استخدام در عصر دیجیتال: 5 روش جدید

ویدیو کنفرانس در استخدام

به اشتراک گذاشتن مقاله

مهم است که مدیران استخدام روی استراتژی های نوآورانه استخدام سرمایه گذاری کنند. با این کار، شرکت شما در رقابت با سایر مشاغلی که از فناوری پیشرفته برای جذب و حفظ استعدادهای برتر استفاده می کنند، عقب نمی ماند. در این مقاله روندهای جدید استخدام را بررسی خواهیم کرد که می تواند روند استخدام شما را بهبود بخشد و همچنین روش های سنتی استخدام را که هنوز ارزشمند هستند، نام می بریم.

 

استخدام در آینده

 

5 استراتژی جدید استخدام که هنگام جستجوی کارمندان جدید ممکن است با آن روبرو شوید:

 

 

1. آگهی های استخدام هدفمند

 

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که در حین گشتن در رسانه های اجتماعی، محصولی را در یک پلتفرم دیده اید، تبلیغ آن را در پلتفرم دیگری هم مشاهده کرده باشید؟ اگر چنین است، شما هدف قرار گرفته اید. هدف‌گذاری به تلاش‌های بازاریابی کمک می‌کند تا به جای مصرف‌کنندگان تصادفی، به مشتریان مرتبط‌ تر برسد. تبلیغات هدفمند استخدام نیز همین هدف را دنبال می کنند. جویندگان کار در یک صنعت خاص می خواهند فرصت های شغلی مرتبط را ببینند. شما می توانید با استفاده از کلمات کلیدی، شرح شغل و جزئیات مناسب، احتمال مشاهده آگهی توسط نامزدهای مناسب را افزایش دهید.

 

2. هوش مصنوعی (AI)

 

با توجه به اینکه هوش مصنوعی در بسیاری از عرصه‌ها تجارت را متحول کرده است، شرکت‌ها باید سرمایه‌گذاری در فناوری‌های هوش مصنوعی را در نظر بگیرند که فرآیند استخدام را ساده‌تر می‌کند. هوش مصنوعی می تواند زمان صرف شده برای کارهای زیر را حذف کند:

 

  • بررسی رزومه ها
  • ارسال آگهی های استخدامی
  • مرتب سازی از طریق برنامه ها
  • رسیدگی به فرآیندهای پیدا کردن متقاضی
  • ایجاد فرصت های شغلی بیشتر در دسترس عموم

 

 

هوش مصنوعی برای استخدام بسیار ارزشمند است. مدیران استخدام می‌توانند تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند، زیرا ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند هزاران نامزد را فوری ارزیابی کنند و مناسب‌ترین فرد را برای یک نقش خاص و شرکت انتخاب کنند. با این حال، برخی از هشدارها وجود دارد. همانطور که هوش مصنوعی می تواند رفتارهای انسانی را اتخاذ کند، می تواند تعصبات انسانی را نیز، چه ناخودآگاه یا نه، اتخاذ کند. استفاده از هوش مصنوعی برای استخدام گاهی منجر به سوگیری می شود که از تنوع در استخدام جلوگیری می کند. مثلاً، اگر استخدام‌کنندگان به تنهایی از الگوریتم‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کردند، بسیاری از افراد موفق مانند استیو جابز و آنا وینتور به دلیل نداشتن مدرک تحصیلی نادیده گرفته می شدند.

 

3. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

 

استخدام

 

بهبود سئوی شما باعث افزایش دیده شدن تبلیغات استخدام شما می شود. راه های ساده زیادی برای انجام این کار وجود دارد، اما مهم ترین آن ها اطمینان از بهینه سازی وب سایت شما برای موبایل و استفاده از سئو است. وب سایت خود را برای موبایل بهینه کنید. بسیاری از جویندگان کار ترجیح می دهند از دستگاه های تلفن همراه خود درخواست دهند.

 

از رسانه های اجتماعی برای سئو استفاده کنید. برای افزایش دیده شدن تبلیغات خود، روی ابزارهای بهبود سئو که پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی ارائه می دهند، سرمایه گذاری کنید. با تعامل با مصرف کنندگان و به اشتراک گذاری محتوایی که نشان می دهد شما چه کسی هستید و به چه چیزی اعتقاد دارید، روی ایجاد برند و حضور دیجیتالی تمرکز کنید.

 

4. بررسی کاراکتر آنلاین برند

 

برخی از استخدام‌کنندگان ممکن است از نامزدهای شغلی بخواهند که در نظرسنجی‌های شخصیتی آنلاین به عنوان بخشی از برنامه استخدام خود برای محدود کردن تعداد مصاحبه‌شوندگان شرکت کنند. هدف حذف نامزدهایی است که با فرهنگ شرکت تناسب ندارند.

 

نظرسنجی‌های آنلاین خود را ساختار دهید تا ویژگی‌های کلیدی هر نامزد شغلی را مشخص کنید. از داوطلب بپرسید که چگونه این ویژگی ها ممکن است به نحوه عملکرد آن ها در محیط های کاری مربوط باشد. به علاوه، از آنجایی که داده‌های نظرسنجی عینی هستند، نظرسنجی‌های شخصیتی می‌توانند سوگیری ناخودآگاه را در فرآیند استخدام کاهش دهند.

 

5. ویدئو کنفرانس

 

بسیاری از شرکت‌ها مصاحبه‌های شغلی دور اول را از طریق تلفن و نوبت‌های بعدی حضوری انجام می‌دهند. با این حال امروزه، مصاحبه های بعدی از طریق ویدئو کنفرانس انجام می شود. مدیران استخدام دیگر نیازی به یافتن زمانی برای مصاحبه ندارند. این به ویژه برای نامزدهایی که در حال حاضر نزدیک به محل کار زندگی نمی کنند مفید است.

 

 

روش های سنتی استخدام که هنوز ارزش استفاده را دارند

 

رویکردهای سنتی استخدام زیر هنوز ارزش استفاده را دارند:

 

بسیاری از افراد از وب سایت های استخدام آنلاین مانند سایت های ایران تلنت، جابینجا و دیوار استفاده می کنند. پس به پست کردن موقعیت های شغلی و استخدامی خود در این پلتفرم‌ها ادامه دهید.

 

ارتقای داخلی افرادی که در حال حاضر در سازمان شما هستند ممکن است به اندازه افراد خارج از سازمان واجد شرایط لازم برای هر فرصت فعلی باشند. بهترین کارمندان خود را مشخص کنید، مشخص کنید که کدام یک ممکن است آماده ارتقاء در کسب و کار شما باشند و از آن ها بپرسید که آیا علاقه مند هستند یا خیر. اگر چنین است، طبق معمول مصاحبه انجام دهید و بهترین نامزد را انتخاب کنید. از این طریق شما در زمان و هزینه قابل توجهی در فرآیند استخدام صرفه جویی خواهید کرد.

 

استخدام و تغییرات تکنولوژی

 

فناوری مدرن قطعاً روند استخدام را بهبود می بخشد، اما بسیاری از روش های سنتی به همان اندازه مثمر ثمر هستند. ترکیب برخی از موارد قدیمی با برخی از موارد جدید ممکن است بهترین گزینه برای یافتن نامزدهای شغلی با کیفیت بالا باشد. اگر با یکی از روش‌هایی که از این فهرست امتحان می‌کنید کاملاً به نتیجه نرسید، می‌توانید سایر روش‌ها را امتحان کنید.

 

همچنین دراین باره می توانید مقاله چگونه در فرآیند استخدام بهبود ایجاد کنیم؟” را مطالعه کنید.

 

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *