اهمیت احساس امنیت شغلی کارمندان برای موفقیت یک سازمان

به اشتراک گذاشتن مقاله

اغلب افراد به هنگام جست و جوی شغل به دنبال شغلی هستند که در آن احساس امنیت شغلی کنند. امنیت شغلی نه تنها برای افراد فاکتور مهمی در انتخاب شغل است، بلکه وجود احساس امنیت شغلی در کارکنان باعث افزایش بهروری سازمان نیز خواهد شد.

امنیت شغلی چیست

داشتن احساس امنیت شغلی تضمینی است که به موجب آن، شغل شما حفظ می شود و خطر از دست دادن آن بسیار کم است. نیازی نیست که شما در مورد خطرات احتمالی از دست دادن شغل خود، نگران باشید، چرا که آینده ی شغلی شما تضمین می شود.

وقتی که به دنبال شغلی هستید، باید فاکتور مهم امنیت شغلی را مد نظر قرار دهید. این چیزی است که شما با تحقیق در مورد شرکت خاصی که می خواهید برای آن کار کنید، متوجه خواهید شد.

به وب سایت آن شرکت یا پلتفورم های مختلف دیگر که هر اطلاعات مربوط به چنین شرکت هایی را فهرست بندی کرده است، مراجعه کنید. همچنین می توانید از کارمندان فعلی شرکت بخواهید که اطلاعاتی را درمورد امنیت شغلی آن شرکت خاص به شما ارائه دهند.

مزایای امنیت شغلی چیست

عدم امنیت شغلی، شانس از دست دادن شغل را افزایش می دهد. پیش از امضای قراردادشغلی بسیار مهم است که قرارداد شغلی خود را به دقت مطالعه کنید. به دنبال وکیلی باشید که به شما در درک برخی از بندهای قرارداد شغلی کمک کند.

شما می‌توانید از برخی مزایای مربوط به احساس امنیت شغلی حتی تا سالها پس از بازنشستگی، بهره مند شوید. امنیت شغلی که یکی از اصول رفتار سازمانی است، می تواند برای کارمندان و سازمان بسیار مفید باشد. در اینجا به دلیل ضرورت امنیت شغلی اشاره شده است.

– افزایش بهره وری

افزایش بهره وری کارکنان

کارکنان، در صورتی که بدانند شغل آنها ایمن است، کار خود را طبق چیزی که از آنها خواسته شده است، انجام می دهند که نهایتاً این امر باعث بهبود عملکرد کارکنان خواهد شد. بسیاری از آنها تلاش زیادی جهت دستیابی به اهداف حرفه خود انجام می دهند، چرا که می دانند زمان آنها محدود نیست.

داشتن احساس امنیت شغلی می تواند موجب ایجاد انگیزه در کارکنان شود، و این چیزی است که به افزایش بهره وری در کار کمک می کند. سازمان‌هایی که می خواهند موفق باشند، باید امنیت شغلی کارکنان خود را تضمین کنند.

– بالا بردن اعتبار شرکت

اعتبار یک سازمان خاص در گرو اطمینان کارکنان آن از امنیت شغلی خود می باشد. بسیاری از مردم، سازمان شما را سازمانی می دانند که بیشترین ارزش را برای کارمندان خود قایل می شود. تعداد افرادی که علاقه دارند با شرکتی کار کنند که امنیت شغلی کارکنان خود را تضمین می کند، بسیار زیاد است. چنین اعتبار بالایی برای هر تجارتی مفید است، چرا که به جذب مشتریان بیشتر کمک می کند.

– احساس امنیت شغلی و بهبود مهارت‌ها

ایجاد فضای رشد برای کارمند

احساس امنیت شغلی به افزایش مهارت ها در بین کارکنان مختلف کمک می کند. آنها به دلیل تضمین ماندگاری طولانی مدت در شرکت خاصی، همیشه برای بهتر شدن تلاش می کنند.

کسانی که به دنبال درخواست ارتقا شغلی هستند، چیزهای جدیدی یاد می گیرند که می تواند به سوق دادن آن‌ها به سطح بالاتر کمک کند. این برای عملکرد آن سازمان خاص حیاتی است.

چگونگی ایجاد امنیت شغلی در محل کار

برای ایجاد احساس امنیت شغلی بین کارمندان گام‌های زیر را در نظر بگیرید:

۱. تعیین مزایا و قدردانی

مزایایی را برای کارمند خود فراهم کنید که شامل حقوق مناسب برای جایگاه شغلی وی و نیز بهترین و مناسبترین مزایای درمانی می باشد. پس از بررسی های لازم، افزایش حقوق بر اساس شایستگی را پیشنهاد دهید. این کار نه تنها باعث احساس امنیت شغلی در کارکنان خواهد شد، بلکه در نگهداشت کارکنان نیز موثر است.

۲. ایجاد محیط کاری شاد

محیط کاری جذاب

یک محیط کاری شاد ایجاد کنید. به هر روشی که می توانید به کارکنان خود هدیه دهید. تولد کارکنان یا سالگرد ملحق شدن آنها به شرکت را جشن بگیرید. برای تقویت حفظ روحیه کلی کارمندان، دورهمی برگزار کنید.

۳. برقراری ارتباط موثر با کارکنان

برقراری ارتباط موثر بین مدیر و کارمند بسیار مهم است. سخنان خود را با مثال شروع کنید و لحن صدای خود را تنظیم کنید. در صورتی که یک فضای کاری امن ایجاد کنید، کارکنان شما این حس را دریافت می کنند و در راستای آن عمل می کنند. مشغول به کار باشید و با کمک به کارکنان خود، آنها را مشغول به کار نگه دارید.

۴. افزایش استاندارهای کیفی کار

استانداردهای کیفی را برای کارمندان خود بالا ببرید. از آنها بخواهید تا یک پروژه خاص را رهبری کنند. با نشان دادن اینکه شما به مهارت های آنها ایمان دارید، کارمند متوجه این اعتماد می شود.

نحوه برخورد با زیردستان بسیار مهم است. به کارمند خود آزادی بدهید تا پروژه را بدون این که احساس کند زیر ذره بین است، پیش ببرد. اگر شما بخواهید پروژه را مورد بازبینی قرار دهید، برای آن برنامه ریزی کنید و به او نشان دهید که در صورت نیاز به کمک ، شما در دسترس هستید.

۵. صداقت در محیط کار

یکی از اصول حرفه ای در زمینه رفتار در محیط کار صداقت و شفافیت است. با کارمند خود رابطه صادقانه ای داشته باشید. راههای ارتباطی را باز نگه دارید و به کارمند خود این اطمینان را بدهید، در صورتی که هرگونه دغدغه ای در مورد جایگاه شغلی خود داشته باشید، شما پذیرای سؤالات او خواهید بود.

۶. شناخت علایق کارکنان

گوش دادن فعال

کارمند خود را بشناسید. از علایق و سرگرمی های دلخواه او اطلاع داشته باشید. اگر او از دویدن لذت می برد، در مورد مسابقات آینده اطلاعات به روز داشته باشید.

علاقه نشان دادن به زندگی خارج از محیط اداری کارمند خود، به ایجاد اعتماد به نفس او کمک می کند و تعهد شما را به اینکه می خواهید کارمندتان بخشی از تیم شما باقی بماند، نشان می دهد.

۷. جدول زمانی از اهداف

یک جدول زمانی از اهداف آینده شرکت خود و کارمندانتان در شرکت ارائه دهید. پروژه ها و اهداف منسجمی را فراهم کنید که به او چشم انداز روشنی از سلامت شرکت و نیاز شما به او در آینده ای قابل پیش بینی ارائه دهد. این کار باعث افزایش احساس امنیت شغلی خواهد شد.

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عید نوروز 1403

ساعت کاری شرکت دینگ در تمامی روزهای غیر تعطیل در بازه 27 اسفند الی 13 فروردین

از ساعت 9 الی 13:30 می باشد.

 از لینک زیر دستگاه خود را با 300،000 تومان تخفیف تهیه کنید. 

کد تخفیف: ding1403