چطور ارزش های مهم را در کار گروهی پیاده سازی کنیم؟

تیم ورک

به اشتراک گذاشتن مقاله

ارزش‌های تیم نحوه ارتباط در کار گروهی را مشخص می‌کند و درک مشترکی از نحوه تعامل کارکنان و تقویت همکاری ایجاد می‌کند. با مشخص کردن اهداف و ارزش ها، می توان به عملکرد تیم کمک کرد. اگر مدیر یا رهبر گروه هستید، یادگیری نحوه ایجاد ارزش‌ها در کار گروهی می‌تواند تضمین کند که اقدامات و رفتارهایی را تشویق می‌کنید که تأثیر مثبتی بر تیم و کسب و کارتان دارد. در این مقاله، به این می پردازیم که ارزش های تیم چیست و یک راهنمای گام به گام در مورد چگونگی ایجاد ارزش های تیمی و کار گروهی ارائه می دهیم.

 

ارزش های تیم در کار گروهی چیست؟

ارزش های کار گروهی استانداردهای اصلی هستند که نحوه تعامل یک تیم و معاملات را مشخص می کند. ارزش ها اعمال و رفتار اعضای گروه را هدایت می کنند و نحوه ارتباط بین اعضای تیم را شکل می دهند. ارزش ها افراد گروه را تشویق می کند تا یک محیط کاری مثبت ایجاد کنند. رهبران گروه ارزش‌های تیم را حول اهداف ارزشمند متمرکز می‌کنند، که با اهداف شرکت هماهنگ هستند. در کل ارزش ها به ایجاد یک محیط حمایتی متقابل کمک می کند که در آن خودسازی و حل تعارضات به خوبی پیش می رود.

 

چگونه ارزش های کار گروهی را ایجاد کنیم؟

هنگام ایجاد ارزش های کار گروهی باید مراحل خاصی را در نظر گرفت. خوب است که صدای همه افراد تیم را بشنوید. ارزش ها باید عقاید و نیازهای آن ها را منعکس کنند. مراحل چگونگی ایجاد ارزش های کار گروهی عبارتند از:

 

1. افراد مشخصی را برای ایده پردازی تعیین کنید

اگر تیم یا گروه بزرگی دارید که بحث ها را بی دلیل طولانی می کنند، تعیین کنید که کدام یک از اعضای تیم برای فرآیند خلق ارزش ضروری هستند. به عنوان مثال، اگر تیم شما متشکل از 4 مدیر و 40 کارمند است، ممکن است بهتر باشد که فقط با مدیران تبادل نظر کنید.

 

توصیه می شود که تیم های کوچک همه را در این فرآیند بگنجانند تا بتوانند از ایده های همه استفاده کنند. شامل کردن همه همچنین به این معنی است که می‌توانید ارزش‌های اصلی آن‌ها را کشف کنید و آشکارا درباره آن ها بحث کنید. از طریق مشارکت، می‌توانید ارزش‌های کار گروهی منحصربه‌فرد برای شرکت ایجاد کنید و به صدای همه پاسخ دهید.

 

2. تیم منتخب را برای بحث جمع کنید

اعضای ضروری یا همه اعضای تیم را در فضایی که بحث را تسهیل می کند، مانند اتاق جلسه جمع کنید. صندلی ها را به صورت دایره ای بچینید تا ارتباط آزاد شکل بگیرد و جلسه مانند یک کار گروهی در نظر گرفته شود. قبل از جلسه، برای آماده شدن برای بحث، سؤالاتی را به اعضای تیم بفرستید. این سؤالات آن ها را وادار می کند تا به این فکر کنند که چه ارزش هایی مهم هستند. برخی از سوالاتی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

 

  • مهم ترین زمانی که در تیم گذرانده اید کی بوده است؟
  • چه چیزی این تیم را از سایر تیم ها متمایز می کند؟
  • چه رفتارهایی از سوی رهبران گروه به شما انگیزه و الهام می بخشد؟

 

3. به اعضای تیم اجازه دهید تا فکر و مشارکت کنند

به اعضای تیم اجازه دهید تا پاسخ های خود را در جلسه مطرح کنند. بحث در مورد پاسخ های هر یک از اعضا را تسهیل کنید و مطمئن شوید که همه احساس راحتی می کنند تا افکار و نظرات خود را به اشتراک بگذارند. فرآیند یافتن شباهت‌ها بین ارزش های افراد به شما این امکان را می‌دهد که آن ها را بهتر درک کنید و ارزش های کار گروهی را به درستی انتخاب کنید.

 

4. ارزش ها را شناسایی کنید

از همه افراد بخواهید که ارزش های فعلی و آن هایی که آرزو داشتند که در ارزش های شرکت باشد را روی تخته بنویسند. سپس از هر فرد بخواهید که پنج تا ده ارزش را انتخاب کند که به نظرش بیشترین تاثیر را در تیم و کار گروهی دارد.

 

5. فهرست را کوتاه کنید

لیست اعضای تیم را با هم مقایسه کنید و مقادیری را که بیش از یک بار ذکر شده اند شناسایی کنید. سپس در یک کار گروهی از هر یک از اعضای تیم بخواهید در مورد دلایل انتخاب های خود صحبت کنند. پس از آن، مشخص کنید کدام ها بالاترین رتبه را دارند. از جمع امتیازها برای پیدا کردن بهترین ارزش ها استفاده کنید.

 

6. درباره ارزش ها به طور آشکار بحث کنید

پس از تعیین ارزش های اصلی برای کار گروهی در تیم، نحوه برنامه ریزی برای اجرای آن ها را شرح دهید. برای جلوگیری از سوء تفاهم در مورد هر ارزش یک مثال قابل لمس بزنید. به عنوان مثال، اگر تصمیم دارید که خلاقیت یکی از ارزش‌های تیم شما باشد، یک مثال عملی ممکن است ارائه تجارب خرید منحصر به فرد مشتریان باشد.

 

تیم ورک

7. پیش نویس توضیح ارزش

از هر یک از اعضا یخواهید تفسیر خود از ارزش ها را بنویسد. این یادداشت ها شامل عباراتی پیرامون ارزش و مثال های عملی است. از یکی از اعضای تیم بخواهید یادداشت ها را جمع آوری و یک تعریف و تفسیر دقیق برای هر ارزش بنویسد. می‌توانید کار گروهی کنید و به هر یک از اعضای تیم یک ارزش بدهید تا تفسیر کند.

 

8. پیش نویس ها را به اشتراک بگذارید و ویرایش کنید

ایجاد تعاریف و تفسیرهای لفظی از هر ارزش کار گروهی، نیاز به ویرایش ها و بحث های زیادی دارد. یک جلسه دیگر برای بحث و نهایی کردن برگزار کنید. می توانید از تفاسیر و درک اعضای تیم به خوبی استفاده کنید.

 

9. یک فایل مشترک بسازید

ایجاد یک فایل در فضای ابری برای کار گروهی، که همه اعضای تیم بتوانند به آن دسترسی داشته باشند، مهم است. این فایل را می توانید به گونه ای تنظیم کنید که فقط افراد مجاز بتوانند ویرایش کنند.

 

10. ارزش ها را یکپارچه کنید

برنامه ای برای ادغام این ارزش های کار گروهی ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که آن ها با زیرساخت های شرکت و اهداف هماهنگ هستند. به دنبال راه‌هایی برای استفاده از ارزش‌ها در شیوه‌های استخدام، پذیرش و جهت‌گیری، فرصت‌های تبلیغاتی و پاداش باشید.

 

11. نظارت و تطبیق ارزش ها

ارزش های کار گروهی باید به طور مداوم بازنگری شوند و با رشد تیم یا تغییر تیم سازگار شوند. تغییرات کلی شرکت می تواند بر ارزش های فردی تیم تأثیر بگذارد. اطمینان حاصل کنید که ارزش های تیم را به طور مداوم بررسی می کنید. به یاد داشته باشید که هر گونه انطباق یا تغییر را به اعضای تیم اطلاع دهید تا اطمینان حاصل کنید که مطابق با پیشرفت ها عمل می کنند و می دانند که از آن ها چه انتظاراتی دارید.

 

همانطور که دیدیم سبک رهبری و پیشبرد اهداف در کار گروهی می تواند تاثیرگذار باشد، دراین باره می توانید مقاله چگونه سبک رهبری خود را در کار گروهی انتخاب کنیم؟ “ را بخوانید.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *