چگونه در کار تیمی مشارکت کنیم؟

به اشتراک گذاشتن مقاله

محل کار مدرن بر اساس مشارکت در کار تیمی ساخته شده است. از آنجایی که اقتصادها به کار خدماتی و دانشی متکی هستند، توانایی درک و هدایت تیم مهم است. با تمرین چند اصل اساسی، می توانید مشارکت بهتری داشته باشید و کار گروهی را به طور موثرتری مدیریت کنید. در این مقاله، به مهارت‌های خاصی می‌پردازیم که به شما در برقراری ارتباط، درک و هدایت کار گروهی کمک می‌کند.

 

یاد بگیرید چگونه در کار گروهی مشارکت کنید

 

یادگیری نحوه مشارکت در کار گروهی به معنای تلاش گروهی و هماهنگی دو یا چند نفر است. نیاز به همکاری تقریباً در هر جنبه ای از زندگی مدرن وجود دارد. حتی کاری که در تنهایی انجام می شود اغلب شامل عناصری از همکاری است. در حالی که هر فردی وظیفه خود را انجام می دهد، تبادل اطلاعات به منزله همکاری است.

 

دو مدل اصلی برای مشارکت وجود دارد، همکاری هم زمان و همکاری پلکانی:

 

همکاری هم زمان

 

این مدل همکاری مدل رایج است و احتمالاً تصویری است که با شنیدن اصطلاح کار گروهی به آن فکر می کنید. همکاری همزمان توسط چندین نفر بطور همزمان انجام می شود. طوفان فکری گروهی برای ارائه راه حلی برای یک مشکل، نمونه بارز همکاری هم زمان است. این نوع همکاری محدودیت جغرافیایی ندارد. گرد هم آمدن برای یک جلسه ویدیویی که در آن درباره استراتژی‌ها بحث می‌کنید و تصمیم می‌گیرید، نمونه‌ای از همکاری همزمان از راه دور است.

 

همکاری پلکانی

 

یکی دیگر از ویژگی های همکاری مدرن، توانایی کار بر روی یک پروژه در زمان های مختلف است. بسیاری از وظایف توسط گروه‌هایی از افراد در یک برنامه زمانی منعطف انجام می‌شود، که هر یک از اعضای گروه وظیفه خود را انجام می‌دهند و در پروژه کار گروهی بر اساس برنامه زمانی شخصی خود مشارکت می‌کنند. افراد گروهی که از مکان های مختلف بر یک پروژه کار می کنند، می توانند کار را 24 ساعته پیش ببرند.

 

همکاری پلکانی می تواند چالش هایی داشته باشد. اگر افراد گروه همزمان کار نکنند همیشه نمی توانند از همکاران خود مشاوره یا توضیح بخواهند. به دلیل این شکاف، استراتژی ارتباطی در کار گروهی باید این مشکل را حل کند. یک فرآیند ارتباطی و مستندسازی خوب و طراحی شده می تواند به موفقیت تیم در این محیط کمک کند.

 

چگونه می توانیم با هر کسی کار گروهی کنیم؟

 

کارگروهی

 

با پیاده‌سازی مهارت‌های ارتباطی قوی و استفاده از تکنیک‌های مدیریت پروژه برای اطمینان از وضوح و شفافیت در فرآیند مشارکت و کار گروهی، به پیشرفت کلی تیم کمک می‌کنید. این تکنیک ها برای همه افراد یک تیم مفید هستند. با استفاده از این تکنیک‌ها انسجام گروهی لازم برای همکاری مؤثر ایجاد می شود.

 

5 نکته که به موفقیت در مشارکت کمک می کنند:

 

1. خوب گوش کنید و درک متقابل داشته باشید

 

خوب گوش دادن می تواند مشارکت را تشویق کند و فضایی را ایجاد کند تا افراد  ایده ها و بینش خود را مطرح کنند. معمولا اعضای درونگرا به تشویق بیشتری برای صحبت کردن و به اشتراک گذاشتن بینش و ایده های خود نیاز دارند. با تشویق اعضای تیم که معمولاً ساکت می‌مانند تا ایده‌های مورد بحث را بررسی کنند، دیدگاه های خلاقانه‌تر را پیدا می کنید. همدلی جزء کلیدی برای مشارکت و کار گروهی است. با یادگیری گوش دادن و تمرین همدلی در تعاملات روزانه خود، می توانید:

 

  • به حالات عاطفی و نیازهای دیگران توجه کنید
  • به استرس اطرافیانتان پاسخ مناسب بدهید
  • زمینه را برای توسعه اعتماد عاطفی در تیم خود ایجاد کنید
  • به همکاران کمک کنید احساس کنند به احساساتشان احترام گذاشته می شود
  • بازخورد صادقانه را ترویج دهید

 

2. امنیت روانی ایجاد کنید

 

امتحان کردن چیزی جدید در مقابل دیگران می تواند برای هر کسی چالش برانگیز باشد. با تشویق تیم خود به امتحان چیزهای جدید، امنیت روانی ایجاد می کنید. این احساس کار گروهی و به اشتراک گذاشتن درس های آموخته شده از شکست ها را آسان تر می کند. با تشویق این ایده که تلاش برای انجام ایده‌های ناموفق شما را به سمت یافتن ایده‌های موفق سوق می‌دهد، نیاز کلیدی افرادی را که در یک محیط مشارکتی کار می‌کنند، برآورده می‌کنید.

 

چرا احساس امنیت مهم است؟

 

اگر به ایجاد این حس کمک کنید، مشارکت و کار گروهی خلاقانه تری را مشاهده خواهید کرد. با اجازه دادن به گروه برای مواجهه صادقانه با ایده هایی که کار نمی کنند، به تیم خود کمک می کنید تا سریعتر به سمت یک راه حل بهینه حرکت کند.

 

3. تشویق در جمع

تمجید و قدردانی به دادن انگیزه و مشارکت در کار گروهی کمک می کند. با یافتن چیزی برای تشویق اعضای تیم، داشتن ذهنیت مثبت را در گروه تشویق می کنید. شما همچنین به ایجاد این انتظار کمک می‌کنید که تیم متوجه کار مؤثر و تحسین آن می‌شود.

 

4. ایجاد وضوح و شفافیت

 

کار مشترک مستلزم جریان آزاد اطلاعات در میان افراد گروه است. با اطمینان از اینکه هیچ مانعی برای ارتباط وجود ندارد، می توانید شفافیت را در گروه تشویق کنید. هنگامی که شفافیت وجود داشته باشد، کل گروه کار گروهی و مشارکت هر یک از اعضا را می بینند. شفاف بودن اهداف، به حرکت همه اعضای گروه در جهت هدف مشترک کمک می کند. با اجازه دادن به جریان آزاد اطلاعات در مورد تمام جنبه های کار خود، شما:

 

  • تشویق به درک اولویت های یک پروژه می کنید
  • احساس مسئولیت فردی را تشویق می کنید
  • کمک به فهمیدن این می کنید که چه کاری باید انجام شود
  • احساس داشتن سود متقابل را ایجاد می کنید

 

5. از ابزار مناسب استفاده کنید

 

تصمیم گیری در مورد اینکه از کدام پلتفرم یا ابزار استفاده شود، می تواند تأثیر قابل توجهی بر فرهنگ کلی کار گروهی و مشارکت در محیط کار داشته باشد. وجود ابزارهای مناسب و مؤثر می‌تواند همکاری را از بسیاری جهات بهبود بخشد:

 

  • همکاری می تواند در بازه های زمانی قابل مدیریت اتفاق بیفتد و از بروز مشکلات جلوگیری شود
  • مشارکت افراد تیم به وضوح قابل تشخیص و قدردانی است
  • تیم‌های بزرگ یا دورکار می‌توانند به طور مؤثر در پروژه‌ها همکاری کنند

 

درباره اهمیت مشارکت و کار گروهی همچنین می توانید مقاله “چرا کار گروهی ابزار اصلی موفقیت است” را بخوانید.

 

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *