنند صادق است و به درون‌گراها اجازه می‌دهد در خلوت خود کار کنند.

 

9. حسابداری

 

بیشتر روز حسابدار با اعداد و ارقام سپری می‌شود، بنابراین این شغل برای افراد درونگرا با مهارت‌های ریاضی و سازمانی بسیار عالی است. حسابداران و حسابرسان صورت حساب ها و سوابق را بررسی می کنند، عملیات مالی را ارزیابی و اسناد مالیاتی را تهیه می کنند.

 

10. برنامه نویس کامپیوتر

 

اگر علاقه مند به علوم کامپیوتر باشید، برنامه نویسی کامپیوتر می تواند شغل ایده آل شما باشد. شما مسئول تبدیل برنامه های طراحی شده توسط توسعه دهندگان نرم افزار به دستورالعمل های قابل خواندن برای رایانه خواهید بود. البته با توجه به پیشرفت تکنولوژی، این حوزه در چند سال گذشته رقابتی تر شده است. تقویت مهارت های خود در حوزه هایی مانند هوش مصنوعی (AI)، محاسبات ابری و اتوماسیون می تواند مفید باشد.

 

11. تکنسین آزمایشگاه

 

شما به عنوان تکنسین آزمایشگاه از طریق تجزیه و تحلیل به تشخیص بیماری ها کمک خواهید کرد. البته این شغل جایی برای افراد ضعیف نیست، اما اگر بتوانید با خون سر و کار داشته باشید، در یک محیط آزمایشگاهی آرام به خلوتی که به دنبالش هستید دست خواهید یافت.

 

12. تحلیلگر تحقیقات بازار

 

این شغل متمرکز بر داده، نیازمند جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات در مورد شرایط بازار برای تعیین پتانسیل فروش محصولات و خدمات است. ممکن است مجبور شوید گزارش‌هایی درباره یافته‌های خود به مدیران شرکت تهیه و ارائه کنید، اما بیشتر کار یک تحلیلگر تحقیقات بازار به طور مستقل انجام می‌شود. داشتن مهارت های ریاضی و تحلیلی قوی در این شغل یک ضرورت است.

 

13. مترجم

 

اگر به زبان دوم مسلط هستید، می توانید شغل مترجمی را انتخاب کنید. بدلیل گسترش روابط بین المللی نیاز به مترجم به سرعت افزایش یافته است. اکثر مترجمان فریلنسر هستند و روی پروژه هایی برای مشتریان خود به طور مستقل کار می کنند.

 

14. کار کارگاهی

 

کارهایی مانند نجاری آرامش زیادی به همراه دارند که مناسب افراد درونگرا هستند. به خصوص اگر دوست دارید با دستان خود کار کنید، این شغل جذابی برای شما خواهد بود. به طور بالقوه، اگر پیدا کردن کار دشوار باشد، می توانید کارگاه خود را به راه بیاندازید.

 

به عنوان یک درونگرا یک نیروی کار عالی هستید

 

بازار کار فرصت‌های زیادی را برای افرادی که در محیط‌های آرام‌تر رشد می‌کنند، ارائه می‌دهد. کار در زمینه های ذکر شده به شما این امکان را می دهد که یک شغل مناسب روحیات خود پیدا کنید و در عین حال مهارت های خود را به روشی جسورانه و منحصر به فرد به اشتراک بگذارید. درونگرایی می‌تواند یک ویژگی ارزشمند باشد، بنابراین نقاط قوت و توانایی‌های خود را برجسته کنید و با اعتماد به نفس درخواست دهید و به مصاحبه بروید.

 

همچنین برای بهتر کردن ارتباطات خود می توانید مقاله تعریف مهارت های نرم و بین فردی را مطالعه کنید.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *