نقش کارمندان در شرایط دورکاری چیست؟

به اشتراک گذاشتن مقاله

در مقاله نحوه مدیریت صحیح کارکنان در شرایط دورکاری، درباره ی روش های تنظیم سیاست دورکاری و همچنین نقش مدیران و رهبران هر تیم در شرایط دورکاری اضطراری صحبت کردیم.در این مطلب قصد داریم به اقداماتی که هریک از کارکنان در شرایط دورکاری، برای انجام هرچه بهتر کارها، باید انجام دهند بپردازیم. با ما همراه باشید.

شما به عنوان کارمند یک سازمان، در شرایط دورکاری باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • برنامه ها ی احتمالی و انتظارات رهبران تیم خود به خوبی آشنا شوید واطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید تا همکاری شما و اعضای گروه در شرایط دورکاری به خوبی مدیریت و سازماندهی شود.
  • در طول یک رویداد اضطراری برای پذیرش وظایف ضروری بیشتر و خارج از روند کاری معمول خود، به خوبی آماده و آگاهی کافی داشته باشید.
  • جهت از بین بردن هرگونه پتانسیل حواس پرتی و از دست دادن کانال های ارتباطی با سایر افراد، یک سری قوانین روزانه ی اساسی تعیین کنید و از آن ها به صورت ثابت و مداوم پیروی کنید.
  • در نظر بگیرید که شرایط دورکاری وابسته به شرایط خاص شخصی شما نمی باشد؛ اینکه شما در شرایط دورکاری بخواهید از کودکان خود یا افراد مسن تر خانواده مراقبت کنید اصلا واقع بینانه و منطقی نیست. پس با دید جدی ترین با شرایط دورکاری همراه شوید.

نقش کارمندان در شرایط دورکاری

بنابراین توصیه می شود که کارمندان جهت انجام بهتر مسئولیت های کاری، برای مسائل شخصی و خانوادگی خود برنامه های از پیش تعیین شده لحاظ کنند؛ به عنوان مثال از قبل، پیش بینی و برنامه ریزی لازم برای مدیریت حضور بیشتر افراد خانواده در منزل داشته باشند و یا جهت دریافت خدمات پرستار بچه و سالمندان از پیش ثبت نام کنند. چرا که همزمان با دورکار شدن شما، مدرسه ها و مراکز خدمات نگهداری از بچه ها و سالمندان نیز بسته خواهند بود.

حال، آنچه که شما باید در شرایط دورکاری به عنوان یک مدیر توانمند انجام دهید :

1)  سیاست های دورکاری اضطراری مورد نظر خود را بنویسید و در بین همگان توزیع کنید.

2) با همکاران بخش اینترنت و تکنولوژی، شرایط و امکانات بخش های فناوری اطلاعات مجموعه را به جهت دارا بودن قابلیت و ظرفیت سیستم برای ذخیره کردن اطلاعات و برقراری ارتباط همزمان بین کارمندان دورکار خود را بررسی کنید؛ همچنین از کافی بودن تعداد پرسنل بخش پشتیبانی فنی نیز مطمعن شوید.

3)  اطمینان حاصل کنید که همه ی کارمندان دورکار، تجهیزات ودانش فنی کافی برای برقراری ارتباط از راه دور را دارند.

4)  یک روز مشخص جهت آزمایش پروژه ی دورکاری در نظر بگیرید و بدون هیچ استثنایی، از همه ی کارمندان خود بخواهید تا از منزل شروع به کار کنند.

نقش کارمندان در شرایط دورکاری

5)  با توانمند کردن و آموزش مدیران بخش های مختلف، از حجم کاری خود بکاهید تا فرصت کافی جهت انجام وظایف مهم تجاری و مدیریت هرچه بهتر پرسنل دورکار داشته باشید.

6)  اطلاعات مربوط به نحوه ی مراقبت های اضطراری از کودکان، سالمندان و هزینه های آن را در شرایط بسته بودن مدارس، مهدکودک ها و مراکز نگهداری از سالمندان بدست آورید. و ضمن اینکه به کارمندان تیم خود اجازه می دهید تا به نوبت از فرزندان و افراد سالمند خانواده مراقبت کنند، تمام هزینه ها را نیز به صورت کامل پرداخت کنید.

7)  به مدیران بخش های مختلف، سایر مهارت های مورد نیاز فناوری اطلاعات، طراحی و تعیین موقعیت های شغلی کارمندان و نحوه ی ارتباط با پرسنل در شرایط دورکاری را بیاموزید.

همچنین بخوانید:

انواع دورکاری چیست و چه تفاوتی دارند؟

اهمیت آموزش آنلاین در شرایط پاندمی چیست؟

آموزش های عنوان شده در این مقاله بر روی مهارت سازی و رشد توسعه ی فردی پرسنل و مدیران یک مجموعه در شرایط اضطراری متمرکز است و با حذف تفکر متعصبانه درباره ی شرایط دورکاری با آن مقابله و افراد یک مجموعه را جهت پذیرش و آمادگی این امر مهم یاری می کند .در این مقاله شما می آموزید که چگونه در شرایط پاندمی در ارتباط با نحوه ی مدیریت پرسنل دورکار و ماموریت های اضطراری از راه دور منعطف عمل کنید.

تحقیق، بهترین روش آموزش ملزمات شرایط دورکاری و اضطراری در یک کشور است.

به صورت کلی خط مشی شرایط دورکاری در یک کشور متناسب با اندازه بخش ها، سازمان ها و نیاز های یک کشور تعیین می شود. همچنین جهت کسب اطلاعات و آموزش های بیشتر جهت تنظیم مقررات دورکاری خود ،می توانید درمورد صدها و هزاران مجموعه ی دیگر در کشور خود و یا در سطح بین الملل تحقیق کنید و نحوه ی عملکرد آن ها را مورد بررسی قرار دهید. در نتیجه می توانید با انتخاب بهترین روش و ویرایش آن ها با  توجه به نوع مجموعه ی خود؛ به خوبی از پس شرایط اضطراری و غیرقابل پیش بینی برآیید.

سامانه حضورو غیاب آنلاین دینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *