چگونه یک پیشنهاد شغلی برای استخدام را قبول کنیم؟

استخدام

به اشتراک گذاشتن مقاله

در این مقاله به شما توضیح می دهیم که قبل از پذیرش پیشنهاد شغلی برای استخدام چه کارهایی انجام دهید و نکاتی در مورد کارهایی که پس از قبول پیشنهاد باید انجام دهید را ارائه می دهیم.

 

نکات کلیدی قبول یک پیشنهاد شغلی استخدام

  • قبل از پذیرش پیشنهاد شغلی استخدام، آن را به دقت بررسی کنید و قبل از امضا در مورد همه شرایط مذاکره کنید.
  • هنگامی که پیشنهاد استخدام را می پذیرید، شرایط خود را بیان کنید و شرایط آن ها را بطور روشن بپرسید.
  • پس از پذیرفتن یک پیشنهاد شغلی استخدام، با کارفرمای جدید خود در مورد کارهای اداری و فرآیند حضور در روز اول هماهنگی کنید.

 

قبل از پذیرش پیشنهاد کاری استخدام

در طول فرآیند پیشنهاد استخدام، چند مرحله وجود دارد که باید منتظر آن باشید، از جمله اعلان پیشنهاد، پیشنهاد شفاهی یا اولیه و پیشنهاد نهایی. زمان انتظار بین آخرین مصاحبه استخدام و گفتگوهای پیشنهاد شغلی شما متفاوت است. اما اگر حداقل در طی 3 روز کاری به شما پاسخ نداده باشند، باید پیگیری کنید. مگر اینکه یک جدول زمانی برای مراحل بعدی به شما داده باشند.

اولین پیشنهاد شغلی برای استخدام احتمالاً به صورت یک تماس تلفنی یا ایمیل امی باشد. پس از اولین مکالمه، باید یک نامه رسمی حاوی پیشنهاد شغلی دریافت کنید. اگر پیشنهاد همان طور که هست خوب به نظر می رسد، وارد ارتباطات پذیرش شوید. اگر پیشنهادی داده نشد، از این زمان برای مذاکره استفاده کنید. بیایید نگاهی دقیق تر به هر یک از مراحل بیندازیم:

 

برای مذاکره آماده شوید

مذاکره در مورد شرایط پیشنهاد استخدام بخشی از فرآیند پذیرش شغل است. اگر کارفرما جزئیاتی در مورد حقوق و مزایا در بخش اولیه ارائه داده است، از آن زمان برای مذاکره استفاده کنید.

اگر جزئیات پیشنهاد استخدام را برای اولین بار در نامه رسمی پیشنهاد شغلی می بینید و می خواهید که یک یا چند مورد را تغییر دهید، با کارفرما تماس بگیرید تا زمانی را برای صحبت تعیین کنید.

 

پذیرش پیشنهاد شغلی

هنگام پذیرش پیشنهاد استخدام این مراحل را دنبال کنید:

1. به موقع پاسخگو باشید

بعد از اینکه پیشنهاد رسمی استخدام را دریافت کردید، زمان آن است که به موقع پاسخ دهید. حتماً هنگام دریافت پیشنهاد، پیامی ارسال کنید که در آن مراحلی که در حال انجام آن هستید و زمانی که می‌توانند منتظر پاسخ شما باشند، بفرستید. قدردانی خود را ابراز کنید و برای زمانی که به پاسخ شما نیاز دارند، یک بازه زمانی بخواهید.

 

2. پیشنهاد شغلی را به طور رسمی بپذیرید

پس از اینکه شرایط پیشنهاد را به دقت بررسی کردید و آماده شدید، شروع به تهیه پیش نویس پاسخ خود کنید. اگر نمی دانید با چه لحنی پاسخ دهید، به ارتباطات کارفرما نگاه کنید و همان لحن را دنبال کنید. در ایمیل پذیرش:

  • موضوع را درست انتخاب کنید مانند: پذیرش پیشنهاد شغلی
  • تشکر کنید
  • به طور رسمی پیشنهاد شغلی را بپذیرید
  • جزئیات پیشنهاد نهایی را مجدداً بیان کنید
  • تاریخ شروع خود را مشخص کنید
  • با تشکر ایمیل را به پایان برسانید

 

3. ایمیل خود را بازخوانی کنید

 

حتما ایمیل پذیرش استخدام را چندین بار بررسی کنید تا هر گونه خطایی را برطرف کنید. برای این کار می توانید از یک دوست یا متخصص کمک بگیرید.

 

نکات پس از پذیرش پیشنهاد شغلی

 

استعفا

 

پس از نهایی کردن پذیرش استخدام، مراحل بعدی شامل استعفا از کار سابق و آماده شدن برای اولین روز کاری جدید است. قبل از استعفا، مطمئن شوید که همه موارد زیر را انجام داده اید:

  • نامه پیشنهاد شغلی کتبی با تاریخ شروع تایید شده را به طور رسمی بپذیرید.
  • قرارداد استخدام را امضا کنید.
  • کارفرمای جدید شما باید مشتاق کمک به شما باشد، بنابراین در تماس گرفتن و پرسیدن سوالات خود تعلل نکنید.

 

نحوه نوشتن نامه استعفا قبل از استخدام در شغل جدید یسیار مهم است. در مقاله مواردی که باید در استعفانامه به دلایل شخصی بنویسیم توضیح داده ایم که چگونه این کار را به درستی انجام دهید.

پس از اینکه استعفا دادید و در شغل جدید استخدام شدید، اکنون زمان آن رسیده که برای اولین روز کاری جدید خود آماده شوید. اگرچه احتمالاً از کارفرمای جدید خود در مورد چگونگی آماده شدن برای اولین روز خود اطلاعاتی دریافت خواهید کرد، در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام شروع کار جدید باید در نظر بگیرید:

  • مدارک ورود به کار جدید که باید قبل از تاریخ شروع تکمیل کنید
  • جزئیات وظایف کاری
  • مواردی که باید برای آن ها آماده باشید

 

سوالات متداول درباره پذیرش پیشنهاد استخدام

آیا باید فوراً پیشنهاد کاری را بپذیرید؟

بهتر است به موقع به پیشنهادات شغلی و استخدام پاسخ دهید. این همیشه به این معنی نیست که شما باید فوراً پیشنهاد شغلی خود را بپذیرید. در بیشتر موارد، صبر کردن یک یا دو روز برای پاسخ مناسب است.

 

در یک پیشنهاد شغلی به دنبال چه چیزی باشم؟

قبل از پذیرش هر پیشنهاد کاری و استخدام، مهم است که شرایط قرارداد را از نزدیک مرور کنید. در برخی موارد، ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که با انتظارات شما مطابقت نداشته باشد. در اینجا جزئیاتی وجود دارد که باید قبل از پذیرش یک موقعیت جدید در نظر بگیرید:

  • اطمینان حاصل کنید که حقوق همان مقداری است که با استخدام کننده صحبت کرده اید.
  • اطمینان حاصل کنید که در مورد وظایف شغلی، پاداش و مزایای شما شفافیت وجود دارد.
  • اگر فشاری بر شما وارد می شود که فوراً کار را بپذیرید، به دنبال دلیل آن باشید.
  • اطمینان حاصل کنید که مسیر روشنی برای پیشرفت حرفه ای در شغل جدید وجود دارد.
  • به گردش مالی شرکت توجه گنید.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *