مدیریت منابع انسانی چیست؟

مدیریت منابع انسانی

به اشتراک گذاشتن مقاله

اگر شما قصد دارید که در آینده در زمینه hrm فعالیت کنید و یک متخصص نیروی انسانی شوید، باید در نظر داشته باشید که این حرفه ای است که ممکن است با مسائل زیادی در ارتباط باشد، مسائلی که ممکن است روزانه تغییر پیدا کنند. در این نوشتار به برخی از نکات کلیدی که یک متخصص منابع انسانی باید بداند، اشاره خواهیم کرد. افزایش رو به رشد جمعیت جهان با نرخ رشد پیش بینی شده 9 درصد تا سال 2024، باعث شده تا در حوزه مدیریت و بازرگانی نیاز به مدیر منابع انسانی بیش از پیش اهمیت پیدا کند.

hrm مخفف چیست

hrm مخفف human resources management است.

hrm چیست

 

hrm چیست

 یک اصطلاح وسیع که طیف وسیعی از توابع مربوط به استخدام، آموزش و مدیریت کارکنان را پوشش می دهد. علاوه بر این ها متخصصان منابع انسانی باید بر مسائلی مانند حقوق و مزایای کارمندان نیز تمرکز داشته باشند و متوجه قوانین فدرالی که ممکن است شرکت با نقص آن ها به دردسر بیافتد نیز باشند. پس مدیریت منابع انسانی نه تنها باعث بهبود وضعیت فضای کاری برای کارمندان می شود بلکه بهره وری و سوددهی شرکت ها را نیز افزایش می دهد.

hr manager چیست

hr manager در واقع همان مدیر منابع انسانی است. وجود مدیر منابع انسانی بیشتر در سازمان‌های بزرگ‌تر معنا پیدا می‌کند، در سازمان‌های کوچک‌تر اصولاً استخدام یک تا دو کارشناس منابع انسانی کفایت می‌کند.

وظایف مدیریت منابع انسانی hrm

از آنجایی که مدیریت منابع انسانی یک حوزه وسیع است، وظایف روزمره متخصصان منابع انسانی بسته به نقش آنها می تواند تا حد زیادی متفاوت باشد. برای مثال متخصصان استخدام نیزو، تمرکز خود را بر انجام صحیح مصاحبه و کشف استعداد های جدید برای همکاری می گذارند این در حالی که متخصصان عمومی نیروی انسانی، وظیفه مدیریت حقوق و مزایا و حق بیمه کارمندان را بر عهده دارند.

با همه گستردگی و تفاوت ها در انجام این کار ها در مجموع هدف اصلی مدیران منابع انسانی یک چیز است: بهبود وضعیت کاری برای شرکت و کارمندان و ارتقا روابط کارمند و کارفرما.

چالش های مدیریت منابع انسانی

 

hrm چیست

مدیریت منابع انسانی hrm به دلیل تغییرات سریع شرایط روزانه در بازار و گستردگی خدمات و کالا ها، چالش های سختی دارد. این چالش ها شامل جلسات و برنامه های زمانی پیش بینی نشده، نوسانات بازار و مشکلات بین کارگزار و کارفرما می باشد. برای غلبه بر این چالش ها نیاز است که یک مدیر منابع انسانی به جای دخیل کردن احساسات خود در رابطه با کارمندان منافع و اهداف بلند مدت شرکت را در نظر بگیرد.

مزایای استفاده از مدیر منابع انسانی

با این که مدیریت منابع انسانی چالش های پیش روی خود را دارد، اما انجام این کار مزایای خاص خود را نیز دارد. که این مزایا شامل کار کردن با مدیران برای ساخت آینده شرکت، تشکیل تیم های کاری قوی و طرح ریزی برنامه هایی برای اطمینان خاطر از رضایت کارمندان در زمینه کاری خودشان می باشد.

حقوق مدیر منابع انسانی

دستمزد یک مدیر منابع انسانی به زمینه کاری و شرایط کاری وابسته است. در مجموع مدیریت منابع انسانی یکی از زمینه های کاری خوب میباشد که نیاز کاری شدیدی نیز در این زمینه وجود دارد. بهترین راه برای پیدا کردن کار در این زمینه و یا کسب تجربه، گذراندن دوره های کارآموزی در این زمینه میباشد. به این وسیله علاوه بر کسب تجریه میتوانید برای خود رزومه کاری نیز تهیه کنید.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *