روش برخورد با همکاران زن چگونه باید باشد؟

به اشتراک گذاشتن مقاله

یکی از احمقانه ترین چیزهایی که یک مرد درست بعد از چالش #me too (هشتگ منم همینطور) در هند گفت این بود که بهتر است از صحبت با همکاران خانم خودداری کنیم! دیگر حرف گمراهانه این بود که مردان نباید با زنان شوخی کنند. با این وجود، مرد دیگری از این که این امر بر استخدام خانم ها تأثیر خواهد گذاشت، احساس شرمندگی کرد. در واقع روش برخورد با همکاران زن این نیست که با آنها هیچ ارتباطی نگیرید.

مردها گیج شده اند و به دنبال راهنمایی هستند. پاسخ مطمئناً بلاک کردن یا دور زدن خانم ها نیست؛ این یک فرهنگ فراگیر می باشد که هنگامیکه زنان بیشتری در رأس محیط کاری قرار داشته باشند، مردان دست از کار می کشند، گویی که همکاران خانم آنجا هستند که موجبات سرگرمی یا خوش گذرانی آنها را فراهم کنند.

دراینجا برخی از بایدها و نبایدها در روش برخورد با همکاران زن را بازگو کرده‌ایم:

عادی رفتار کنید!

طرز برخورد در محل کار

از مهم‌ترین اصول روش برخورد با همکاران زن این است که عادی باشید. دواقع همان رفتاری را که با همکار آقا دارید، داشته باشید، به جز دست دادن و شوخی کردن!

از کلمات محبت آمیز استفاده نکنید!

این کلمات را برای همسر یا نامزد خود نگه دارید. همکاران خانم، عزیزم، عسلم، یا شیرینم نیستند، همانطور که همکاران آقا هم نیستند.

جوک های زشت و یا عکس های نکته دار را برای آنها ارسال نکنید.

خانم ها، جوک های زشت را توهین آمیز می دانند. ارسال یک عکس نکته دار به طور کلی جنبه منفی دارد. این نشان می دهد که شما شخصی منحرف هستید و باعث می شود که او در حضور شما احساس ناراحتی کند.

اشکالی ندارد که از یک خانم تمجید کنید!

تمجید از همکار زن

تجمید از یک خانم در صورتی که رسمی بیان شود، هیچ اشکالی ندارد. خانم ها از تعریف و تمجید، قدردانی می کنند، اما زمانی که این تمجید ها به امید گرفتن چیزی در ازای آن باشد، غریزه قوی آنها متوجه آن خواهد شد.

از تنها ماندن با همکار خانم امتناع نکنید!

اگر از قرار ملاقات تنهایی با یک خانم اجتناب کنید یا او را از قرارها یا شام ها پس از ساعت اداری حذف کنید، این کار می تواند نمونه هایی از تبعیض در محیط کار در محیط کار باشد. این رفتار باعث می شود که او شانس شبکه سازی و پیشرفت را از دست بدهد.

با او رو در رو صحبت کنید!

یک خانم متوجه می شود که چه زمانی زیر نظر است و این کار باعث می شود که او احساس راحتی نکند. این غرایز درنده را کنار بگذارید و احترام خود را به او نشان دهید. سعی نکنید کار او را به عهده بگیرید!

هیچ وقت به یک همکار خانم پیشنهاد ندهید که کار او را انجام دهید، این یا به این معناست که شما بهتر از او هستید یا می خواهید فشار کار او را کمتر کنید. توانایی او اگر از شما بیشتر نباشد، کمتر هم نیست.

پیشگیری از کرونا در محل کار
با وجود وضعیت همه گیری ویروس کرونا که کل دنیا را تحت تأثیر قرار داده است، همه ما در معرض ابتلا به این بیماری هستیم و تمام سطوح منبع احتمالی آلودگی باشند. بنابراین مهم است که پیشگیری لازم را انجام دهیم.

چگونه در محیط کار کرونا نگیریم

 با او توهین آمیز صحبت نکنید!

در رابطه با روش برخورد با همکاران زن باید بگوییم، صحبت کردن مانند زمانی که در باشگاه پسران هستید، “جالب” تلقی نمی شود. بسیار واضح است که این تلاشی از سوی مرد برای در حاشیه نگهداشتن آن خانم می باشد. صحبت های تحقیرآمیز در مورد خانم ها را کنار بگذارید. این کار باعث می شود که شما به فردی “زن ستیز” معروف شوید.

او را لمس نکنید!

آزار جنسی در محل کار

بیشتر خانم ها، در صورتی که در قسمت کمر، شانه یا هرجایی از بدنشان توسط همکارانشان لمس شوند، آزرده خاطر می شوند، پس هرگز دست خود را روی شانه ی او نگذارید.

به یک خانم فضای کافی اختصاص دهید!

خانم ها، زمانی که فردی وارد حریم شخصی آنها شود احساس ناراحتی می کنند. در آسانسور، به هنگام راه رفتن در راهرو یا هنگام نشستن نزدیک یک خانم بر روی یک نیمکت، فاصله کافی را حفظ کنید. حفظ فاصله اجتماعی، از اصول مهم رفتار در محیط کار است.

به همکاران خانم برچسب نزنید!

به یک خانم، برچسب “خشن” یا “کسی که کار کردن با او دشوار است” نزنید. بس کنید، آیا تا به حال مردی را این چنین خطاب کرده اید؟ این روشی مستند است که مردان به صورت افراط گرایانه از آن برای پایین آوردن درجه همکاران خانم استفاده می کنند.

مشکلی ندارد که از او بخواهید که برای صرف قهوه، نوشیدنی یا غذا بیرون بروید. اما اگر او نه بگوید، درست نیست که پافشاری کنید و آن را به یک مسئله خودخواهانه یا تبعیض آمیز در مقابل او در محیط کار تعبیر کنید.

در محل کار از حق خانم ها دفاع کنید و از آنها حمایت کنید!

اگر ببینید که یک خانم توسط یک همکار مرد آزرده شده، او را صدا کنید و به او اطمینان دهید که او محفاظت می شود.

جهت جمع بندی در مورد روش برخورد صحیح با همکاران زن ، به غرایز درست خود اجازه دهید که شما را هدایت کنند. با یک همکار خانم درست مانند یک خانم در خانواده خود رفتار کنید. برای او به همان اندازه توجه و احترام قائل شوید. در زمان کار، با او درست مانند یک همکار مرد رفتار کنید. چه او را دوست داشته باشید یا از او متنفر باشید – با او متفاوت از دیگران رفتار نکنید!

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *