نکاتی برای پیشرفت شغلی  

به اشتراک گذاشتن مقاله

برای اطمینان از پیشرفت و بهبود مهارت ها و میزان درآمد، باید برای پیشرفت شغلی خود برنامه ریزی کنید. گاهی اوقات ممکن است در شرکت ارتقا رتبه بگیرید یا به یک شرکت جدید بروید و در یک موقعیت سطح بالاتر کار کنید. پس از مشخص کردن شغلی که می خواهید داشته باشید، می توانید برنامه ای برای کمک به پیشرفت شغلی خود طراحی کنید. قبلا در مقاله “9 استراتژی موفق برای کسب ارتقای شغلی” استراتژی های لازم برای ارتقای شغلی را بررسی کرده ایم، در این مقاله می خواهیم نحوه عملکرد پیشرفت شغلی و مراحل آن را توضیح دهیم.

پیشرفت شغلی چیست؟

پیشرفت شغلی تغییر شغل برای رسیدن به موقعیتی است که در زندگی کاری خود می خواهید. شما می‌توانید با ارتقاء شغلی، یافتن فرصت‌های جدید و چالش‌های جدید رو به جلو حرکت کنید. پیشرفت شغلی هیچ محدودیتی ندارد.

برخی از حرفه ها مسیر شغلی روشنی دارند که می تواند به افراد کمک کند تا به پیشرفت شغلی مورد نظر خود برسند. بنابراین، خوب است که صنعتی که در آن کار می کنید و آنچه را که می خواهید به صورت آگاهانه در مسیر شغلی خود درک کنید. 

 

نکاتی برای پیشرفت شغلی

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در برنامه ریزی مسیر پیشرفت کمک می کند:

شبکه سازی

شبکه سازی یکی از موثرترین راه های برنامه برای  پیشرفت کاری است، زیرا برای ارتباط با افراد باید در کنفرانس ها و جلسات حضور داشته باشید. می توانید با برقراری ارتباط با افراد درون شرکت یا نزدیک ترین افراد به کارتان شروع کنید. شبکه سازی با سایر کارکنان می تواند به شما کمک کند مهارت ها و دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر به دنبال ارتقا در حرفه خود هستید، شناخت افراد در این صنعت می تواند مفید باشد.

ایجاد یک برنامه

داشتن یک برنامه مسیر شغلی از جایی که هستید تا جایی که می خواهید باشید را مشخص می کند. وقتی برنامه‌ای داشته باشید، به تمرکز شما کمک می‌کند. برنامه ریزی شناسایی اهداف را آسان می کند. داشتن یک برنامه نظارت پیشرفت شغلی را برای شما آسان می کند.

 

ارزیابی کنید

تحسین و انتقاد را به عنوان یک عامل مفید برای پیشرفت شغلی خود در نظر بگیرید. منتقدان می توانند به بهبود عملکرد کاری شما کمک کنند. تحسین ها به شما انگیزه می دهد تا کارهای چالش برانگیزتری در زمینه کاری خود انجام دهید. بنابراین، ارزیابی پله‌ای است برای ارتقای شغلی.

 

انگیزه خود را حفظ کنید تا از اهداف خود فراتر روید

وقتی به موقعیتی با درآمد بیشتر رسیدید، از پیگیری اهداف خود در پیشرفت شغلی دست نکشید. اگر شرکت فعلی شما از پیشرفت شما پشتیبانی نمی کند، بهتر است به تغییر شغل فکر کنید. رویاهای شما نباید به شغل فعلی شما محدود شود. در عوض، بهتر است با یافتن فرصت‌های جدید، بر بهبود مهارت‌های خود تمرکز کنید.

 

صنعت خود را بشناسید

فناوری جدید هر روزه بر نحوه عملکرد همه چیز از جمله صنعت شما تأثیر می گذارد. بنابراین، اگر به دنبال راه هایی برای پیشرفت هستید، هر روز چیزهای جدید یاد بگیرید تا در صنعت خود متخصص شوید. از فناوری برای تجهیز خود به ابزار و دانش برای بهبود عملکرد خود استفاده کنید.

هنگامی که شرکت فناوری جدید را به کار می گیرد، جزو اولین کسانی باشید که نحوه عملکرد آن را می دانید. با یادگیری چیزهای جدید و به دست آوردن اطلاعات معتبر در مسیر پیشرفت شغلی قرار می گیرید.

 

مهارت هایتان را بهبود دهید

اگر به دنبال پیشرفت شغلی و رقابت برای موقعیت های برتر هستید، برنامه ریزی کنید و از رقبای خود جلوتر بمانید. مهارت های خود را برای انجام وظایف سختی که اکثر افراد نمی توانند انجام دهند، ارتقا دهید. کارفرمای شما احتمالاً به فردی که تلاش و توانایی عملکرد بهتر در موقعیت بالاتر را نشان دهد پاداش می دهد.

درباره اهداف شغلی تان صحبت کنید

صحبت کردن می تواند به شما کمک کند تا شانس خود را برای تحقق اهداف شغلی  افزایش دهید. هنگامی که احساس کردید برای پیشرفت در حرفه خود آماده هستید، سعی کنید با کارفرمای خود صحبت کنید تا شما را ارتقا دهد. 

گفتگو با کارفرمای در مورد پیشرفت شغلی و مراحلی که دارد می تواند برنامه ریزی  برای شما را آسان تر کند. با صحبت کردن، به طور فعال اهداف شغلی خود را عملی می کنید. صحبت کردن با کارفرما همچنین توانایی شما را در شکل دادن به آینده شغلی شما افزایش می دهد.

 

این مطلب هم مطالعه کنید : ۱۰ چالش مهم در محل کار که ممکن است با آن‌ها مواجه شوید

یک منتور پیدا کنید

منتورها نقش مهمی در پیشرفت درکار شما دارند. یک مربی با شناسایی مهارت هایی که برای موفقیت نیاز دارید شما را راهنمایی می کند. اگر در حرفه خود با مشکلاتی مواجه شدید، منتور می‌تواند از شما حمایت کند و در مورد نحوه برخورد با چالش‌ها در مسیر پیشرفت شغلی به شما مشاوره دهد.

 

اهداف تان را مشخص کنید

برای پیشرفت در حرفه خود، اهدافی را تعیین کنید که شما را این مسیر قرار دهند. هنگام تعیین اهداف خود، اطمینان حاصل کنید که آن ها قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و درست هستند. 

 

اهمیت پیشرفت کاری

در اینجا مهمترین دلایل اهمیت پیشرفت شغلی آورده شده است:

 

بهبود مهارت های خود

پیشرفت شغلی به سمت یک شغل جدید می تواند به بهبود مهارت های شما کمک کند. شما باید برای مقابله با چالش های جدید و بهبود مهارت های خود به پیشرفت شغلی ادامه دهید. این همچنین می تواند بهره وری و در نتیجه عملکرد شما را در محل کار افزایش دهد. 

 

حس هدفمندی

هنگام پیشرفت در کار انگیزه  شما هم افزایش می یابد. این به این دلیل است که می‌توانید فرصت‌های جدیدی به دست آورید.

 

افزایش درآمد

 

 

پیشرفت شغلی
ارتقاء داخلی نیاز شرکت ها به استخدام را از بین می برد. بنابراین، می توانید با پیشرفت شغلی در شرکت، در کاهش هزینه های استخدام به شرکت کمک کنید. شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و با به عهده گرفتن مسئولیت‌های بیشتر، درخواست افزایش حقوق کنید.

 

 

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *