روش های فوق العاده برای تشکر از کارمندان خود

به اشتراک گذاشتن مقاله

کارمندان خوب، وقتی که بدانند مشارکت آنها در کار با ارزش است، در کار خود پیشرفت می کنند. در صورتی که کارمندان بدانند تلاش آنها برای شما، شرکت و یا حتی همکارانش اهمیت دارد، به مشارکت در کار علاقه بیشتری نشان می دهند. در ادامه راهکارهای فوق العاده برای تشکر از کارمندان را بررسی خواهیم کرد.

– اختصاص دادن یک جای پارک مناسب

توجه داشته باشید که بهترین نقطه پارکینگ را به کارکنانی ارائه دهید که بهترین عملکرد شغلی را داشته اند. اگر بیشتر کارکنان شما، از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند، به آنها یک کارت بلیط به مدت یک ماه هدیه کنید.

– دیوار شهرت

روشی دیگر برای تشکر کردن از کارکنان خود، شناساندن کار آنها و معرفی به بقیه کارمندان می باشد. شما می توانید دیوار شهرت برای هر کارمند شناخته شده بسازید. حتما زیر تصویر آنها کارهایی را که به خاطر آنها معرفی شده اند، بنویسید.

– اغلب اوقات آنها را ستایش کنید

 

تمجید از همکار زن

 

دیگر روش برای تشکر کردن از کارکنان خود قدردانی و ستایش سریع از آنها می باشد! شما باید به محض این که کارمند شما کار درستی انجام می دهد، آن را شناسایی کنید. در غیر این صورت، افراد فراموش می کنند و فکر می کنند که هیچ کسی به آنها توجه نمی کند.

– هدیه سلامتی

مراقبت از سلامتی کارمندان می تواند راه بسیار خوبی برای تشکر از آنها باشد. نیازی نیست که برای آنها عضویت باشگاه ماهیانه فراهم کنید، اما می توانید به آنها کارت تخفیف باشگاه یوگا را هدیه دهید. کارمندان سالم، کارمندانی با بازدهی بالا می باشند.
برای آنها سرگرمی فراهم کنید.

پس از یک نهار کاری، یک تفریح سرگرم کننده برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی برای صخره نوردی، هاکی، یا حتی پینت بال می تواند به کارمندان شما نشان دهد که شما متوجه تلاش آنها هستید. سعی در فراهم نمودن برنامه هایی داشته باشید که با فرهنگ شرکت شما همخوانی دارند.

نکته
هدیه سلامتی، نه تنها راهی برای تشکر از کارمندان شما می باشد، بلکه می تواند کارمندان را به مشارکت و عضوی از یک تیم بزرگ بودن تشویق کند.

– کار خوب را بشناسید

نظام تشویق در سازمان

وقتی که کارمندی مسئولیت خود را به خوبی انجام داد، از او قدرشناسی کنید. وقتی فردی پروژه ای را به راحتی هرچه تمام تر پیش می برد، در یک جلسه یا در ایمیل گروهی “تمام کارمندان” به تمام تیم بگویید. حتی اگر کارمند نمونه شما، درخواست ارتقا شغلی داشت، این کار را حتماً انجام دهید.

– یادداشت های برچسبی

چه چیزی قشنگتر از گذاشتن یک یادداشت بر روی میز یا مانیتور کامپیوتر کارمندان، برای تشکر از آنها می تواند باشد. یک یادداشت برچسبی را روی مانیتور آنها بچسبانید و از آنها تشکر کنید و دلیل آن را بنویسید. این کار روشی ساده اما مؤثر برای قدردانی کردن است.

– نهار آزاد

راهی برای واردشدن به قلب کارمندان خود، می تواند از طریق شکم آنها باشد. هر از گاهی هزینه نهار آنها را در شرکت پرداخت کنید و به عنوان یک تیم از آنها تشکر کنید. حتی می توانید به عنوان میان وعده صبح یا عصر به آنها بسته دونات یا کاپ کیک هدیه دهید.
یک وعده غذایی یا میان وعده، روشی عالی برای نشان دادن قدردانی خود به کارمندانی باشد که برای شما سخت کار می کنند.

دراینجا برخی از بایدها و نبایدها در روش برخورد با همکاران زن را بازگو کرده‌ایم:


نحوه برخورد با همکار زن

– راحتی در محل کار

دیگر روش عالی برای تشکر از کارمندان شما ارتقای فضای کاری آنها است. آیا کارمندان شما صندلی های استاندارد و نور مناسب برای کار کردن دارند؟ در غیر این صورت، شرایط کاری آنها را برای حفظ راحتی و کارآمدی کارها، ارتقا و بهبود بخشید.

– هدیه های اتفاقی

چه کسی هدیه را دوست ندارد؟ کارمندان را با دادن هدیه ها و یادگاری های کوچک غافلگیر کنید. شما می توانند هدیه هایی مانند بلیط سینما، شکلات یا کارت هدیه را همراه با یادداشتی با عنوان “ممنون برای سخت کوشی شما، من متوجه شدم.” روی میز آنها بگذارید.

– مواد غذایی در اختیار کارمندان بگذارید

آشپزخانه را پر از لوازم چای یا قهوه کنید. اکثر محیط های کاری برای کارمندان خود قهوه، خامه و شکر فراهم می کنند، اما شما یک گام فراتر بروید. یخچال را پر از انواع آبمیوه، نوشابه، آجیل و کلوچه کنید.

– کارمند ماه

شما می توانید کارمند ماه را انتخاب کنید و در طول جلسه تیم یا از طریق ایمیل او را به بقیه تیم معرفی کنید. فراموش نکنید که به دلیل انتخاب شدن آنها و دستاوردهایشان حتماً اشاره کنید. این کار می تواند یک روش عالی برای نشان دادن شناخت شما از کارمندان باشد تا کارمندان جایزه را جدی بگیرند و می توانید به آنها مزایایی مانند ساعات استراحت یا ساعت نهار طولانی تری ارائه دهید.

– آنها را در جلسات معرفی کنید

جلسه کاری

 

شما می توانید با معرفی کردن کارمندان خود در جلسات کاری از آنها تشکر کنید. هنگامی که کارمندی، ایده خوبی دارد، عملکرد بالایی دارد، یک پیروزی بزرگ را تضمین می کند و یا کار ارزشمندی انجام می دهد، بهترین زمان برای معرفی آنها نزد همکارانشان می باشد.

– تمرین و کنفرانس‌ها

شما می توانید برای کارمندانی با عملکرد بالا، فرصت های تمرین فراهم کنید یا آنها را به کنفرانس های سالانه بفرستید، هم آنها لذت می برند، و هم تجارت شما از مزایای آن بهره مند خواهد شد. اعزام کارمندان به کنفرانس ها، مزایای مالیاتی زیادی برای شرکت به همراه دارد، علاوه بر اینکه بهره‌وری کارمندان را افزایش می‌دهد.

– به همه ایمیل بفرستید

هرکسی، علاقمند به حجم عظیم ایمیلهای تبلیغاتی نیست، چه رسد به اینکه آنها را به طور مداوم دریافت کند. اما در این موقعیت، ایمیل می تواند مشوق افراد باشد. شما می توانید به تمام شرکت یک ایمیل بفرستید، و در آن توضیح دهید که چقدر تحت تأثیر پیشرفت های کارمند خود قرار گرفته اید. گرچه، این کار را تبدیل به یک عادت روزمره نکنید.

– از موفقیت‌های فردی قدردانی کنید

 

قدردانی از کارمندان

 

از کارمندان خود برای آنچه که به عنوان دستاورد شخصی و نه برای شخص شما انجام داده اند قدردانی کنید. اگر کارمند شما به یک نقطه عطف در زندگی شخصی خود خارج از اداره رسیده، این موفقیت را با آنها در محل کار جشن بگیرید.

وقتی که کارمندان شما به موفقیت دست می یابند، مانند برنده شدن در دوی ماراتون، خرید خانه جدید یا فارغ التحصیلی از یک کلاس، شما می توانید اتاقک آنها را با بالون و کارت تزئین کنید.

– تولدها را جشن بگیرید

چه راهی بهتر از جشن تولد گرفتن برای تشکر از کارمندان می تواند باشد. هرکسی دوست دارد که همه روز تولدش را به خاطر داشته باشند. تولد او را با یک کیک یا دعوت کردن تمام اداره به صرف ناهار جشن بگیرید. این کار علاوه بر ایجاد حس تشکر از کارمند، یکی از راه‌های ایجاد انگیزه در کارمندان است.

– کارمندان نمونه را یک روز به عنوان رئیس قرار دهید

این کار برای بعضی افراد راحت نیست، اما سعی کنید یک روز کارها را به عهده آنها بگذارید. آنها نه تنها استرس و فشاری را که روزانه با آن روبه رو می شوید درک می کنند، بلکه متوجه می شوند که به عنوان کارمند چه انتظاری از آنها می رود.

– تشکر و قدردانی از کارمندان با کنسرت

به کارمندان خود بلیط کنسرت مورد علاقه آنها را هدیه دهید. این کار می تواند راهی برای تشکر کردن از آنها باشد. برای تأثیر بیشتر، شما می توانید با مدیر برنامه کنسرت تماس بگیرید و از او بخواهید که گروه موسیقی در طول اجرای خود از کارمند مورد نظر تشکر و قدردانی کنند.

 

سامانه حضور و غیاب آنلاین دینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *