چگونه در تیم سازی تنوع، برابری و تعلق را در نظر بگیریم؟

تیم سازی

به اشتراک گذاشتن مقاله

حمایت از تنوع، برابری، شمول و تعلق درتیم سازی مزایای زیادی دارد. قبلاً درباره ساختار تیم و تاثیر آن بر کار گروهی در مقاله ساختار تیم چگونه بر اثربخشی کار گروهی تاثیر می گذارد؟” صحبت کردیم، در این مقاله قصد داریم درباره این که چگونه تنوع، برابری، تعلق و شمول را در محیط کار و تیم مان بوجود بیاوریم، صحبت کنیم.

 

تنوع، برابری، شمول و تعلق چیست؟

 

اصطلاحات «تنوع»، «برابری»، «شمول» و «تعلق» که در مجموع به عنوان DEIB شناخته می‌شوند، اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند. با این حال، هر کدام در تیم سازی جنبه های بسیار متفاوت و حیاتی را نشان می دهند. در اینجا خلاصه ای از معنای هر اصطلاح آورده شده است:

 

  • تنوع در تیم سازی بازنمایی هر گونه هویت نژادی، قومیتی، جنسیتی و اجتماعی و تجربیات زیسته و ویژگی هایی است که هر فرد را منحصر به فرد می کند.

 

  • برابری در تیم سازی یک رویکرد برای تضمین شیوه ها و فرصت های منصفانه است. برابری تضمین می‌کند که هر کارمند ابزار و منابع منحصربه‌فردی برای موفقیت دارد.

 

  • گنجاندن در تیم سازی یک دعوت است. این ویژگی برای همه یک صندلی و صدا در فرآیند تصمیم گیری در نظر می گیرد. سازمان های بزرگ و موفق از تفاوت ها استقبال می کنند، حمایت می کنند و به دنبال آن هستند.

 

  • تعلق در تیم سازی نتیجه تنوع، برابری و شمول در یک سازمان است. این عنصری از امنیت روانی است که تضمین می‌کند همه می‌توانند در فرصت‌ها، منابع و تصمیم‌گیری شرکت کنند و دیدگاه‌های مخالف را بدون ترس به اشتراک بگذارند.

 

مزایای داشتن تنوع در تیم سازی

 

سازمان هایی که به طور فعال از تنوع، برابری، شمول و تعلق در تیم سازی حمایت می کنند، از رقبای خود بهتر عمل می کنند.

 

مزایای تجاری تیم های متنوع عبارتند از:

 

  • افزایش نوآوری
  • تصمیم گیری قوی تر
  • روحیه و تعهد کارکنان بالاتر
  • افزایش سود و درآمد
  • دسترسی به استعدادهای بزرگتر

 

چگونه سازمان ها می توانند ابتکارات DEIB را در تیم سازی به کار ببرند؟

 

اگر می خواهید در تیم سازی به تنوع و فراگیری توجه کنید، در اینجا 6 راه برای شروع وجود دارد:

 

 

1. منابع استعدادیابی خود را گسترش دهید

 

تیم سازی

این به این معنا است که در تیم سازی شراکت با شرکت‌هایی که به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا استعدادهای متنوع را جذب کنند را گسترش دهید. برای این کار باید مهارت های مورد نیاز برای هر نقش خاص را اولویت بندی کنید.

 

2. ایجاد امنیت روانی

 

در تیم سازی افراد با دیدگاه ها، سوابق و تجربیات زیسته منحصر به فرد هستند. ایجاد یک فضای امن که در آن بتوانند خود واقعی شان باشند، دیدگاه های فردی خود را بیان کنند و آشکارا در مورد مسائل صحبت کنند، برای ایجاد یک تجربه کارآمد موثر است.

 

3. در دسترس بودن منابع

 

اگر سازمان شما منابع لازم برای تیم سازی را ندارد، از فرصت‌های یادگیری و توسعه یا منابع آموزشی وجود استفاده کنید.

 

4. متعهد باشید

 

در سال‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌ها بیانیه‌هایی را منتشر کردند که در آن تعهدات خود در بهبود تنوع، برابری، شمول و تعلق را در تیم سازی بیان کردند. در حالی که برخی پیشرفت کرده اند، برخی دیگر از اهداف خود دور شده اند. سازمان‌ها باید به DEIB متعهد شوند، اهدافی را برای همه ایجاد کنند تا در راستای آن کار کنند و منابعی را برای حمایت از طرح‌های پیشنهادی فراهم کنند.

 

5. موفقیت ها و شکست ها را جشن بگیرید

 

همانطور که سازمان شما در اهداف DEIB خود در تیم سازی پیشرفت می کند، زمانی را برای جشن گرفتن موفقیت های خود اختصاص دهید. اما همچنان در زمینه هایی که عملکرد خوبی ندارید شفاف باشید.

 

6. کنجکاو باشید نه انتقادی

 

برای تیم سازی موفق باید شنونده خوبی باشید تا از نحوه کارکرد DEIB مطلع شوید. برای یاد گرفتن وقت بگذارید.

 

چگونه شرکت هایی با فرهنگ های متنوع و فراگیر را پیدا کنیم؟

 

اگر به دنبال شغلی هستید و می‌خواهید به شرکتی با فرهنگ فراگیرتر بپیوندید، در اینجا چند پیشنهاد برای شما داریم:

 

1. حضور شرکت را در شبکه های اجتماعی بررسی کنید

وب سایت سازمان و کانال های رسانه های اجتماعی را بررسی کنید و از خود بپرسید:

 

  • آیا تعهد عمومی به DEIB دارد؟
  • واکنش شرکت در مواقع بحران چگونه بوده است؟
  • چه چیز شاخصی را در تصاویر و مطالب مشاهده می کنید؟

 

2. درباره رهبری و تعهد آن ها به جامعه تحقیق کنید

 

هنگام درخواست برای یک شغل جدید، تحقیق کنید که چه کسی در پست های رهبری ارشد شرکت است. در تیم سازی به چه مواردی توجه کرده است. آیا کارمندان شرکت از گروه خاصی هستند یا تنوع دارند. فراتر از آن، کشف کنید که سازمان چه سرمایه گذاری هایی در جامعه انجام می دهد. موضع شرکت در قبال مسئولیت اجتماعی چیست و آیا با ارزش‌های شما همخوانی دارد؟

 

3. با یک کارمند صحبت کنید

 

صرف نظر از اینکه یک شرکت چگونه فرهنگ خود را در شبکه های اجتماعی و وب سایت خود توصیف می کند، مهم است که با کارمندان صحبت کنید. نوع تیم سازی، هنجارها، تفاوت‌های ظریف و روش‌های کاری که عمیقاً در یک شرکت ریشه دارند. شما فقط با صحبت کردن با شخصی که در آنجا کار می‌کند می توانید درباره این مسائل اطلاعات کسب کنید.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *